  • 1. Data: 2022-07-14 10:32:38
    Temat: Wakacje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    kredytowe oczywiscie.

    Lada minuta Duda podpisze ustawe ... i czuje lekki armagedon w
    bankach.
    Jedna rata na kwartal to brzmi znosnie, ale teraz kumulacja.
    4 raty do konca roku mozna ... przesunac.

    No i Getin padnie.

    Ciekawe ile potem Czarniecki wyprocesuje odszkodowania ... kapital
    banku w ostatnim raporcie nieduzy byl ...

    Tak swoja drogą - jesli bank "zaklada rezerwe" na przyszle zdarzenia,
    to zysk za dany rok spada ?
    Ale kapital chyba nie spada, bo rezerwa ciagle w kasie ?

    J.

  • 2. Data: 2022-07-14 13:14:59
    Temat: Re: Wakacje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Jul 2022 12:46:37 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    >: No i Getin padnie
    >
    > [wróg narodu ;) zostanie pokonany
    > jeden z inflacyjnych celówcel zostanie osiągnięty; inne cele
    > inflacji: parowanie ;) 500 Plus; podatek MBelki; biednienie
    > społeczeństwem... im biedniejsze, tym bardziej potulne...]
    >
    > O! Nie przesadzajmy! Jeśli bank jest w dobrej kondycji to na pewno
    > nie padnie tylko dlatego że przez kilka miesięcy nie będzie
    > zasilany!

    Tzn ... jak tak nagle bank pozbawisz wplywow pieniadza, a wyplywy
    zostana, to grozi upadek.
    No dobra - nie bedzie bank udzielal nastepnych kredytow.

    Jest tez jeszcze przeciez zasada kreacji bankowej - co z tego, ze
    ludzie rat nie spłacą, pieniadze przeciez gdzies trzymac musza ...
    w banku :-)
    No chyba ze kupią cos zagranicznego, albo wymienią na waluty.

    No dobra - bank w dobrej kondycji powienien to przezyc.
    Ale Getin nie jest w dobrej kondycji.

    I banki prawdopodobnie beda musialy podniesc oprocentowanie depozytow
    ... wiec zaplaca odsetki z wlasnej kasy.
    A Getin ma malo.

    > Jeśli to byle jaki bank -- niech upadnie jak
    > najszybciej i zostawi miejsce innym!
    > Pokornym, pracowitym!

    Panstwowo-partyjnym :-)

    > [politycznie poprawnym; LCzarnecki nie płacił komu trzeba -- więc
    > musi upaść... prawa rynku ;) są nieubłagane... Polska tylko dla
    > Polaków -- wyselekcjonowanych, lepszego sortu, Kaczyńskich z
    > dziada, pradziada...]
    >
    >: Ciekawe ile potem Czarniecki wyprocesuje
    >
    > [to chyba zależy od niezawisłych ;) sędziów]

    skonczy sie pewnie w ETS :-)

> [...]
    >
    >: kapital banku w ostatnim raporcie nieduzy
    >: byl ... Tak swoja drogą - jesli bank "zaklada
    >: rezerwe" na przyszle zdarzenia, to zysk za

    Zabieg normalny, a ostatnio chyba wrecz czesty.
    Bank ma niby zysk, ale "zaklada rezerwe na pokrycie ryzyka
    kredytow frankowych". I juz nie ma zysku.
    Ale pieniadze lub inne aktywa przeciez ma ?

    >: Ale kapital chyba nie spada, bo rezerwa ciagle w kasie ?
    >
    > Kombinował więc się doigra!

    Trudno powiedziec - kombinowal chyba podobnie jak inne banki.

    J.

  • 3. Data: 2022-07-15 12:11:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Jul 2022 14:29:41 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    >
    >: Lada minuta Duda podpisze
    >
    > Prezydent podpisał ustawę.
    > https://www.money.pl/banki/beda-wakacje-kredytowe-dl
    a-wszystkich-p
    > rezydent-podpisal-ustawe-6789911819610880a.html
    >
    > [bardzo dobrze -- po co nam stabilne banki?
    > PeKaO nie padnie... trzeba zwalczać kułaków, co to żyją z odsetek!]
    >
    > Na pewno posunięcie było wcześniej konsultowane z bankami, na
    > pewno banki same zaproponowały takie rozwiązanie!

