  • 1. Data: 2023-02-18 10:57:38
    Temat: System bankowy od 120 lat jest oparty na OSZUSTWIE
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=w63e0au1XjM

    Wymsknęło mu się czy wszyscy to wiedzą ale nie wypada powtarzać?

  • 2. Data: 2023-02-18 11:06:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Feb 2023 10:57:38 +0100, _Master_ wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=w63e0au1XjM
    >
    > Wymsknęło mu się czy wszyscy to wiedzą ale nie wypada powtarzać?

    Wszyscy wiedzą. Ale ... dziala.
    I az 120 lat? Wtedy jeszcze złoto było w obiegu ..

    A w kontekscie tego co on mówi, frankowiczów, to raczej slabo
    uzasadnione/powiązane.

    Zobacz to
    https://www.bankofengland.co.uk/quarterly-bulletin/2
    014/q1/money-creation-in-the-modern-economy

    "money as debt" w BoE ?
    Sie nie znają, czy to skrót myslowy, czy anglosaskim systemie tak
    naprawde jest ...

    J.

  • 3. Data: 2023-02-18 21:56:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 18 lutego 2023 o 10:57:41 UTC+1 _Master_ napisał(a):
    > https://www.youtube.com/watch?v=w63e0au1XjM
    >
    > Wymsknęło mu się czy wszyscy to wiedzą ale nie wypada powtarzać?

    Tylko od 120 lat?
    A co było przedtem?
    Nic nie łapiesz.

  • 4. Data: 2023-02-19 18:52:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Feb 2023 12:56:55 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > Tylko od 120 lat?
    > A co było przedtem?
    > Nic nie łapiesz.

    Przedtem byl parytet złota i bylo trudniej :-)
    Tzn on byl jeszcze troche lat, nie skonczyl sie 120 lat temu.

    J.

  • 5. Data: 2023-02-20 12:22:35
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 18.02.2023 o 10:57, _Master_ pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=w63e0au1XjM
    >
    > Wymsknęło mu się czy wszyscy to wiedzą ale nie wypada powtarzać?

    W krajach demokracji ludowej system bankowy służy/ł do obsługi
    finansowaj obywateli, w tzw demokracji służy do zarabiania kasy i
    wyciagnięcie od klienta ile sie da i jak się da. Tak wiec rzucanie
    datami w okreslaniu sk*wienia tej instytucji ma niewiele wspólnego z
    rzeczywistoscia.

  • 6. Data: 2023-02-22 14:57:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Trybun <L...@j...cb> writes:

    > W krajach demokracji ludowej system bankowy służy/ł do obsługi
    > finansowaj obywateli, w tzw demokracji służy do zarabiania kasy i
    > wyciagnięcie od klienta ile sie da i jak się da.

    Ale to tak na poważnie, czy ironicznie?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 7. Data: 2023-02-26 20:48:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lut 2023 o 14:57, Krzysztof Halasa pisze:

    Trybun>> W krajach demokracji ludowej system bankowy służy/ł do obsługi
    Trybun>> finansowaj obywateli, w tzw demokracji służy do zarabiania kasy
    Trybun>> i wyciagnięcie od klienta ile sie da i jak się da.

    > Ale to tak na poważnie, czy ironicznie?

    W PRLi lat osiemdziesiątych spodnie (w PEW PeWeXie -- gdyż
    w mikromarketach ;) były raczej puste półeczki) kosztowały
    ~miesięczną pensję... Ale mięsa na kartki było bardzo dużo
    jak na standardy dzisiejszej głupoty...

    Trudno zgadnąć, czym naprawdę zajmowały się banki, jako że
    złotówka miała taką sobie wartość bez kartek itp. dodatków
    warunkujących nabywanie towarów czy usług...

    -=-

    Aqmulator (jak waluta) też służy magazynowaniu?...
    Ze 100% zostało 92% po nieco ponad 12 godzinach czuwania ponad
    dwuletniego Redmi Note 9 pro... To chyba dobry wynik...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 8. Data: 2023-02-26 20:54:25
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 lut 2023 o 18:52, J.F pisze:

    > Przedtem byl parytet złota i bylo trudniej :-)
    > Tzn on byl jeszcze troche lat, nie skonczyl sie 120 lat temu.

