  • 21. Data: 2003-06-09 18:41:05
    Temat: Re: bank na poczcie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Bartol Partol <b...@p...c> writes:

    > W Polsce jest taki problem, ze wiele przepisow jest poukrywanych w
    > ustawach majachych na pierwszy rzut oka niewiele wspolnego z
    > prowadzona dzialalnoscia (jakakolwiek). A do tego sa czesto
    > sformulowane nie wprost. Np. to ze 8% skladki na ubezpieczenie
    > zdrowotne sklada sie z dwoch czesci 7,75% odliczanej od podatku i
    > 0,25% placonej z kieszeni podatnika nie znajduje sie ani w prawie
    > podatkowym

    Znajduje sie akurat.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 22. Data: 2003-06-09 18:43:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> writes:

    > Zgłoszenie identyfikacyjne podatników nie będących osobami fizycznymi
    > zawiera w szczególności pełną i skróconą nazwę (firmę), formę
    > organizacyjno-prawną, adres siedziby, numer identyfikacyjny REGON, organ
    > rejestrowy lub ewidencyjny i numer nadany przez ten organ, _wykaz rachunków
    > bankowych_,..."
    >
    > Sformułowanie "Zgłoszenie w szczególności zawiera" oznacza, że musi
    > zawierać, a nie że może.

    Naturalnie. Nigdy nie slyszales o pustym wykazie?

    > 1. Przepisy ordynacji podatkowej nakładają obowiązek na pewną grupę
    > przedsiębiorców dokonywania płatności podatków w formie polecenia przelewu.

    Ale a) na pewna grupe b) dlaczego uwazasz, ze placenie podatkow (za siebie)
    jest czescia dzialalnosci gospodarczej?

    > Można się spierać co do zakresu podmiotowego zobowiązanych, ale twierdzenie,
    > że nikt nie ma takiego obowiązku jest zupełnie nieprawdziwe.

    Fakt, niektorzy nie moga tego uniknac. A inni moga - inna sprawa, ze
    praktycznie nie jest to chyba specjalnie wygodne.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 23. Data: 2003-06-09 22:25:01
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> napisał w

    > Opinia innych grupowiczów była tylko taka, że nie wszyscy muszą - i z
    > tym się zgodziłem. Później się nikt prócz Ciebie nie wypowiedział,
    > więc to żaden argument.

    Nie wypowiadamy się, bo szkoda nam czasu na powtarzanie tych samych
    argumentów. A Ty kombinujesz jak koń pod górę, żeby udowodnić swoją
    karkołomną tezę, ale jak na razie nic Ci z tego nie wychodzi :)

    > Można się spierać co do zakresu podmiotowego zobowiązanych, ale
    > twierdzenie, że nikt nie ma takiego obowiązku jest zupełnie
    > nieprawdziwe.

    Nikt czegoś takiego nie twierdził. Co więcej, w swoim pierwszym poście
    nawet wyraźnie wymieniłem, kto jest zobowiązany do dokonywania płatności
    za pośrednictwem przelewu, więc Twoje powyższe stwierdzenie jest
    całkowicie nietrafione.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 24. Data: 2003-06-10 08:38:18
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości

    > Naturalnie. Nigdy nie slyszales o pustym wykazie?

    Nie, ale to chyba nic dziwnego? :)

    > Ale a) na pewna grupe b) dlaczego uwazasz, ze placenie podatkow (za
    siebie)
    > jest czescia dzialalnosci gospodarczej?

    Ad a) Tak, zgadza się.
    Ad b) Ponieważ podatnicy osiągający dochody są z działalności gospodarczej
    są obowiązani bez wezwania wpłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na
    podatek dochodowy (art. 44 ust. 1 ustawy o pdof), tym samym "Zobowiązanie
    podatkowe w podatku dochodowym powstaje z mocy prawa, a jest realizowane
    metodą samoobliczania i wpłacania zaliczek" (wyrok NSA z 1997 r. I SA/Wr
    856/96). Skoro więc obliczanie i płacenie jest obowiązkiem przedsiębiorcy,
    to trudno mi znaleźć argument na to, że nie są to czynności związane z
    prowadzeniem działalności .

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 25. Data: 2003-06-10 13:50:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

> [...]

    > 856/96). Skoro więc obliczanie i płacenie jest obowiązkiem przedsiębiorcy,
    > to trudno mi znaleźć argument na to, że nie są to czynności związane z

    Nie potrzebujesz szukac na to argumentow, potrzebujesz argumentu za tym,
    ze to _sa_ takie czynnosci.
    Placenie zaliczek na podatek dochodowy jest zreszta obowiazkiem takze
    innych niz przedsiebiorcy osob.

    Czym innym jest oczywiscie placenie zaliczek za wlasnych pracownikow,
    ale nie ma obowiazku zatrudniania pracownikow.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator