  • 1. Data: 2022-05-05 22:01:16
    Temat: Toyota - Konto Indeksowane
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    Ktoś ma i może podzielić się minusami Konta Indeksowanego w Toyota Banku?:
    https://www.toyotabank.pl/indeksowane-konto-oszczedn
    osciowe
    Widzę na pierwszy rzut oka dwa:
    - wypłata z konta kosztuje 30 PLN w miesiącu, 0 PLN w miesiącach gdy się
    nic nie wypłaca.
    - założenie przez kuriera a nie przez Internet.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 2. Data: 2022-05-06 00:27:19
    Temat: Re: Toyota - Konto Indeksowane
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 5 maja 2022 o 22:01:20 UTC+2 Zdzichu500 napisał(a):
> [...]
    > nic nie wypłaca.
    > - założenie przez kuriera a nie przez Internet.

    Hmm, niby wibor3m 4,74%, a tzw. internet twierdzi, że 6,24%.
    Ktoś tu szachruje o 1,5pp, choć i tak % niezły.
    Do 100k - i niemało i niedużo.
    1pp na 100k miesięcznie to prawie 70zł, więc i te 30zł haraczu za wypłatę idzie
    znieść.
    Bo gdzie indziej to 2,5% chyba max (getoutu nie bierzemy pod uwagę), chić jakieś
    promo na 4% też się znajdą.

    Ja na razie założyłem "konto oszczędnościowe select" w santanderze (to moje 17. KO u
    nich ;) - 2% do 100k, powyżej 1%.
    Lepsze to niż dotychczasowe 0,01%
    Nie wiem, czy każdy może - ja nie mam "RORu select", ale mam "umowę select" -
    myślałem, że ta umowa nic nie znaczy.
    I może nic nie znaczy, bo żonie, która tej umowy nie ma, też mogłem to "KO select"
    założyć.
    Ale to może dlatego, że mamy też wspólne rachunki - choć te oba "KO select" wspólne
    nie są.

    Zresztą i tak bublowe to - jak założyłem pierwsze to patrzę, że w ofercie nadal jest
    możliwość - to dawaj wniosek i podpisanie umowy o drugie - no i co, umowa podpisana a
    KO nie założyli "bo tak" (serio - napusane "inny powód").

  • 3. Data: 2022-05-06 00:30:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, to wibor3m z 30 marca, % obowiązuje od kwietnia do czerwca.

  • 4. Data: 2022-05-06 00:36:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Internety donoszą, że taki rarytas, że kuriera umawiają obecnie na czerwiec - coś jak
    z paszportem (na Ursynowie ręcznie wydają numerki, w Piasecznie internetowe
    rezerwacje wyszły już do września - i/lub wyłączyli...)

  • 5. Data: 2022-05-07 09:57:17
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Ja na razie założyłem "konto oszczędnościowe select" w santanderze (to moje 17. KO
    u nich ;) - 2% do 100k, powyżej 1%.

    Dzięki za cynk.

    > Nie wiem, czy każdy może - ja nie mam "RORu select", ale mam "umowę select" -
    myślałem, że ta umowa nic nie znaczy.

    Ja też nie mam "RORu select", nie mam również żadnej "umowy select".
    Właśnie sobie założyłem to "konto oszczędnościowe select". Teraz
    spróbuję zapoznać się z warunkami umowy. ;)

    --
    -
    Akarm

  • 6. Data: 2022-05-07 12:47:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 7 maja 2022 o 09:57:19 UTC+2 Akarm napisał(a):

    myślałem, że ta umowa nic nie znaczy.

    > Ja też nie mam "RORu select", nie mam również żadnej "umowy select".
    > Właśnie sobie założyłem to "konto oszczędnościowe select". Teraz
    > spróbuję zapoznać się z warunkami umowy. ;)

    Fajnie, że zrobiłeś testa.
    Ciekawe, czy się pomylili, udostępniając to konto również plebsowi - bo wg mnie
    intencje mieli takie,
    że ochłapem dla plebsu będzie 1% na "koncie max-oszczędnościowym" - i tylko na takim,
    inne
    rodzaje kont "oszczędnościowych" (czyli obecnie frajerskich - bo różnica wobec ROR to
    płatne
    wypłaty powyżej jednej w miesiącu, bo 0,01% to nie jest oprocentowanie) bez zmian.
    Zobaczymy, jakie odsetki wypłacą - i czy będą te konta plebsowi zamykać.
    Choć z drugiej strony może nie jest tak źle, bo jest jedno wyraźne rozróżnienie - gdy
    wypłacasz z KO select (ale tylko z tego),
    to za darmo są wszystkie wypłaty na ROR select (i niezależnie od tego - ale CMIIW! -
    na zakładanie lokat),
    ale na inne RORy bezpłatna jest tylko pierwsza wypłata w miesiącu.

    Co do umowy - ważna jest TOiP, a tam stoi, że prowadzenie bezpłatne bez żadnych
    gwiazdek czy przypisów
    (np. że bezpłatne, ale tylko jak masz ROR select - który w sumie nie jest żadną
    mecyją, bezpłatny przy
    10k wpływów/mc - może być ping-pong, możliwe że nawrt wewnątrzbankowy - a nawet nie
    wiem, czy ta debetówka do niego jest lepsza niż
    do "zwykłego" ROR - ale przynajmniej nie trzeba jej używać dla bezpłatności) ;>

    Ciekawą sprawą jest też "konto oszczędnościowe private banking" - w komunikacie o
    zmianie % było
    o tym, że na nim też ma być 2% do 100k i 1% powyżej - ale na stronie z wysokością %
    wciąż napisane, że 0,01%.
    Ciekawe, czy się "private bankingowcy" zdziwią ;>
    Dla KO select i KO-max zmienione prawidłowo.

  • 7. Data: 2022-05-07 12:49:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, przy okazji jeszcze jedna ciekawa "zaleta" zerowych stóp się pokazała - można
    się poczuć prawie jak król, gdy z miesiąca na miesiąc nagle dostajesz dwieście razy
    wyższe odsetki ;>
    Ale tylko prawie - bo to nadal jest tylko 2% przy inflacji 12%... ;P

  • 8. Data: 2022-05-08 10:09:23
    Od: Adam Sadowski <a...@g...com>

> [...]
    > nic nie wypłaca.
    > - założenie przez kuriera a nie przez Internet.

    Jest jeszcze KO w Nest Banku. Mi dają 5,5%, nowym klientom coś tam powyżej 4%.

  • 9. Data: 2022-05-08 10:32:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 8 maja 2022 o 10:09:24 UTC+2 Adam Sadowski napisał(a):

    > Jest jeszcze KO w Nest Banku. Mi dają 5,5%, nowym klientom coś tam powyżej 4%.

    Na jak długo?

  • 10. Data: 2022-05-08 10:32:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 8 maja 2022 o 10:32:17 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Na jak długo?
    I do jakiej sumy?