  • 1. Data: 2018-09-30 19:07:49
    Temat: Ubezpieczać siebie, dziecko na życie, zdrowie?
    Od: z <...@...pl>

    Jako że w szkołach już nie ma obowiązku dodatkowego ubezpieczania się i
    każdy ma wolność :-)
    zadaję sobie pytanie czy warto ubezpieczać się na ustratę zdrowia czy życia.
    Do tej pory moje zdanie na temat takich "inwestycji" było bardzo
    negatywne. Zazwyczaj "dobroć" była tylko dla ubezpieczyciela i
    naganiaczy czy to w szkole czy to pracy. Takie tam lobbowanie
    zmierzające do przekupstwa ;-)

    Ale człowiek się starzeje ;-) i chociaż już nie na śmieciówce a na
    normalnym etacie (poniżej średniej krajowej oczywiście) to pytanie w
    kontekście nastolatka szwędającego się po szkołach powraca.

    Ubezpieczać?

    PS. Kilka lat temu za złamanie reki syn zainkasował 300 zł. Śmiechu kupa.

  • 2. Data: 2018-09-30 21:38:38
    Temat: Re: Ubezpieczać siebie, dziecko na życie, zdrowie?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-09-30 o 19:07, z pisze:
> [...]
    >
    > Ubezpieczać?

    > PS. Kilka lat temu za złamanie reki syn zainkasował 300 zł. Śmiechu kupa.

    1. ubezpieczenie NNW nie jest inwestycją (ma wyrównać "straty"
    poniesionie w związku ze zdarzeniem losowym),
    2. jak nie chcesz to z ubezpieczenia nie korzystasz, wolny kraj, nie ma
    takiego przymusu
    3. dostałeś 300 zł za złamanie ręki, a jaka była składka? obecnie przy
    składce ok. 34 zł za ww. otrzymasz jakieś ~400 zł, ale jak wykupisz
    polisę ze składką np. 169 zł to wypłacą ~1500 zł; jak bierzesz najtańszą
    opcję to nie oczekuj, że odszkodowanie to będą jakieś kokosy...

    TAK, ja ubezpieczam, płacę relatywnie sporo i MAM NADZIEJĘ, że NIC nigdy
    mi z tego nie wypłacą (chociaż znam takiego co sobie złamał rękę, aby
    dostać 500 zł...)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2018-09-30 21:55:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 września 2018 19:07:52 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]
    >
    > Ubezpieczać?

    > PS. Kilka lat temu za złamanie reki syn zainkasował 300 zł. Śmiechu kupa.

    To nie o to chodzi
    Takie ubezp9eczenie kosztuje ok 30zł na rok czy kupisz sam(oczywiście możesz drozej z
    szerszym zakresem wyższymi sumami) czy szkoła wykupi
    I tym 300zł się nie sugeruj
    Nie wykupisz takiego ubezpieczenia to klasa na wycieczkę pojedzie a dzieciaka Tobie
    nie wezmą, może nawet z klasowym wyjściem do kina być kłopot czy zawodami sportowymi
    To taki dupochron a kasa nie warta tego aby później dzieciakowi tłumaczyc czemu do
    ZOO nie jedzie a cała klasa jechała.

  • 4. Data: 2018-09-30 22:09:42
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-09-30 o 21:55, Kris pisze:

> [...]
    > To taki dupochron a kasa nie warta tego aby później dzieciakowi tłumaczyc czemu do

    nie słyszałem jeszcze o przypadku, że dzieciak nie pojechał do ZOO bo
    nie miał NNW albo szczepienia albo czegoś tam...jedzie, ale jak się coś
    stanie to nie ma odszkodowania i tyle

    to ubezpieczenie w żaden sposób szkoły nie chroni

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2018-09-30 22:32:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    RobertS <b...@x...pl> writes:

> [...]
    >>
    > nie słyszałem jeszcze o przypadku, że dzieciak nie pojechał do ZOO bo
    > nie miał NNW albo szczepienia albo czegoś tam...jedzie, ale jak się
    https://sp357.edupage.org/files/REGULAMIN_WYCIECZEK_
    I_WYJSC_SP357.docx

    punkt 19 (wycieczki zagraniczne)

    KJ

    The grand leap of the whale up the Fall of Niagara is esteemed, by all
    who have seen it, as one of the finest spectacles in nature.
    -- Benjamin Franklin.

  • 6. Data: 2018-09-30 23:00:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 września 2018 22:09:41 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > nie słyszałem jeszcze o przypadku, że dzieciak nie pojechał do ZOO bo
    > nie miał NNW albo szczepienia albo czegoś tam...jedzie,

    A słyszałes żeby kyos z klasy tego ubezpieczenia za 30zł na rok nie miał?

