  • 31. Data: 2009-08-12 09:28:20
    Temat: Re: Wiarygodność Open Finance
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 12, 11:08 am, MK <m...@i...pl> wrote:

    > A moze to zrobic bez pelnomocnictwa? Jakie znaczenie w ogole maja
    > relacje wlascicielskie? W swietle prawa to odrebne podmioty prawne.
    >
    > MK

    Moze - wysatrczy, ze Open jest outsorcerem dla Noble. I w czym
    problem?

    Wiele bankow ma placowki prowadzone przez zwenetrzne firmy i idac do
    placowki np. getin, polbank, multibank, eurobank czy pko wcale nie
    musisz isc do firmy getin, polbank tylko mozesz isc do firmy zenek
    s.a. czy jaciewale sp. z o.o., ktora jest outsorcerem dla danego banku.

  • 32. Data: 2009-08-12 09:28:59
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 12, 11:09 am, "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Gwarancje są dla właściciela konta w NB, nie dla jakiegoś
    > Kowalskiego wpłacającego na czyjeś konto pieniądze.
    > Nadal nie wyjaśniłeś, kto jest właścicielem, a kto dysponentem konta.
    > Nie założyłem lokaty, więc nie wiem. Miałem nadzieję, że posiadający
    > te lokaty, wyjaśnią moją wątpliwości.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >    Zbyszek
    > PGP key: 0x78E9C79E

    Zakladajac lokate zakladasz konto bo konto = lokata. Jestes
    wlascicielem tego konta i juz. Masz umowe z bankiem na to konto bedace
    lokata.

  • 33. Data: 2009-08-12 09:30:30
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "schliesky"
    b.googlegroups.com

    > Spoko, tak sobie jaja tylko robię. Choć uważam, że pytanie jest warte
    > zadania - kto za tym stoi i gdzie wędrują pieniądze.

    To samo pytanie mogę zadać gdzie wędrują pieniądze z innych atrakcyjne
    oprocentowanych lokat np. w eurobanku... hmm?

  • 34. Data: 2009-08-12 09:37:44
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    " Bookowina" news:h5tvho$jeu$1@inews.gazeta.pl

    > Bardzo ciekawa dyskusja. Z powodów, które podnosi Zbynek, nie zdecydowałam
    się
    > skorzystać z oferty OF, choć jest kusząca. To, czy BFG gwarantuje
    oszczędności
    > powierzone OF nie jest dla mnie jasne - wręcz przeciwnie, ponieważ nie
    > napisali tego wprost, jest jasne, że nie ma gwarancji. Bo jeśli są, to
    banki
    > się tym chwalą: vide tabliczki w bankach z odpowiednią informacją, albo
    np.
    > taki tekst ze strony internetowej (przyznaję, siermiężnej trochę) banku
    Meritum:
    > "Od 28 listopada 2008r. lokaty w Meritum Bank ICB S.A. objęte są gwarancją
    > Bankowego Funduszu Gwarancyjnego do kwoty 50.000 euro." Czemu nie ma
    > analogicznej informacji na stronach OF?

    ROFTL :) Widzę, że chyba mamy desant lekko ograniczonych na grupę bankową ;)
    Mój dziadek mawiał mi, że jak ktoś czegoś szuka tak aby tego nie znalazł to
    i napewno tego nie znajdzie.
    Jak byś swoją energię jaką zużyłeś na stworzenie IMHO wręcz idiotyczne posta
    (patrz: "To, czy BFG gwarantuje oszczędności powierzone OF nie jest dla mnie
    jasne - wręcz przeciwnie, ponieważ nie napisali tego wprost, jest jasne, że
    nie ma gwarancji") przeznaczył na np. zapoznanie się z opisem danej lokaty
    to byś znalazł np. taki PDFik:
    http://lokaty.open.pl/dokumenty/Lokata_pdf_70.pdf w którym znalazł byś
    informację, że kasa jest gwarantowana.
    No ale jak ktoś najpierw pisze zamiast myśleć to mamy tego takie efekty jak
    powyżej zacytowałem tj. że BFG nie gwarantuje depozytów założone za
    pośrednictwem OF - ROFTL :)

