  • 1. Data: 2022-07-12 14:03:39
    Temat: Re: WWPutin rozdaje Ukraińcom paszporty...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Jul 2022 17:27:32 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > Teraz FR rozdaje Ukraińcom rosyjskie obywatelstwo, by za jakiś
    > czas rozdać powołania do wojska broniącego rosyjskiej
    > ojczyzny?...
    > https://liveuamap.com/

    Jak znam zycie, to nie rozdaje, tylko zabiera ... ukrainskie
    paszporty.

    I pewnie jeszcze na ukrainski dokument nie da sie nic zalatwic,
    wiec trzeba pobrac ten rosyjski.

    A niewykluczone, ze celem dodatkowym jest pozyskanie poborowych.

    > Rosjanom brakuje żołnierzy... Operacja może zamienić się w
    > regularną wojnę, podczas której można rozdać powołania do
    > armii... W Rosji jest chyba powszechna służba wojskowa...

    Ja bym tam w takich zolnierzy nie bardzo wierzyl ...

    > Kaczyński też tęskni do tego rozwiązania...
    > JF -- łapiesz się? Masz mniej niż 60 lat? Ursus ze Lwowa?...
    > Kiedy i kto w Polsce zamienił pobór na zawodową? Chyba DTusk...
    > Gdzieś około 2008 roku? -- proszę o nieżyczliwą korektę... Ważna

    jakos tak, 2009, ale Kaczynski podpisal :-)

    > jest rzeczywistość! Nie interesuje się tematem... Mogę
    > błądzić...

    Nawet wczesniej ten pobor u nas od dluzszego czasu byl symboliczny.
    Kraju nie stac na pol mln armii, czy nawet 250 tys.

    Nie wiem, czy w tym okresie szedl ten co chcial, czy ten, co mial
    pecha i na niego padlo :-)

    https://www.tvp.info/340443/ostatni-pobor-do-armii-n
    a-starych-zasadach

    pobor na ochotnika ?

    > Imo świat pragnie wojny...

    A to chyba zalezy kto na tym swiecie.
    Poza ty mozesz nie chciec wojny, a sasiad chce..

    J.