    > ale jak się coś
    > stanie to nie ma odszkodowania i tyle
    Szkoła odmawia udziału w wycieczce nieubezpieczonym dzieciakom
    Może i bezprawnie ale sadź się o 30zł rocznie.

    > to ubezpieczenie w żaden sposób szkoły nie chroni
    Nie o to chodzi

  • 7. Data: 2018-09-30 23:20:31
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-09-30 o 23:00, Kris pisze:

    > A słyszałes żeby kyos z klasy tego ubezpieczenia za 30zł na rok nie miał?

    a ktoś rodziców pyta czy dzieci mają?
    obecnie NIE MA takiego obowiązku
    mnie inni nie interesują, nikomu do kieszeni nie zaglądam

    ubezpieczenie wykupuję ZAWSZE indywidualnie (dla siebie, dla rodziny),
    natomiast jak młodzież jedzie na wycieczkę to NNW zapewnia organizator,
    to jest właśnie to czego wymaga SP w tym regulaminie, tylko czy ktoś,
    kiedyś przeczytał OWU takiej polisy?
    jest ona właśnie po to, aby spełnić warunki wynikające z takiego
    regulaminu...
    taka polisa za 34 zł rocznie (lub zapewniona przez organizatora
    wycieczki) ww. warunek spełnia

    ale dobra polisa (leczenie, zachorowania, transport medyczny, nawet
    transport zwłok) to ok. 55 zł na tydzień i tutaj jest już wszystko co
    potrzeba a nie jakaś wydmuszka

    tylko często rodzic ma np. 2000 zł na wycieczkę ale polisy już nie chce,
    gdyż przecież zapewnia ją organizator...

    > Szkoła odmawia udziału w wycieczce nieubezpieczonym dzieciakom
    > Może i bezprawnie ale sadź się o 30zł rocznie.

    te 34 zł rocznie załatwią sprawę (w końcu polisa była), ale jak dziecku
    coś się za granicą faktycznie stanie i taka polisa pokrywa koszty np. do
    1000 zł to na co to wystarczy?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2018-09-30 23:39:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 września 2018 23:20:39 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > a ktoś rodziców pyta czy dzieci mają?

    Szkoła nie bierze na wycieczkę takich co nie mają

> [...]
    > ubezpieczenie wykupuję ZAWSZE indywidualnie (dla siebie, dla rodziny),
    > natomiast jak młodzież jedzie na wycieczkę to NNW zapewnia organizator,

    Oprócz wycieczek sa jeszcze wyjazdy na zawody sportowe, do kina itp i np szkoła gdzie
    moja córka chodzi wymaga aby w takich przypadkach dzieciak był ubezpieczony

> [...]
    > regulaminu...
    > taka polisa za 34 zł rocznie (lub zapewniona przez organizatora

    Tyle że watek powstał w celu obgadania przypadku jak ktos takiej polisy za 34zł nie
    wykupi

    > ale dobra polisa (leczenie, zachorowania, transport medyczny, nawet
    > transport zwłok) to ok. 55 zł na tydzień i tutaj jest już wszystko co
    > potrzeba a nie jakaś wydmuszka

    Zgoda ale nie tego dotyczy ten wątek

    > tylko często rodzic ma np. 2000 zł na wycieczkę ale polisy już nie chce,
    > gdyż przecież zapewnia ją organizator...

    Wyjazd do kina, na zawody, sprzątanie ziemi itp
    W szkole moje córki średnio raz w tygodniu gdzieś wyłażą/wyjeżdżają

    > te 34 zł rocznie załatwią sprawę (w końcu polisa była), ale jak dziecku
    > coś się za granicą faktycznie stanie i taka polisa pokrywa koszty np. do
    > 1000 zł to na co to wystarczy?

    Nie o tym ten watek bezpośrednio a i na bieżąco nie jesteś bo na dzisiaj za 34zł to
    trochę więcej jak 1000zł ubezpieczyciele proponują

  • 9. Data: 2018-09-30 23:51:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-09-30 o 21:38, RobertS pisze:

> [...]
    > polisę ze składką np. 169 zł to wypłacą ~1500 zł; jak bierzesz najtańszą
    > opcję to nie oczekuj, że odszkodowanie to będą jakieś kokosy...

    Kilka lat temu tvny drążyły aferę.

    Te ubezpieczenia szkolne były "oszukańcze" płaciłeś 40-50 a stawki jak
    za 20 zł.
    Jak jest teraz?

  • 10. Data: 2018-09-30 23:54:21

> [...]
    > To taki dupochron a kasa nie warta tego aby później dzieciakowi tłumaczyc czemu do

    To chyba nie prawda.
    Problem może być tylko za granicą.
    Powtarzasz propagandę. ;-)