  • 1. Data: 2020-01-29 23:09:12
    Temat: Zachecanie klientow do platnosci telefonami/zegarkami
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Czy ktos wie ile procent z prowizji trafiajacej do banku zgarniaja dla
    siebie Apple, Google, Garmin itp. za zrealizowanie platnosci przez
    ApplePay, GooglePay czy GarminPay itd? Gdzies wyczytalem, ze Apple zyczy
    sobie 100% ale wydaje mi sie to malo praowdopodobne.
    W kazdym razie jezeli jest to duzy procent to czemu praktycznie brak
    promocji na platnosci przez te systemy ze strony tech. koncernow?
    Ludzie uzywaja tego tak chetnie, ze bez promocji idzie dobrze? Rzadko
    widuje w sklepie zeby ktos placil telefonem a juz zegarkiem to to moze z
    raz. I to jakas drobnica bo jak w markecie pelny koszyk to jednak
    fizyczna karta a jak niewiele wiecej niz bulki to czasami telefon.
    Czy nie sensowniej by bylo np. odpalic uzytkownikowi jakis procent z
    prowizji. Moze niekoniecznie jako gotowke ale np. znizke na nowy produkt
    danej firmy. To i ludzie by chetniej zaczeli uzywac takich platnosci, bo
    moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;) A i tech koncerny by
    zarobily wiecej bo wiecej ludzi by zaczelo placic telefonami czy zegarkami.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2020-01-30 09:59:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-01-29 o 23:09, Marcin pisze:

> [...]
    > moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;) A i tech koncerny by
    > zarobily wiecej bo wiecej ludzi by zaczelo placic telefonami czy zegarkami.

    Jak na razie to musieliby się nieźle postarać aby mnie zachęcić :)
    P.G.

  • 3. Data: 2020-01-30 13:32:41
    Od: wowa <w...@g...pl>

    ly
    > wiecej bo wiecej ludzi by zaczelo placic telefonami czy zegarkami.

    Ja nawet zwykłą kartą nie lubię płacić a co dopiero takimi wynalazkami.
    Tak, jestem stary :(
    Wojtek

  • 4. Data: 2020-01-30 13:53:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 stycznia 2020 23:09:15 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:
    > To i ludzie by chetniej zaczeli uzywac takich platnosci, bo
    > moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;)

    Na dzisiaj nie widzę szans aby namówić mnie do dobrowolnego płacenia telefonem czy
    innym zegarkiem.

  • 5. Data: 2020-01-30 13:59:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 29 stycznia 2020 23:09:15 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:

    > danej firmy. To i ludzie by chetniej zaczeli uzywac takich platnosci, bo
    > moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;) A i tech koncerny by

    Póki co w citi można mieć nowy telefon - może nie jakiś "flagowiec", ale taki
    średniak - ZA DARMO co 3 lata za płacenie kartą jedynie np. przez 3 miesiące ;P

  • 6. Data: 2020-01-30 15:51:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Na dzisiaj nie widzę szans aby namówić mnie do dobrowolnego płacenia
    >telefonem czy innym zegarkiem.

    100zl, 300, 500, 1000 ... jaka musi byc promocja, zebys sie skusil ?
    :-)

    J.

  • 7. Data: 2020-01-30 16:32:11
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 29/01/2020 19:09, Marcin wrote:
> [...]
    > moze za 2 lata bym za telefon mniej zaplacil ;) A i tech koncerny by
    > zarobily wiecej bo wiecej ludzi by zaczelo placic telefonami czy zegarkami.

    Cóż... Mam telefon z Androidem (wykastrowany z usług i oprogramowania
    najbardziej ujowej firmy pod słońcem) więc nijak nie mogę używać
    telefonu do płatności więc również niewidomo jakie zachecanie nie pomoże.

    Jedyne rozwiazanie jakie bym widział to:
    * realizowanie płatności przez banki / albo karciarzy Visa/MC bezpośrednio
    * umożliwienie płatności na telefonach z root bez usług google

    w.

  • 8. Data: 2020-01-30 18:16:24
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-30 13:53, Kris wrote:

    > Na dzisiaj nie widzę szans aby namówić mnie do dobrowolnego płacenia telefonem czy
    innym zegarkiem.

    ja mam jedną kartę dodaną w google pay na wypadek utraty samego portfela
    w niesprzyjających okolicznościach - w razie czego jestem w stanie
    zapłacić za coś przykładając telefon

    aczkolwiek też nie jestem fanem nadmiernej ilości pośredników

  • 9. Data: 2020-01-30 18:49:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, zapomniałem dopisać, że to jest właśnie "zachęcanie klientów do płatności (tu
    ew. przecinek) telefonami" ;>

  • 10. Data: 2020-01-30 19:36:23
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 30.01.2020 o 13:32, wowa pisze:

    > Ja nawet zwykłą kartą nie lubię płacić a co dopiero takimi wynalazkami.
    > Tak, jestem stary :(
    > Wojtek

    Ja tam też jestem "stary", może nawet starszy, a płacę telefonem
    i czynią to nawet chętnie. Żadnej "zachęty" nie potrzebowałem -
    uważam, że jest to wygodne- w telefonie mam też dowód, dane
    samochodu, receptę, oczywiście banki, i wiele wiele innych rzeczy.