  • 1. Data: 2022-07-11 16:03:51
    Temat: Re: Ukraińcy uczą Rosjan, jak należy poprawnie prowadzić działania wojenne...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Jul 2022 18:56:47 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > Płonie baza wojsk Rosji w okupowanym Chersoniu.
    > https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/plonie
    -baza-wojsk-ro
    > sji-w-okupowanym-chersoniu/34kjsk9,79cfc278
    >
    > Chersoń od miesięcy jest na celowniku Ukraińców... Zanim padł
    > Mariupol...
    >
    > Chersoń jest stolicą obwodu -- kluczowym element układanki...
    > Rosjanie dławią się po artyleryjskich atakach HIMARS i
    > bezsensownym zdobywaniu miast Donbasu... To dobry moment do
    > szturmu na Chersoń, ale zapewne Ukraińcy nie chcą przejąć morza
    > ruin -- zapewne chcą wziąć Chersoń żywcem...

    A po co maja szturmowac? Okrazyc, odciac i sami sie poddadzą.

    A jency sie przydadza - moga pare lat odbudowywac co zniszczyli :-)

    > Czy po Chersoniu spróbują odciąć Krym?...

    troche gorzej, bo ma zaopatrzenie z dwoch stron.

    Trzeba byloby gdzies ten "korytarz donbaski" przeciac, i most
    kerczenski uszkodzic.
    I jeszcze porty krymskie zbombardowac.

    ale odzyskanie zajetych terenow byloby jak najbardziej celowe.
    A potem odciac wode Krymowi :-)

    J.

  • 2. Data: 2022-07-12 11:53:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Jul 2022 16:53:08 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    >: A po co maja szturmowac?
    >: Okrazyc, odciac i sami sie poddadzą.
    >
    > Otóż to... Wystarczy odciąć, co chyba właśnie czynią... Całe
    > zaopatrzenie idzie przez rzekę... Rosjanie są na spalonej
    > pozycji...
    >
    >: A jency sie przydadza - moga pare lat odbudowywac co zniszczyli :-)
    >
    > Tak nie można -- trzeba albo wymienić, albo cichcem unicztożyć...
    > Można jeszcze wydłubać nerki, spuścić krew... Prawo jest
    > prawem...

    No jak nie? Rosjanie niektorych Niemcow 10 lat trzymali.

    Zreszta bardzo pouczajaca jest taka denazyfikacja :-)

    >: troche gorzej, bo ma zaopatrzenie z dwoch stron.
    >
    > Dlatego most trzeba zniszczyć...
    > Podobnie z czarnomorską flotą...
    >
    >: Trzeba byloby gdzies ten "korytarz donbaski"
    >
    > Właśnie idąc na wschód od Chersonia...

    Imo to jeszcze gdzies blizej Mariupola idac z polnocy do brzegu.
    Odetniesz wojska i beda w okrązeniu.
    Ale wymaga to dwoch atakow.

    J.

  • 3. Data: 2022-07-12 15:03:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Jul 2022 14:40:55 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    >: Rosjanie niektorych Niemcow 10 lat trzymali.
    >
    > Rosjanie zawsze łamali prawo. ;)

    IMO - calkowicie prawnie.
    Poza tym zdaje sie nie poczuwali sie do konwencji genewskich, wiec ich
    nie obowiazywaly.

    > Nie zwolnili jeńców,

    Nikt tak nie zwalnia z chwila zakonczenia wojny, tylko troche pozniej.

    > lecz zatrudnili tychże do obudowy tego, co
    > owi Niemcy niszczyli jako żołnierze...

    Zolnierze zgodnie z KG moga pracowac, bodajze oficerowie nie moga.
    Ale w ZSRR chyba wszystkich zagoniono do roboty.

    > Stalin spełnił ;) pragnienia Niemców -- Niemcy chcieli na zawsze
    > zostać na terenach Rosji, pracować tam, mieć zapewnione socjalne
    > dobra takie jak: praca, dach nad głową, opieka państwa...
    > Wszystko to otrzymali -- spełniły ;) się ich marzenia... Czego
    > Hitler nie zdołał osiągnąć w tej materii -- to Stalin osiągnął...
    > ;) Hitlerowskie państwo było socjalistyczne...
    > Narodowosocjalistyczne, czyli nazistowskie.
    > 'Nazizm' to właśnie 'narodowy socjalizm'.
    > Nawet Żydów/żydów nie było w Rosji -- zwłaszcza w głębi Rosji... I
    > to od zawsze...

    A gdzie tam - pelno bylo. I to na wysokich stanowiskach tez.

    >: to jeszcze gdzies blizej Mariupola
    > Za blisko Rosji.

    Nie zrobisz, to bedzie moglo zaopatrzenie w tym pasie isc.

