  • 1. Data: 2011-01-02 18:06:49
    Temat: Z cyklu "Podpis vs PIN"
    Od: xbartx <b...@h...net>

    No i wychodzi na to, że jednak ten podpis jest bezpieczniejszy. Tylko co
    teraz zrobić skoro trwa aktualnie wymiana kart na PINowe?

    /Dodać do tego można chyba informacje o publikacji badacza z Cambridge,
    który podważa bezpieczeństwo (wiarygodność) zabezpieczeń kart chipowych
    zabezpieczanych PIN-em. Ponoć bankowcy chcieli zablokować publikację
    wyników badań, z których wynika, że PIN można "ominąć"./

    http://prawo.vagla.pl/node/9313

    Działania bankowców jak zwykle pokazują chyba w całej krasie obraz tego
    środowiska.

    Xenocide

  • 2. Data: 2011-01-02 18:17:04
    Temat: Re: Z cyklu "Podpis vs PIN"
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    xbartx <b...@h...net> dared to write:

> [...]
    >
    > http://prawo.vagla.pl/node/9313
    >
    > Działania bankowców jak zwykle pokazują chyba w całej krasie obraz tego

    Było, i to dawno, coś z pół roku temu OIDP.

    Swoją drogą, sposób ciekawy - gościu wyzyskał fakt, że komunikacja między kartą a
    terminalem nie jest szyfrowana, i za pomocą swojego urządzenia w odpowiednim momencie
    wysyłał do terminala odpowiedź "PIN zgodny" - po czym transakcja oczywiście przeszła
    u acquirera.

    Ale to było i wyborcza nie wiedzieć czemu teraz to odgrzewa.

    pzdr,
    k.

  • 3. Data: 2011-01-02 18:40:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/2/2011 12:06 PM, xbartx wrote:

    > No i wychodzi na to, że jednak ten podpis jest bezpieczniejszy. Tylko co
    > teraz zrobić skoro trwa aktualnie wymiana kart na PINowe?

    nie brać.

  • 4. Data: 2011-01-02 18:46:06
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 02 Jan 2011 12:40:32 -0600, witek napisał(a):

    > nie brać.

    nie odpisywać.

    Xenocide

  • 5. Data: 2011-01-02 18:47:08
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 02 Jan 2011 23:17:04 +0500, kashmiri napisał(a):

> [...]
    > urządzenia w odpowiednim momencie wysyłał do terminala odpowiedź "PIN
    > zgodny" - po czym transakcja oczywiście przeszła u acquirera.

    A to cholera musiało mi jakoś umknąć, bo pierwszy raz o tym czytam.

    > Ale to było i wyborcza nie wiedzieć czemu teraz to odgrzewa.

    Taki okres więc może odgrzewają stare kotlety.

    Xenocide

  • 6. Data: 2011-01-02 21:41:21
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "kashmiri" <n...@n...com> writes:

    > xbartx <b...@h...net> dared to write:
    [...]
    > Było, i to dawno, coś z pół roku temu OIDP.

    Było o samej metodzie. O tym, że banki chciały wpłynąć na uniwerek, żeby
    nie publikował, to przeczytęłem u Vagli.

    KJ

    Zanim wlaczysz komputer, zastanow sie: Czy jestes absolutnie pewien(na), ze nie
    jest podlaczany do wyrzutni rakiet?