    Sam już nie wiem czy ostatnie posty w tym temacie to jakiś desant
    konkurencji czy też na w okresie wakacji znaczna część polskiego
    społeczeństwa po prostu staje się bardziej tępa np. od nadmiaru słońca czy
    wolnego czasu spędzanego z laptopkiem na kolanach, na piaszczystej plaży :)

  • 35. Data: 2009-08-12 09:38:19
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "schliesky"
    b.googlegroups.com

    > A to, że są zadowoleni klienci, to wybacz, ale nie jest to żaden argument
    :-)

    Lepiej że by byli niezadowoleni? :)

  • 36. Data: 2009-08-12 09:42:48
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Zbynek Ltd." news:h5u0o0$p15$1@inews.gazeta.pl

    > Nie odróżniasz paranoi od faktów. Które chcesz z kolei naginać do
    > swoich oczekiwań z dziecięcą łatwowiernością.

    Czy poczucie, że każdy chce cię wydymać na każdym kroku nie jest paranoją?
    ;) Aż się nadziwić nie mogę jak ty "normalnie" potrafisz funkcjonować.
    Musisz chyba być bardzo zestresowanym człowiekiem :)

    > Chcesz mi odmówić racji scenariusza, który przytaczam na podstawie
    > posiadanych przeze mnie danych?

    Scenariusz, dane - ale o co chodzi? ;)

    > Nadal nie wiem, czy wpłacając pieniądze na konto NB będę
    > właścicielem tego konta i jedynym dysponentem pieniędzy.

    A kto niby po za tobą ma być innym właścicielem i dysponentem tej kasy jak
    nie TY? POLACY MYŚLCIE!

  • 37. Data: 2009-08-12 10:15:45
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 12 Sie, 02:49, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Czy w praktyce to OF zleca Noble zerwanie lokaty, wiec ma jakies ograniczone
    > pelnomocnictwo.

    OF jest posrednikiem, nie pelnomocnikiem.

  • 38. Data: 2009-08-12 10:17:53
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 12 Sie, 11:28, BK <b...@g...com> wrote:

    > Moze - wysatrczy, ze Open jest outsorcerem dla Noble. I w czym
    > problem?

    Dobra. Zmusiliscie mnie do przeczytania tego regulaminu.
    http://lokaty.open.pl/dokumenty/Regulamin.pdf

    Nigdzie nie ma mowy o outsourcingu, ani o posredniku. Wszedzie tylko
    bank i bank, a dyspozycje telefoniczne sa skladane w Centrum Obsługi
    Klienta (COK) - serwis telefoniczny dla Klientów, za pośrednictwem
    którego Bank świadczy
    usługi związane z zakładaniem Lokat przez Internet.
    Oczywiscie kogo sobie bank zatrudnia w COK to jego broszka. Moze to
    sobie outsourceowac, albo brac wlasnych ludzi. Klient ew. roszczenie i
    tak kieruje wobec banku.

    MK

  • 39. Data: 2009-08-12 10:25:10
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 12 Sie, 04:46, " Bookowina" <r...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > powierzone OF nie jest dla mnie jasne - wręcz przeciwnie, ponieważ nie
    > napisali tego wprost, jest jasne, że nie ma gwarancji.

    Zapewne dlatego, ze nie "powierzasz" oszczednosci Open Finance tylko
    Noble Bank.

    Czekam teraz na wpisy: Jezeli biore kredyt na dom w Open Finance to
    jaka mam gwarancje, ze Open Finance mi wyplaci? Albo jeszcze lepiej:
    Czy musze taki kredyt splacic? [Tak, to wlasnie jest sarkazm.]

  • 40. Data: 2009-08-12 10:26:07
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 12, 12:17 pm, MK <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > Oczywiscie kogo sobie bank zatrudnia w COK to jego broszka. Moze to
    > sobie outsourceowac, albo brac wlasnych ludzi. Klient ew. roszczenie i

    Dokladnie. W COK moga pracowac ludzie noble, open finance czy nawet
    bre bank ;) dla klienta zadna roznica.