  • 11. Data: 2003-06-07 07:15:55
    Temat: Re: bank na poczcie
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
    news:6f82evo54mivopsbpcka8mck7agvgl31d8@4ax.com...
    > Z przytoczonego przepisu nie wynika obowiazek posiadania rachunku,
    > lecz obowiazek powiadomienia urzedu o posiadaniu rachunku.
    >
    > Pytania pomocnicze:
    > 1) Czy z obowiazku rejestracji dziecka po jego urodzeniu wynika
    > koniecznosc posiadania dziecka?
    > :)

    Ale ten argument jest nielogiczny. Skoro dziecko porównujesz do rachunku, to
    co będzie działalnością? Małżeństwo? ;]]

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 12. Data: 2003-06-07 12:34:41
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:
> [...]
    [...]

    A jeśli zawiadomię US że nie posiadam rachunku? Będę w zgodzie z
    przepisami, a rachunku nie założę.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 13. Data: 2003-06-07 15:43:47
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 7 Jun 2003 00:43:46 +0200, w <bbr5hi$9l8$1@inews.gazeta.pl>,
    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał(-a):

    > To błędnie widzisz. Przedsiębiorca _ma_ zawiadomić urząd, że posiada
    > rachunek związany z prowadzeniem działalności. To jest jego _powinność_,

    Dokładnie.
    A jak nie posiada, to nie zawiadamia. Nie wiem jakim cudem taki
    wniosek jak wyżej wysnułeś...

  • 14. Data: 2003-06-07 18:24:56
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja.
    >
    > Gdyby ustawodawca chcial napisac, ze nalezy posiadac rachunek to napisalby
    > to wprost.

    To jeszcze cytat z Ordynacji podatkowej: "Art. 61. § 1. Zapłata podatków
    przez podatników prowadzących działalność gospodarczą i obowiązanych do
    prowadzenia księgi rachunkowej lub podatkowej księgi przychodów i rozchodów
    następuje w formie polecenia przelewu."

    Podsumowując: obowiązek posiadania rachunku ciąży na grupie przedsiębiorców
    prowadzących księgi rachunkowe oraz księgi przychodów i rozchodów oraz na
    przedsiębiorcach rozliczających się ryczałtem, pod warunkiem, że dokonują
    dużych transakcji.

    Przyznaję, że pozostała - niezbyt już liczna grupa przedsiębiorców - nie ma
    ustawowo wyrażonego obowiązku posiadania rachunku.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 15. Data: 2003-06-07 18:44:24
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 7 Jun 2003 20:24:56 +0200, w <bbtang$sed$1@inews.gazeta.pl>,

> [...]
    > prowadzenia księgi rachunkowej lub podatkowej księgi przychodów i rozchodów

    A co, to z osobistego już przelać nie można?

> [...]
    > przedsiębiorcach rozliczających się ryczałtem, pod warunkiem, że dokonują

    Oczywiście jest to bzdura.

    > Przyznaję, że pozostała - niezbyt już liczna grupa przedsiębiorców - nie ma
    > ustawowo wyrażonego obowiązku posiadania rachunku.

    Żadna grupa przedsiębiorców nie ma takiego obowiązku. Albo podajesz
    cytaty z ustaw, które nie mają związku z tematem (jak wyżej) albo źle
    interpretujesz inne przepisy.

  • 16. Data: 2003-06-07 19:40:54
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 7 Jun 2003 14:34:41 +0200, "Piotr Grzegorz Skowronski"
    <s...@S...PRECZgazeta.pl> wrote:

    >A jeśli zawiadomię US że nie posiadam rachunku? Będę w zgodzie z
    >przepisami, a rachunku nie założę.
    Zawiadomienie o nieposiadaniu rachunku jest niezgodne z przepisami ;)
    Masz zawiadomic jesli masz a nie jesli nie masz :D

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 17. Data: 2003-06-09 07:40:14
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    rozchodów
    > następuje w formie polecenia przelewu."

    A co, to z osobistego już przelać nie można?

    ---

    Może i można - o tym nie rozmawiamy. Rachunek musisz do tego jednak mieć tak
    czy inaczej, a jak dokonujesz za jego pomocą płatności związanej z
    przedsiębiorstwem, to automatycznie staje się on powiązany z prowadzonym
    przedsiębiorstwem i ciąży na Tobie obowiązek zgłoszenia.

> [...]
    > przedsiębiorcach rozliczających się ryczałtem, pod warunkiem, że dokonują

    Oczywiście jest to bzdura.
    ----------
    Zapomniałeś o uzasadnieniu...

> [...]
    ma
    > ustawowo wyrażonego obowiązku posiadania rachunku.

    Żadna grupa przedsiębiorców nie ma takiego obowiązku.
    Ależ nie przedstawiasz żadnych argumentów na uzasadnienie swej tezy. Zostały
    w wątku podane cztery przepisy - żaden przez Ciebie - z których
    wyinterpretowałem taki obowiązek. Ty stwierdzasz, że to nieprawda i kończysz
    sprawę. A ja oczekiwałbym konkretów, które mogłyby przekonywać.
    Oczywiście możesz pisać wyłącznie dla siebie i wówczas taka argumentacja
    jest w 100% wystarczająca.

    Albo podajesz
    cytaty z ustaw, które nie mają związku z tematem (jak wyżej) albo źle
    interpretujesz inne przepisy.