    Konsultowane byc moze bylo, ale zeby banki zaproponowaly - watpie.

    Moglyby zaproponowac ... ale z lecącymi odsetkami :-)

    > Każdy interes ma to do siebie, że coś musi się dziać! Obojętne co,
    > oby coś się działo!
    > [inflacja powstaje przy braku towarów i usług względem szmalu;

    Nie tylko. Ewentualnie - rozny nacisk kladziemy na "wzgledem".

    > głupi nie są -- inflację zmniejszyć może większa produktywność lub
    > zmniejszenie konsumpcji;

    Ale niekoniecznie :-)

    J.

  • 4. Data: 2022-07-15 14:43:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Jul 2022 10:32:38 +0200, J.F wrote:
    > kredytowe oczywiscie.

    A propos - juz slyszalem plotke, ze rzekomo na jakims szkoleniu
    mowiono, ze banki beda gorzej ocenialy tych, co z wakacji nie
    skorzystaja.

    No bo skoro nie potrafia wykorzystac swietnej okazji, to sie na
    finansach nie znaja, i nie wiadomo jak nad wlasnymi zapanują :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-07-27 01:44:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" e91i5imhw6u0$....@4...net

    > Konsultowane byc moze bylo, ale zeby banki zaproponowaly - watpie.

    Bankom na pewno zależy na szczęściu i dobrobycie klientów!

    > Moglyby zaproponowac ... ale z lecącymi odsetkami :-)

    Z jakimi?

    > Nie tylko. Ewentualnie - rozny nacisk kladziemy na "wzgledem".

    Nie podczytuj moich myśli!!! Nie są Tobie przeznaczone!!!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

  • 6. Data: 2022-07-27 01:52:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1p4xdlj17vxc9.17er7srtc7klf$....@4...net

    > Tzn ... jak tak nagle bank pozbawisz wplywow pieniadza, a wyplywy
    > zostana, to grozi upadek.

    Wszystko w rękach Boga!
    [o to chodzi -- by zatłuc!]

    > No dobra - nie bedzie bank udzielal nastepnych kredytow.

    [zredukuje zatrudnienie, odroczy płatności?... -- nic z tego!!!
    - szybciorem pracowników weźmiemy ,,w obronę'' -- od czego mamy Kiszowary?!
    (nie po to Kaczucha kształcił w Białymstoku, by teraz nie korzystał!!!)
    - odroczenie płatności? -- głośno będziemy namawiali (w TV itp.) bankowych
    wierzycieli (choćby właścicieli lokali dzierżawionych przez banki) do
    wyrozumiałości, ale uczynimy co w naszej mocy, by ,,nieprzyjazne'' ;)
    nam banki padały jak muchy...
    da się wy_konać!!! nie takie rzeczy potrafimy!!!]

    A widzisz! Bank poradzi sobie... Od tego jest bankiem! Oby tylko chciał!

> [...]
    > w banku :-)
    > No chyba ze kupią cos zagranicznego, albo wymienią na waluty.

    [tedy wypadałoby osłabić złotówkę?... da się zro_bić...]

    Waluty chyba też wchodzą w rachubę...
    Chyba, żeby klienci waluty trzymali poza Polskim systemem...
    Ale dlaczego mieliby nie wierzyć naszym bankom?
    Na pewno i waluty Polacy będą trzymali w Polsce...

    Zresztą... Po co mają kupować waluty -- teraz, gdy są drogie...

    [trzeba naciskać na kupowanie walut i trzymanie tychże
    poza Polską?... da się wy_konać!!!]

    > No dobra - bank w dobrej kondycji powienien to przezyc.
    > Ale Getin nie jest w dobrej kondycji.

    [zaatakowane przez szerszenie pszczoły podgrzewają atmosferę w ulu -- szerszenie
    padają szybciej niż pszczoły, tzn. w niższej temperaturze... różnice nie są duże,
    ale wystarczają... pszczoły jeszcze masowo nie zdychają -- gdy atakujące je
    szerszenie tak... trzeba tylko ;) łopotać pszczelimi skrzydełkami...]

    Nie możesz winić [przyklęknąć!] rządu [można wstać z kolan] za słabą kondycję
    któregoś z banków! Za pijaństwo prezesa takiego banku też obwiniać będziesz
    [przyklęknąć!] rząd [można wstać z kolan] RP?! Nie bądź śmieszny... Litości...

