  • 1. Data: 2007-09-08 21:02:36
    Temat: błąd banku: wyplata osobie, ktora nie miala prawa do wyplaty
    Od: a...@g...com

    Witam,

    Sytuacja jest nastepujaca:

    Od wielu lat moja ciotka miala dostep do mojego konta i mogla wyplacac
    pieniadze -- robila to zawsze w banku przy okienku (nie ma internetu
    ani karty do tego konta), od > miesiaca zostala z tego
    konta ,,wypisana".
    Ku mojemu zdumieniu na w historii rachunku na inteligo widze
    tranzakcje: ,,wyplata gotowkowa, dyspozycja ustna. Dzwonie do banku i
    slysze odpowiedz: ,,ma Pani racje, ta tranzakcja nie powinna miec
    miejsca". Moim zdaniem wyplata nastapila na zasadzie ,,bo zawsze ta
    Pani wyplacala.."

    Teraz moje pytanie: czy ja moge sie spodziewac natychmiastowego
    oddania pieniedzy przez bank?
    Mialam kupic samochod -- ale sprzedaz nie doszla do skutku, bo
    pieniedzy nie bylo na koncie -- samochod zostal sprzedany innej osobie
    -- co z tym zrobic??
    Czy musze isc osobiscie do banku i wyjasniac -- jestem teraz za
    granica kto ma pokryc koszty podrozy?

    Do banku jeszcze nie dzwonilam, poniewaz jest sobota, dzwonilam do
    calodobowej informacji inteligo.

    Pozdrawiam,

    Agnieszka

  • 2. Data: 2007-09-08 21:51:33
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    a...@g...com napisał(a):
> [...]
    > slysze odpowiedz: ,,ma Pani racje, ta tranzakcja nie powinna miec
    > miejsca". Moim zdaniem wyplata nastapila na zasadzie ,,bo zawsze ta

    1. rozumiem, że posiadasz odpowiednią dyspozycję na piśmie (dot. tego, że
    ww osoba nie jest już upoważniona)?
    musisz zgłosić reklamację, a bank rozpatrzy ją zgodnie z regulaminem (na
    pewno nie będzie to od razu), raczej nie masz co liczyć na to, że bank odda
    coś więcej niż kwotę, która "zniknęła" z rachunku...
    oczywiście nie musisz sie pojawiać w banku osobiście, takie sprawy można
    załatwiać listownie, to że akurat przebywasz za granicą nie będzie banku
    interesować
    2. porozmawiaj z ciotką dlaczego wypłaciła kasę z Twojego konta...oraz czy
    zamierza ją oddać, oczywiście jeżeli nie zechce to bank bedzie ją ścigał

    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2007-09-08 22:08:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@g...com wrote:

    > Teraz moje pytanie: czy ja moge sie spodziewac natychmiastowego
    > oddania pieniedzy przez bank?

    Może nie natychmiastowego, bo bank tez musi przeprowadzić swoją
    procedurę wyjasniającą, ale zdecydowanie możesz się spodziewać oddania
    pieniędzy przez bank. A dokładniej przez kasjerkę, która popełniła błąd,
    bo to one odpowiadają finansowo.

    > Mialam kupic samochod -- ale sprzedaz nie doszla do skutku, bo
    > pieniedzy nie bylo na koncie -- samochod zostal sprzedany innej osobie
    > -- co z tym zrobic??

    uczciwie znaleźć podobny samochód w podobnej cenie i oczekiwać od banku
    pokrycia różnicy w cenie.
    Może nie będzie łatwo, ale tak się powinno stać.

    Mi pokryli koszy rozmów telefonicznych z zagranicy i koszty znaczków
    pocztowych, ale troche trzeba się było wykłócić.
    zauważyłem, że im więcej będziesz używać słowa "paragraf" tym większe
    zrobisz na nic wrażenie.

    > Czy musze isc osobiscie do banku i wyjasniac -- jestem teraz za
    > granica kto ma pokryc koszty podrozy?

    A telefony i poczta nie działa tam gdzie jesteś.
    Jak cię bank na piśmie poprosi o osobisty przyjazd, to jak najbardziej
    możesz poprosić ich o przesłania biletów lub pieniędzy na bilety.

    > Do banku jeszcze nie dzwonilam, poniewaz jest sobota, dzwonilam do
    > calodobowej informacji inteligo.

    To złóż reklamację w formie pisemnej i czekaj na rozpatrzenie.

  • 4. Data: 2007-09-08 22:16:06
    Od: a...@g...com

    On Sep 8, 11:51 pm, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:
> [...]
    > ww osoba nie jest ju upowa niona)?
    > musisz zg osi reklamacj , a bank rozpatrzy j zgodnie z regulaminem (na
    > pewno nie b dzie to od razu), raczej nie masz co liczy na to, e bank odda
    > co wi cej ni kwot , która "znikn a" z rachunku...
    > oczywi cie nie musisz sie pojawia w banku osobi cie, takie sprawy mo na
    > za atwia listownie, to e akurat przebywasz za granic nie b dzie banku
    > interesowa
    > 2. porozmawiaj z ciotk dlaczego wyp aci a kas z Twojego konta...oraz czy
    > zamierza j odda , oczywi cie je eli nie zechce to bank bedzie j ciga

    1. zmiana jest na pismie zrobione osobiscie w banku, tak, jak psize:
    pani z tele-obslugi potwierdzila, ze zrobil bank skuche

    a co np. z oprocentowaniem? banki sa szybkie w podliczaniu
    wszystkiego..

