  • 11. Data: 2006-12-12 10:34:39
    Temat: Re: Zdolność kredytowa potrzebna do karty kredytowej
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Może wykonywany zawód jest wg banku obarczony zbyt dużym ryzykiem zawodowym?
    > Slyszalem ze np. kierowcy zawodowi czesto maja problem z dostaniem KK, gdzies
    > obilo mi sie o uszy ze rowniez np. zolnierze. Moze w tym tkwi problem?
    >
    > Pzdr, CDD

    to moze byc jakies uzasadnienie, czyli pochwal sie jaki zawód
    wykonujesz, jeżeli jakaś platforma wiertnicza to faktycznie mozesz miec
    klopot, bo inne przeslanki nie wskazuja na to, abys karty mial nie dostac

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2006-12-12 11:13:14
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Clouddancer wrote:
> [...]
    > zawodowym? Slyszalem ze np. kierowcy zawodowi czesto maja problem z
    > dostaniem KK, gdzies obilo mi sie o uszy ze rowniez np. zolnierze.

    Przypominam, ze tutaj chodzi o KK z limitem kilka tysiecy PLN. Nawet jak ktos
    jest saperem to taka karte powinien otrzymac, bo dla banku to nie jest jakas
    ogromna suma (nawet jak ktos od razu wyda wszystko). Zwlaszcza, ze karty
    otrzymuja nawet osoby bez dochodu (np. na podstawie zabezpieczenie/lokaty, po 3
    miesiacach zabezpieczenie likwidujemy i karte przenosimy do innego banku).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 13. Data: 2006-12-12 12:05:03
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > Zwlaszcza, ze karty otrzymuja nawet osoby bez dochodu (np. na podstawie
    > zabezpieczenie/lokaty, po 3 miesiacach zabezpieczenie likwidujemy i

    bank nie ma obowiazku uzasadniac dlaczego kk nie przyznal,
    byl na ten temat kiedys tekst w gazecie np. policjanci lub zolnierze
    nie mieli szansy na uzyskanie kredytu w niektorych bankach...nie bo nie

    poza tym dlaczego banki nie chca udzielic kredytu nawet w wysokosci
    500zl mezczyznom w wieku poborowym? przeciez to taka niewielka kwota,
    ale wszyscy wiedza, ze jak faceta powolaja do woja to ma przerwe w
    splacie zobowiazania i bank nie moze nic na to poradzic...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2006-12-12 13:11:30
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    RobertS wrote:
> [...]
    > byl na ten temat kiedys tekst w gazecie np. policjanci lub zolnierze
    > nie mieli szansy na uzyskanie kredytu w niektorych bankach...nie bo

    Oczywiscie, ze nie ma. Aczkolwiek pensja zolnierza to jak na niektore rejony
    naszego kraju to jest cos naprawde niezlego, a ryzyko podczas sluzby w kraju
    jest bardzo niewielkie, ze cos sie stanie.

> [...]
    > ale wszyscy wiedza, ze jak faceta powolaja do woja to ma przerwe w
    > splacie zobowiazania i bank nie moze nic na to poradzic...

    Ale tutaj pytajacy ma wojsko uregulowane. Poza tym ja osobiscie, bedac na
    studiach mialem bezproblemowo KK pomimo, ze wojsko mialem takze nieuregulowane
    przez jakis tam czas.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 15. Data: 2006-12-12 15:47:05
    Od: paszo <p...@o...pl>

    Mithos napisał(a):

    > Ale tutaj pytajacy ma wojsko uregulowane. Poza tym ja osobiscie, bedac
    > na studiach mialem bezproblemowo KK pomimo, ze wojsko mialem takze
    > nieuregulowane przez jakis tam czas.

    Tak wojsko uregulowane.
    A w jakim banku dostałeś KK na studiach?

  • 16. Data: 2006-12-12 19:02:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > To dodanio wpływa na zdolnośc kredytową (czyli wysokość możliwej do
    > obłużenia raty), ale mocno *negatywnie* na wiarygodnośc (żonaty, i do
    > tego z dziećmi nie pryśnie na Karaiby)

    Z KK z limitem 2 kzl - bez zartow.
    Moze po prostu kobita w banku zgubila kwit albo cos w tym stylu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2006-12-12 21:13:15
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    paszo napisał(a):
    > Witam!
    >

    > A może znacie jakiś bank który nie robi problemów przy wydawaniu kart
    > kredytowych?

    Nie doszukałem się, czy podałeś jaki to bank - bo to też istotne.

    Niektóre np. Citi mają listy proskrypcyjne - tzn. klienci spoza bazy
    preferowanej, nie spełniający egzotycznych czasem kryteriów nie
    otrzymują kart, na zasadzie "nie, bo nie".

    Bycie kawalerem jest okolicznością obciążającą - komornik do Londynu nie
    pojedzie dla kilku tysięcy, a jak baba zostaje, to pewnie ma chociaż
    telewizor, żeby się nie nudziła.

    Pracodawca jest istotny.
    Sp. z o.o. to najgorszy z możliwych - a pracownik banku ze znanych firm
    zna: Dell, Microsoft i Coca-cola;
    inne są podejrzane czy wręcz przestępcze.
    Najlepszy jest pracodawca "państwowy".