    >: idac z polnocy do brzegu. Odetniesz wojska
    >: i beda w okrązeniu. Ale wymaga to dwoch atakow.
    >
    > Za daleko do mostu.
    >
    > Chersoń jest daleko od Rosji a po przecięciu połączenia Krymu z
    > resztą kontynentu -- most znajdzie się w zasięgu ukraińskiej
    > artylerii...

    ktory most - przy Chersoniu, czy kerczenski?

    > Mariupol jest zrównany z ziemią.

    O ile wiem, to nie.

    > Jest przestrogą wysyłaną w świat.

    J.

  • 4. Data: 2022-07-13 06:54:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Jul 2022 16:00:25 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    >: Poza tym zdaje sie nie poczuwali sie do konwencji genewskich,
    >
    > :)

    Car podpisal, ZSRR twierdzil, ze car ich nie interesuje.

    >: Żydów/żydów nie było w Rosji -- zwłaszcza w głębi Rosji...
    >
    >: A gdzie tam - pelno bylo
    >
    > Nie mogli osiedlać się w carskiej Rosji.

    Nie mogli, ale sie osiedlali.
    A te "zydowskie pogromy" to skad sie braly?

    > Im dalej od Rzeczypospolitej -- tym mniej...
    > Carowie prześladowali żydów co do zasady...
    > Z miłości do Chrystusa i Matki Boskiej...
    > Byli bardzo religijni!

    Pogromy byly symboliczne.
    No ale skutek taki, ze Zydzi tym chetniej sie przylaczali do
    rewolucji.

    > Później jeszcze Hitler...
    > Też kochał Chrystusa i Matkę Boską...
    > Też był bardzo religijny, uduchowiony, czysto odwoływał się do
    > Boga i zdawał się na Boską Opatrzność...

    Z tego co wiem, co zupelnie odwrotnie.

    > Po upadku ZSSR wielu Rosjan odkryło ;) w sobie semickie korzenie,
    > by móc wydostać się...

    Ale tez je w jakis sposob mialo.

    > Za Hitlera na Krymie ponoć żydzi twierdzili, że nie są Żydami z
    > krwi, lecz żydami z wyznania, do czego zmuszano ich
    > przodków...
    >
    >: I to na wysokich stanowiskach
    >
    > Bo byli mądrzejsi niż otoczenie.

    Byc moze. A moze imponowali wiedza i inteligencją innym bolszewikom.
    Trocki, Kamieniew, Zinowiew, Litwinow, Beria ponoc nie ...

    > W powojennej Polsce była ich
    > garstka, ale trzymali się władzy bardzo mocno...

    Imo - "przywiezieni z Moskwy".

    > Do czasow
    > Gomułki... Można było odnieść wrażenie, iż są wszędzie... Ale
    > była ich garstka...

    Z drugiej strony - w przedwojennej Polsce ksztalcenie bylo takie
    sobie, i Zydzi na studiach byli w sporym procencie.

    >: ktory most - przy Chersoniu, czy kerczenski?
    > Kerczenski, krymski...
    > Toż odcinamy Krym od macierzy [dyskowej?] by padł i dał początek
    > klęski Rosji...

    Ten most jeszcze daleko, a i cel trudny do zniszczenia.

    > Odcinamy Chersoń -- bierzemy maruderów do niewoli. [wieszamy,
    > strzelamy w ich kolana, odzyskujemy nerki i krew, wymieniamy na
    > swoich...]
    >
    > Błyskiem przecinamy połączenie Krymu z kontynentem i niszczymy
    > krymski most, by odciąć Krym od zaopatrzenia...

    Tylko majac chilowo dwa polaczenia z Rosja, moze to byc trudne do
    zrealizowania.

    > Krym ma dostęp do morza, spore zapasy, bitnych żołnierzy, mądrych
    > dowódców, ale bez dostępu do [wódki] zaopatrzenia długo nie
    > pociągnie...

    no wlasnie - i trzecie polaczenie przez porty.
    Wodke akurat dowiezc bardzo latwo.

    > Pada Krym -- korytarz traci na swoim znaczeniu,

    Z korytarza Rosjanie moga atakowac ukrainskie wojska u nasady Krymu.

    > Rosjanie załamują
    > się, wycofują, poddają... Ukraińcy świętują zwycięstwo, świat
    > narzuca Rosji warunki, Rosja biednieje... Bogacą się zwycięzcy, w
    > tym Polacy... Ukraina jest odbudowywana...
    > Kosztem bilionów dolarów amerykańskich...

    Nie - mozna nalozyc podatek/kontrybucje na ruskie paliwa.
    85% dla Rosji, 15 % na odbudowe Ukrainy ...

    > [mam prawo do marzeń!!! wiem, że tak słodko nie będzie... suwalski
    > przesmyk... Karelia, Petersburg... Chiny... będzie
    > wojna...
    > teraz mamy wstęp, przygrywkę, prolog...

    Albo epilog - Rosja tam straci tyle sprzetu, ze przez 20 lat bedzie
    spokoj. W dodatku podupadnie im przemysl zbrojeniowy, bo eksport sie
    chyba skonczyl - wszyscy widza, co warta rosyjska bron ..

    J.