  • 41. Data: 2018-10-03 15:25:42
    Temat: Re: Ubezpieczać siebie, dziecko na życie, zdrowie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-03 o 15:19, RobertS pisze:

    > to podaj przykład gdzie jest tak jak u nas (lub lepiej) i ekuz wystarczy

    Sugerujesz, że mamy najlepszą służbę zdrowia w Europie? To chyba
    nieprawda, choć miłe :)

    Wiem, że nie płaci się w Szwecji za szpital, za to płaci się za jedzenie
    tam (100 koron dziennie / 50zł). Nie wiem, czy akurat ubezpieczenie
    pokryłoby koszt jedzenia.

    > podałem Austrię, bo tam się dość często na narty jeździ

    Narty to zły przykład, bo często w kurortach narciarskich (lub na
    greckich wyspach) w ogóle nie ma placówek państwowej służby zdrowia i
    turysta skazany jest tylko na prywatną pomoc.

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2018-10-03 18:40:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-03 o 15:20, J.F. pisze:

    > A 500 zl to ja mam i nie musze sie ubezpieczac od takiej szkody.

    No i wychodzi na to że nie warto.
    Tym bardziej że ja nie z tych co pożyczają bez opamiętania tylko te 5000
    zł potrafię odłożyć (nie nie zarabiam średniej krajowej)
    Czyli skoro mam takie sumy do dyspozycji to takie durne ubezpieczenia
    (na terenie kraju podkreślam) to mogę WYŚMIAĆ.
    Chyba że mnie szkoła zmusi. Na razie ciszaaaaa :-)

  • 43. Data: 2018-10-04 06:57:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 3 Oct 2018 11:04:43 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Mimo, że popularne to jednak chyba nie aż tak, aby zakładać, że każdy
    > narciarz raz się na pewno połamie. A jak założyć, że połamie się tylko
    > 50% (ja sądzę, że w praktyce mniej jak 10%) to już suma składek może być
    > niższa od kosztów.

    I tu mozesz miec racje ...

    J.

  • 44. Data: 2018-10-04 07:02:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 3 Oct 2018 15:25:42 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Narty to zły przykład,

    Dobry, bo ryzyko wzrasta :)

    > bo często w kurortach narciarskich (lub na
    > greckich wyspach) w ogóle nie ma placówek państwowej służby zdrowia i
    > turysta skazany jest tylko na prywatną pomoc.

    I ta prywatna pomoc ma rentgena, gips zalozy, a w razie potrzeby
    operacje ortopedyczna zrobi ?

    Czy na operacje to turysta i tak nie ma co liczyc, nawet panstwowym
    szpitalu - zagipsuja i powiedza, zeby jechal do siebie ?

    J.

  • 45. Data: 2018-10-04 11:52:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-04 o 07:02, J.F. pisze:

    > Dobry, bo ryzyko wzrasta :)

    > I ta prywatna pomoc ma rentgena, gips zalozy, a w razie potrzeby
    > operacje ortopedyczna zrobi ?

    Podejrzewam, że z pocałowaniem ręki. Nie jeżdżę, znam tylko relacje
    jeżdżących.

    > Czy na operacje to turysta i tak nie ma co liczyc, nawet panstwowym
    > szpitalu - zagipsuja i powiedza, zeby jechal do siebie ?

    To zależy jaka operacja. Co do zasady ma być tak zaleczony, aby mógł
    wrócić do kraju i się dalej leczyć. Gdzieś przy urazach kolan był punkt
    sporny, że operacje trzeba wykonać niezwłocznie, a powrót i czekanie na
    NFZ niweczy jej sens.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2018-10-04 13:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale polowa to 10 roboczodni :-)

    > ze 3x wieksza ...

    Wychodzi na to ze srednio jedna osoba na 10 lamie sobie reke lub coś
    innego :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 47. Data: 2018-10-04 13:12:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Wychodzi na to ze srednio jedna osoba na 10 lamie sobie reke lub coś
    >innego :)))

    Liczylem przez ~12 lat szkoly. To chyba dosc realne ...

    A pol najnizszej wyplaty powinno starczyc na 10 roboczodni.
    To powinno starczyc na opieke ... ale wolabym mojej wyplaty, albo
    sredniej ... bo na opiekunke to niekoniecznie starczy ...

    J.

  • 48. Data: 2018-10-05 15:49:30
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Bolko napisał(a) :
    > ale jeśli ktoś ma 15 latka który wspina się po skałach
    > i kilka razy w roku wyjeżdża w himalaje no to trzeba kupić koniecznie

    Zwykłe ubezpieczenie nie obejmuje sportów, czy wycieczek
    ekstremalnych. Masz wykluczenia w OWU.
    Płaci się za to dodatkową, większą kasę.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 49. Data: 2018-10-05 16:13:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-05 o 15:49, Zbynek Ltd. pisze:
    > Zwykłe ubezpieczenie nie obejmuje sportów, czy wycieczek ekstremalnych.
    > Masz wykluczenia w OWU.
    > Płaci się za to dodatkową, większą kasę.

    Wiem. Tym bardziej takie zwykłe jest bezsensu.

  • 50. Data: 2018-10-05 16:15:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zwykłe ubezpieczenie nie obejmuje sportów, czy wycieczek ekstremalnych.
    > Masz wykluczenia w OWU.
    > Płaci się za to dodatkową, większą kasę.

    Na linkowanym bezpieczny.pl ekstremalne są w standardzie.

    --
    Liwiusz