    Sam jestem pracownikiem z o.o., niezbyt dużej, ale renomowanej
    firmy-córki renomowanej firmy niemieckiej, z tzw. pierwszej piątki,
    biorąc pod uwagę rynek globalny. Wąska specjalizacja, zaawansowana
    technologia, w portfolio klientów sama śmietana, zaczynając od PKN
    Orlen. Żeby było śmieszniej - jestem byłym jedynym wspólnikiem (obecnie
    firma-matka) oraz pierwszym i obecnym prezesem zarządu.
    Wynagrodzenie mam godne, jak na polskie warunki i czysto w różnych
    BIKach itp.

    Kim jestem dla banków?

    Dla CITI - śmieciem - i o błędzie mowy być nie może, bo "testowałem"
    trzy razy - raz z własnej woli, kolejne - bo się założyłem z
    akwizytorem, że nie dostanę - mimo, że jak twierdził mam zadatki na dwie
    karty platynowe bez zmróżenia oka.

    Dla Millenium - bez zaświadczeń, jedynie na podstawie wpływów i historii
    nieregularne wpłaty w gotówce po kilka tysięcy złotych, ważne - nie
    wynagrodzenia !!!) mam łącznego limitu powyżej 15 tys.

    W Multibanku - mimo, że wpływa (dokładniej wpływało, dostali karę za
    niepełną lojalność) wynagrodzenie dostałem 10 tys.

    Tyle samo - 10 tys. ma moja żona, też na podstawie wpływów, w mBanku.
    Ważny szczegół - nie jest członkiem zarządu, lecz pracownikiem
    budżetówki - z wynagrodzeniem wielokrotnie mniejszym.

    Reiffeisen, czy jak mu tam wyliczył mi chyba ze 30 tys. - ale
    zrezygnowałem, bo chyba nie da się u nich zmieniać pinu, a to w moim
    przypadku odpada.

    Znam osobę, której Millenium przy wynagrodzeniu netto ok. 1 tys. zł
    proponuje usilnie karte z limitem 4, 5 czy 7 tys. - już nie pamiętam,
    ale sporym w każdym bądź razie.

    Powodzenia w wyborze banku :))

  • 18. Data: 2006-12-12 21:29:30
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    paszo napisał(a):
    > Tak wojsko uregulowane.
    > A w jakim banku dostałeś KK na studiach?

    Multi, mBank, Citi (no ale w tym ostatnim przypadku to mialem duzo $$ na
    koncie).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 19. Data: 2006-12-12 23:34:39
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > trzy razy - raz z własnej woli, kolejne - bo się założyłem z
    > akwizytorem, że nie dostanę - mimo, że jak twierdził mam zadatki na dwie

    no to moze kilka słów w kontekscie tych dwóch ww. wypowiedzi...

    wnioskowalem o kk Citi wtedy kiedy zniesli te obowiazkowe oplaty 6,50zl/m-c
    dodatkowo firma, w ktorej pracowalem to byla sp. z o.o. (aktualnie juz
    SA) i dostalem kk bez zaswiadczenia o zarobkach, limit nie byl wysoki,
    bo jedynie 3kzl, ale fakt jest faktem...
    nie mialem z tym bankiem nigdy wczesniej do czynienia, zadnych kont,
    wplat, kredytow etc...

    3kzl wystarczylo, bo uzywalem karty glownie do przelewow oraz do
    tankowania paliwa na BP (kk Citi - BP), teraz bede chcial go zwiekszyc,
    ale nie sadze, aby mial byc z tym wiekszy problem, kilka dni temu
    dzwonili do mnie, ze chca mi dac kredyt gotowkowy (jakies bandyckie
    warunki) w wysokosci ok. 50kzl, oczywiscie bez zaswiadczen itp...mialem
    tylko powiedziec TAK i otrzymalbym umowe poczta

    widac sp z o.o. spolce nie rowna...

    > Powodzenia w wyborze banku :))

    tego i ja rownie zycze ;-))

    pozdr.
    RobertS

  • 20. Data: 2006-12-13 19:16:14
    Od: Ra <w@stopce>

    paszo napisał(a):
    > Witam!
    >
    > Chciałbym zapytać na jakiej zasadzie ocenia się zdolność kredytową osoby
    > starającej się o kartę kredytową?
    >
    > Piszę ponieważ już w drugim banku odrzucono mój wniosek, chociaż
    > posiadam dochód miesięczny z pracy na etacie około 2000 PLN, uregulowany
    > stos do służby wojskowej i brak innych zobowiązań kredytowych.

    akurat dziś dostałem list z multi gdzie mam konto my wspólne z moją
    mamą. Spływa tam tylko jej emerytura 1000+ czyli poniżej wymaganego
    limitu. I w liście był gotowy wniosek na kk z limitem 6400
    Nie wiem jak oni szacują zdolnośc, może liczą że ktoś się zadłuży i
    potem rozłoży ten kredyt na raty, może że wcześniej był ko w koncie