    Wielka Brytania chyba zaprzestała pozłacania w wyniku IIWW, zaś
    USA -- wietnamskiej wojny, decyzją Nixona... BTW -- czy nie
    Nixon właśnie (Wraz z Kissingerem itp.) zgodził się na jedne
    Chiny, czego następstwa dziś mamy na Ukrainie?...
    Pelosi chyba chciała podważyć tamte ustalenia...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 9. Data: 2023-02-26 21:18:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 26 lutego 2023 o 20:54:40 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> [...]
    > Chiny, czego następstwa dziś mamy na Ukrainie?...
    > Pelosi chyba chciała podważyć tamte ustalenia...

    Wcześniej też były jedne Chiny, tylko inne (nie "ludowe").
    A czemu następstwa na Ukrainie? Efekt motyla?

  • 10. Data: 2023-02-28 05:55:17
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 lut 2023 o 21:18, Dawid Rutkowski pisze:

    > Wcześniej też były jedne Chiny, tylko inne (nie "ludowe").

    Wcześniej były jedne Chiny, lecz różne w różnych okresach.
    Pomijając obecne (ludowe) ostatni okres przypada panowaniu
    Mandżurów z dynastii Qing -- setkami lat podbijającej nowe
    tereny na południowym wschodzie i zniewalającej Chińczyków
    właściwych... Oficjalnie nosiciele harcapów (nie wiem, czy
    to dobre określenie) rozpłynęli się za sprawą kazirodczych
    związków itp. izolacyjności gatunkowej... W istocie jednak
    siły zbrojne Mandżurów dołączyły do komunistów a polityka
    obecnych władz z Pekinu raczej wskazuje na kontynuację...

    O ironio -- Stalin początkowo wspierał nie komunistów, ale
    nacjonalistów... Co więcej -- komunistyczne Chiny wojowały
    przeciwko ZSRR...

    > A czemu następstwa na Ukrainie? Efekt motyla?

    Nixon (wraz z ekipą oczywiście) zezwolił na ,,jedne Chiny''.
    Amerykanie nie lubią przegrywania -- to raczej waleczni
    ludzi, o czym na co dzień zapomina się chętnie... Wojnę
    w Wietnamie przegrali nie Amerykanie, lecz Francuzi, gdyż
    dziś (ZTCW -- może wiem źle) Wietnam jest sojusznikiem USA.
    Wojnę tę zaczęli Francuzi, przegrali Francuzi, a Amerykanie
    (jak na żydów przystało) przenieśli ciężar wojny na szmal...

    O co w ogóle walczono w Wietnamie?
    Dlaczego Wietnamczycy niszczyli cywilizację?...
    Problemem była religia -- oczywiście europejska...

    Długo Amerykanie lizali rany po Wietnamie, aż wreszcie (za
    sprawą ,,gwiezdnych wojen'', Patriotów itp.) pokonali ZSRR
    i pojawił się problem z kolejnym sojusznikiem USA -- czyli
    z Arabami... ZSRR skapitulował, gdyż rakiety Saddama stały
    się takim sobie przeciwnikiem a ZSRR górował nad resztą
    świata właśnie rakietami...

    Gdy Jelcyn obalił Gorbaczowa -- Rosjanie prowadzili swoją
    stepową grę wojenną polegającą na wciąganiu przeciwnika
    pozorowaną ucieczką... Gdy świat zapomniał o grożącym
    kataklizmie -- Jelcyn ,,namaścił'' Putina -- Amerykanie
    zrozumieli swój fatalny błąd... Zainwestowali i w rakiety
    (wcześniej nawet nie wysyłali swych satelitów swoimi siłami,
    lecz wszystko cedowali na Moskali; Francuzi nie byli wiele
    lepsi -- rakietowe silniki brali z Rosji) i OZE -- ogólnie
    w uniezależnianie świata od rosyjskich węglowodorów...

    Konfrontacja była nieunikniona!!!
    Zarówno z Moskwą, jak i z Pekinem!

    Mandżurów pokonano ,,uciszaniem mandżurskiego sumienia'':
    - Po co wam armia?!
    Zdajcie się na Rosję!!
    Rosja wam odbije i Tajwan, i resztę ,,waszych'' terytoriów...
    I Mandżurowie zaspali... Nie mają dziś armii zdolnej do wojny!
    Mają gospodarkę (raczej myślę, że mają!) i dobre układy z Moskwą...