    2. o ile wiem, bank guzik moze zrobic ciotce - jest to pomylka
    pracownika banku i ciotka nic nie musi oddawac.. ciotka nie ma w pko
    konta.
    co sie dzieje w przypadku, gdy: zalozmy, ze ciotka nie wiedziala, ze
    nie mogla, wypacila i juz nie ma pieniedzy -- ma oddac -- nie
    wierze.. bank moze pewnie grzecznie prosic i tyle..

    Pozdrawiam,

    Agnieszka

  • 5. Data: 2007-09-08 22:19:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@g...com wrote:

    > a co np. z oprocentowaniem? banki sa szybkie w podliczaniu
    > wszystkiego..

    zostanie zapewno zwrócone z dniem pobrania więc odsetki się same naliczą.

    > 2. o ile wiem, bank guzik moze zrobic ciotce - jest to pomylka
    > pracownika banku i ciotka nic nie musi oddawac.. ciotka nie ma w pko
    > konta.

    musi musi i bardzo się szybko o tym przekona na wezwaniu najpierw z
    banku później z sądu.
    Jeśli dodatkowo wiedziała o tym, że nie ma już prawa do konta, to
    również z prokuratury.

    > co sie dzieje w przypadku, gdy: zalozmy, ze ciotka nie wiedziala, ze
    > nie mogla, wypacila i juz nie ma pieniedzy -- ma oddac -- nie
    > wierze.. bank moze pewnie grzecznie prosic i tyle..

    bank najpierw grzecznie poprosi
    jak ich oleje bank pójdzie do sądu.

  • 6. Data: 2007-09-08 22:23:22
    Od: a...@g...com

    On Sep 9, 12:19 am, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > zostanie zapewno zwrócone z dniem pobrania wi c odsetki si same nalicz .

    > musi musi i bardzo si szybko o tym przekona na wezwaniu najpierw z
    > banku pó niej z s du.
    > Je li dodatkowo wiedzia a o tym, e nie ma ju prawa do konta, to
    > równie z prokuratury.

    > bank najpierw grzecznie poprosi
    > jak ich oleje bank pójdzie do s du.

    hmm -- nie to, zeby mi zalezalo -- ale z jakim oskarzeniem: ze
    dostala pieniadze do reki nie wiedzac, ze nie ma dostepu juz, wydala
    od razu -- i teraz co? ma odpowiadac za blad kasjerki???

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2007-09-08 22:25:40
    Od: a...@g...com

    On Sep 9, 12:23 am, a...@g...com wrote:

> [...]
    > dostala pieniadze do reki nie wiedzac, ze nie ma dostepu juz, wydala
    > od razu -- i teraz co? ma odpowiadac za blad kasjerki???

    czyli inaczej: z jakiego paragrafu? (zakladajac, ze faktycznie nie
    wiedziala, ze nie moze -- faktem jest, ze ja jej o tym nie
    informowalem)

  • 8. Data: 2007-09-08 22:27:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@g...com wrote:

    > hmm -- nie to, zeby mi zalezalo -- ale z jakim oskarzeniem: ze
    > dostala pieniadze do reki nie wiedzac, ze nie ma dostepu juz, wydala
    > od razu -- i teraz co? ma odpowiadac za blad kasjerki???

    jeśli nie wiedząc to nic, zostanie poproszona o zwrot w sądzie będzie
    sprawa na temat bezpodstawnego wzbogadzenia jeśli nie zechce sama oddać.
    natomiast jeśli wiedziała, że pełnomocnictwo zostało jej wycofane to
    najprawdopodobniej bank pofatyguje się z próbą wyłudzenia.

  • 9. Data: 2007-09-08 22:28:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@g...com wrote:

    > czyli inaczej: z jakiego paragrafu? (zakladajac, ze faktycznie nie
    > wiedziala, ze nie moze -- faktem jest, ze ja jej o tym nie
    > informowalem)

    http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=U
    TF-8&rls=GGLJ,GGLJ:2006-43,GGLJ:en&q=bezpodstawne+wz
    bogacenie

  • 10. Data: 2007-09-08 22:31:38
    Od: a...@g...com

    On Sep 9, 12:27 am, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > je li nie wiedz c to nic, zostanie poproszona o zwrot w s dzie b dzie
    > sprawa na temat bezpodstawnego wzbogadzenia je li nie zechce sama odda .
    > natomiast je li wiedzia a, e pe nomocnictwo zosta o jej wycofane to
    > najprawdopodobniej bank pofatyguje si z prób wy udzenia.

    Z wikipedii:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bezpodstawne_wzbogaceni

    "Nie mo na jednak da zwrotu, gdy ten, kto korzy uzyska , zu y j
    lub utraci w taki sposób, e nie jest ju wzbogacony, chyba e
    wyzbywaj c si korzy ci lub zu ywaj c j , powinien si liczy z
    obowi zkiem zwrotu."

    Wiec wystarczy, ze powie: ,,nie wiedzialam, ze nie mam prawa" [co ja,
    niestety poswiadcze] i ,,zgubilam pieniadze w drodze do domu" i
    tyle.... : |