    ----------
    Jw.
    Niektóre przedsiębiorstwa muszą mieć jakiś własny rachunek, co wynika z
    cytowanej Ordynacji podatkowej. W związku z tym cytowany przepis jest w
    ścisłym związku z tematem - sugeruję przeczytanie wątku od początku. Skoro
    teraz jakiś rachunek jest wykorzystywany do płatności podatków, to staje się
    związanym z działalnością gospodarczą (oczywiście w rozumieniu ustawy Prawo
    działalności gospodarczej, a nie potocznym) i powstaje obowiązek jego
    zgłoszenia.

    Co do błędnej interpretacji - zbytnio rozszerzyłem obowiązek, do czego się
    już przyznałem.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 18. Data: 2003-06-09 09:48:43
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Karol napisał:
    > Ja.
    >
    > Gdyby ustawodawca chcial napisac, ze nalezy posiadac rachunek to napisalby
    > to wprost.
    > Jest grupa przedsiebiorcow, ktora nie musi rozliczac sie przez bank, w
    > zwiazku z czym rachunkow zwiazanych z prowadzona przez siebie DG nie
    > posiada.

    W Polsce jest taki problem, ze wiele przepisow jest poukrywanych w
    ustawach majachych na pierwszy rzut oka niewiele wspolnego z prowadzona
    dzialalnoscia (jakakolwiek). A do tego sa czesto sformulowane nie
    wprost. Np. to ze 8% skladki na ubezpieczenie zdrowotne sklada sie z
    dwoch czesci 7,75% odliczanej od podatku i 0,25% placonej z kieszeni
    podatnika nie znajduje sie ani w prawie podatkowym (w koncu te 0,25% to
    podatek), ani w ustawie o ubezpieczeniach spolecznych (w koncu dotyczy
    ubezpieczenia), tylko w ustawie o NFZ. Taki polski kurewski balagan i
    zawracanie dupy.

    Bartol

  • 19. Data: 2003-06-09 14:29:38
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 9 Jun 2003 09:40:14 +0200, w <bc1e1i$51$1@inews.gazeta.pl>,
> [...]

    > przedsiębiorstwem, to automatycznie staje się on powiązany z prowadzonym
    > przedsiębiorstwem i ciąży na Tobie obowiązek zgłoszenia.

    Ale jeżeli _nie dokonujesz_, to _nie musisz_, jasne??

    > Oczywiście jest to bzdura.
    > ----------
    > Zapomniałeś o uzasadnieniu...

    jak wyżej

> [...]
    > sprawę. A ja oczekiwałbym konkretów, które mogłyby przekonywać.
    > Oczywiście możesz pisać wyłącznie dla siebie i wówczas taka argumentacja

    Nie widzę sposobu, by nauczyć Cię poprawnej interpretacji :). Od tego
    jest szkoła :). Chociaż powinna wystarczyć Ci opinia innych
    grupowiczów.

  • 20. Data: 2003-06-09 15:25:52
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > przedsiębiorstwem i ciąży na Tobie obowiązek zgłoszenia.

    Ale jeżeli _nie dokonujesz_, to _nie musisz_, jasne??

    Ech, zmuszasz mnie do coraz głębszego szukania - ale to dobrze. Ustawa o
    zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników: "Art. 5. 1. 3.
    Zgłoszenie identyfikacyjne podatników nie będących osobami fizycznymi
    zawiera w szczególności pełną i skróconą nazwę (firmę), formę
    organizacyjno-prawną, adres siedziby, numer identyfikacyjny REGON, organ
    rejestrowy lub ewidencyjny i numer nadany przez ten organ, _wykaz rachunków
    bankowych_,..."

    Sformułowanie "Zgłoszenie w szczególności zawiera" oznacza, że musi
    zawierać, a nie że może. I logika nie ma tu nic do rzeczy. To jest przepis
    prawny, który się rządzi swoimi prawami. Niestety.

    Nie widzę sposobu, by nauczyć Cię poprawnej interpretacji :). Od tego
    jest szkoła :). Chociaż powinna wystarczyć Ci opinia innych
    grupowiczów.
    ---------

    Opinia innych grupowiczów była tylko taka, że nie wszyscy muszą - i z tym
    się zgodziłem. Później się nikt prócz Ciebie nie wypowiedział, więc to żaden
    argument.

    Co do interpretacji: tylko nieliczne instytucje w tym kraju mogą "poprawnie
    interpretować" przepisy prawne. Możesz się z tym nie zgadzać, ale nic na to
    nie możesz poradzic.

    Spróbujmy więc jeszcze raz:

    1. Przepisy ordynacji podatkowej nakładają obowiązek na pewną grupę
    przedsiębiorców dokonywania płatności podatków w formie polecenia przelewu.
    2. Przepisy ustawy o zasadach ewidencji... nakładają obowiązek zawarcia w
    zgłoszeniu identyfikacyjnym wykazu rachunków bankowych.
    3. Za niezgłoszenie są sankcje.

    Można się spierać co do zakresu podmiotowego zobowiązanych, ale twierdzenie,
    że nikt nie ma takiego obowiązku jest zupełnie nieprawdziwe. Radzę spojrzeć
    szerzej na problem, a nie koncentrować się na ścisłym brzmieniu paru
    przepisów.

    Pozdrawiam,
    Washko