    Musk (jak kiedyś Gates) stoi ponad prawem -- może nawet przed
    kamerami, na oczach świata palić narkotyki... W istocie ani Gates
    nie budował nadzwyczajnego komputera, ani Musk nie jest konieczny
    w rakietowym biznesie czy elektryfikowaniu i OZE... To tylko zasłony
    dymne... ;)

    -=-

    Tajwan... Od strony kontynentu gęsto zaludniony, od przeciwnej -- są
    Google itp... ;) Można sprawdzić... Co ma wspólnego z Ukrainą?

    Na Ukrainie Rosja traci sprzęt, rakiety, gospodarkę, poparcie
    światowej opinii publicznej itd... W tak zwane ,,pięć minut''
    można zakończyć wojnę na Ukrainie -- ale to tylko zasmarowanie
    syfu pudrem, gdyż za kilka (może kilkanaście lat, lub jeszcze
    nieco później) Moskwa stanie się na tyle silna, by unicestwić
    świat... Dlatego Ukraina musi krwawić -- by wykrwawiać Rosję...

    Dlaczego Leopardy, Challengery, Abramsy i Leclerci nie jadą na Ukrainę?
    Bo boją się Aligatorów?... Bo czekają na żydowskie Żelazne Kopuły, na
    amerykańskie Patrioty itd.?... Może... ;) Dlaczego taki sprzęt nie
    trafił wcześniej na Ukrainę?... I w czym pomogą owe kopuły?...
    Dlaczego Ukraina w przededniu wojny zdemontowała umocnienie
    broniące Przesmyku Perekopskiego? Dlaczego Moskale w jeden
    dzień stanęli pod Mikołajowem i Mariupolem tak od strony
    Krymu, jak i od strony kontynentu oraz pod Kijowem?...

    Ukraina (raczej USA) wciągnęła Moskali na sporne ziemie, by tam
    wykrwawiać Moskali... Kosztem mieszkającej na tych ziemiach
    cywilnej ludności... Nie można prowadzić tej wojny na terenach
    należących do Moskwy... Putin stawał w szranki z tygrysem,
    ale ów tygrys był oszałamiany różnymi specyfikami... Tak
    trzeba trzeba postąpić z Moskwą -- musi walczyć w półśnie...
    By nie sięgnęła po: Szatany, Buławy, Topole itd... Musi
    tracić, myśląc, że zyskuje... Obok wojny militarnej -- są
    też wojny: wizerunkowa, propagandowa, informacyjna itp...

    Dlaczego kolejne miasta są równane z ziemią? Mariupol, Siewierodonieck,
    Lisiczańsk, Bachmut, Sołedar -- o tych jest bardzo głośno, ale ogólnie
    Ukraińcy z jakiegoś powodu zawzięcie bronią się w gęstym, zurbanizowanym
    terenie a Popasną (chlubę Poroszenki) opuścili bez walki...

    Dlaczego Pelosi leci na Tajwan akurat w czasie tej wojny?!

    Syria i Ukraina to wstęp do rozgrywki o Tajwan a koreańskie czołgi
    i haubice kupione niedawno przez Błaszczaka to wstęp do kolejnej
    wojny koreańskiej... Polska należy do NATO...

    -=-

    Amerykanie nie chcą utracić swej pozycji -- lidera...
    Chcą nadal dyktować warunki całemu światu, chcą nadal
    rządzić pieniądzem drukowanym u siebie...

    -=-

    Ukraińcy są żywymi tarczami naszej cywilizacji -- innej niż
    mongolska czy mandżurska...

    -=-

    Durnowaty Tusk proponuje wspieranie wynajmu mieszkań...
    Należy straszyć Kaczyńskiego smrodliwym oddechem ;) Tuska,
    wyczuwanym na spoconym karku Kaczyńskiego?... Ale jak straszyć
    takim durnowatym?...

    Jest późno -- czy raczej wcześnie, więc idę na ,,nocny spoczynek''...

    -=-

    Jak nie mogłem zrozumieć ,,zawiłości'' ViewBox z SVG -- tak
    Tobie trudno zrozumieć sytuację Ukrainy w kontekście Tajwanu,
    jednych Chin i Korei?... Banalnie prostych spraw nie można wytłumaczyć...

    -=-

    Ukraińcom trzeba zbudować w Polsce milion mieszkań...
    Biorą na siebie uderzenia -- zamiast zostawić je nam...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'