    > I banki prawdopodobnie beda musialy podniesc oprocentowanie depozytow

    [po co wkładać bankowy ryj :) pomiędzy młotek i kowadło? -- lepiej
    włożyć pomiędzy dwa przeciwbieżne młoty!!!]

    Co poradzisz... Rynek... Naprawdę chcesz powrotu komuny?
    Komuno wróć?... Może jeszcze ZOMO chcesz wyprowadzić na ulice?!
    Och JF... Nie poznaję Ciebie... Bliskość Putina Cię odmienia?...

    [trzeba zatłuc każdego obrońcę Getinu!!!]

    > ... wiec zaplaca odsetki z wlasnej kasy.
    > A Getin ma malo.

    [otóż to!!! trzeba pomyśleć, komu z nas przypadnie w udziale po
    ,,znacjonalizowaniu''...]

    Więc być może zostanie zrestrukturyzowany... Polaków nie stać na słabe banki!
    Trzeba być silnym -- zwłaszcza teraz, w obliczu nadciągającej wojny NATO-FR...
    Słabe banki to trojańskie konie Putina!

    > Panstwowo-partyjnym :-)

    Państwowym, narodowym!!! [Przyłębskim?... Obajtkowym?... Morawieckim?...]

    Licz się ze słowami!!! Nie obrażaj Ojczyzny!!! [może dopisać 'warchole'?...
    chyba na razie za wcześnie... trzeba stopniować oburzenie... nie, nie
    oburzenie -- bo zacytuje mi pismo święte: ,,nie oburzaj się, to wiedzie
    tylko do złego''... uznam że to nie jest oburzenie, że to jest zdumienie...]

    > skonczy sie pewnie w ETS :-)

    [tak?... a co wówczas, gdy nasze haubice nie zdążą ;) na czas?...
    są trudności, jest wojna... a Polacy? -- wiadomo jacy są... my,
    lepszy sort robimy co trzeba, ale ten motłoch...]

    > Zabieg normalny, a ostatnio chyba wrecz czesty.
    > Bank ma niby zysk, ale "zaklada rezerwe na pokrycie ryzyka
    > kredytow frankowych". I juz nie ma zysku.
    > Ale pieniadze lub inne aktywa przeciez ma ?

    [ma! i bank ma, i prezesi mają, i właściciele...
    wszystko trzeba skosić?... ile się uda...]

    A widzisz!!! Mają szmal!!!

    > Trudno powiedziec - kombinowal chyba podobnie jak inne banki.

    [jak napisać, że PeKaO nie kombinuje?... pomyślę trochę i napiszę coś...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

    Postscriptum: Nachodzą na mnie trudne czasy... Bardzo trudne...
    Jeśli przeżyję -- to mocno poobijany... Piszę to już
    poważnie... By potomni wiedzieli, że przewidziałem swój najbliższy
    los... Na razie tylko wszystko dookoła wali się na moją głowę, ale
    już niebawem będzie gorąco nie tylko za oknem... Będę miał kolejną
    wojnę!!! Kolejne zniszczenia!!! :) Po którejś z takich wojen nawet
    wszechmogący Bóg nie zdoła mnie pozbierać... Ten bój może być już
    ostatnim, bo nawet jeśli wyjdę żywy, będę strzępem człowieka...

  • 7. Data: 2022-07-27 09:54:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Jul 2022 01:44:58 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" e91i5imhw6u0$....@4...net

    > Bankom na pewno zależy na szczęściu i dobrobycie klientów!

    > Z jakimi?

    naliczanymi.

    Co zreszta wczesniej bez zadnej ustawy same z siebie czesto
    proponowaly.

    J.

  • 8. Data: 2022-07-27 17:08:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > naliczanymi.

    No chyba że karnymi :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2022-07-28 14:26:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Jul 2022 17:08:57 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > No chyba że karnymi :-)

    No chyba :-)

    Ale skoro bank ma interes na aktualnuym oprocentowaniu, to taki klient
    co odklada splate powinien bc bardzo mile widziany.

    Tylko banki maja swoje widzimisie, i nie zawsze rozumieja ten interes
    :-)

    J.