  • 11. Data: 2024-03-03 12:45:14
    Temat: Re: Schizofrenia milka z logowaniem.
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    On Sat, 2 Mar 2024, Kamil Jońca wrote:

    > Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl> writes:
    >
    > [..]

    > Niezupełnie o to mi chodziło.
    > Nie wypowiadam się nt. samej idei "sms przy każdym logowaniu" (mam
    > swoje przemyślenia, ale one są tu nieistotne)

    Ale czy nie po to jest usenet, by dzielić się przemyśleniami?
    Inna sprawa, że oczywiście możesz nie chcieć albo nie móc.

    Mnie najbardziej tu dziwi sprzeczność między:
    a) przegięciem pały w drugą stronę - czyli z SMSa raz na 90 dni
    niezależnie od ilości wykorzystanych komputerów do SMSa przy każdym
    logowaniu
    a jednocześnie:
    b) włączanie tego dopiero po miesiącu zapowiedzi i do tego partiami.

    Oczywiście całe zajęcie się tematem wiąże się z wq*em na utrudnianie
    życia.

    Gdyby chodziło o względy bezpieczeństwa to włączyliby od razu wszystkim.
    Więc prawdziwy będzie jednak jakiś debilny powód utrudniania życia
    klientom.
    Od "mieli audyt" (ale raczej nie coroczny) do "wymysłów marketoidów"
    (np. córeczki prezesa czy może jakiegoś desentu z żubra - inna sprawa
    czemu by ich mieli przyjąć - bo żubr to jednak dno obecnie, jedyny
    bank, w którym w historii nie znalazłem żadnej możliwości zobaczenia
    salda po operacji - może ktoś potrafi, wtedy proszę hinta - oraz
    KAŻDY przelew z konta oszczędnościowego jest płatny - chyba że robisz
    apką, wtedy wszystkie są bezpłatne...),
    co źle wróży dalszemu korzystaniu z tego banku - a że korzystanie
    daje pewne korzyści, to nieco szkoda.

    > Chodziło mi o to, że obecnie całkiem często przy wdrożeniu nowej
    > funkcjonalnosci włącza się ją najpierw dla promila klientów, patrzy się
    > na jakieś metryki (czy nie ma wąskich gardeł, jak z obciążeniem, itp)
    > następnie dla 1%, następnie dla 10%, 20% itd. Możliwość wycofania
    > bardziej wiązałbym z tym właśnie.[1]

    Ale to nie jest żadna nowa funkcjonalność.
    Inna konfiguracja tej samej funkcjonalności - owszem.
    Czy wręcz wyłączenie części funkcjonalności, czyli zapisywania
    tego, że użytkownik jest "zautoryzowany" na 90 dni.
    Bo wpisywanie SMS jest od dawna.

  • 12. Data: 2024-03-03 12:51:43
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > ostrzega=C4=87,

    > mam

    [..śmietnik...]
    mam wrażenie, że Twój czytnik zepsuł kodowanie. Nie umiem tego
    przeczytać, bez jakiegoś kombinowania.
    KJ

  • 13. Data: 2024-03-03 15:06:46
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    On Sun, 3 Mar 2024, Kamil Jońca wrote:

    > [..śmietnik...]
    > mam wrażenie, że Twój czytnik zepsuł kodowanie. Nie umiem tego
    > przeczytać, bez jakiegoś kombinowania.
    > KJ

    Ale quoted-printable widzisz tylko w cytatach?
    Czy w tym, co dopisałem też? Bo ciachnąłeś przed końcem cytatów.
    Podglądając zapisy u mnie jest OK - alpine zawsze wysyła
    quote-printable, czy to w iso8859-2 czy w utf-8 (choć nie wiem,
    od czego zależy wybór kodowania - póki co wygląda na to, że jak
    sam piszę nowy post to leci w iso8859-2, a jak odpowiadam
    na kodowany w utf-8 to w utf-8).
    Od ciebie też raz wychodzą w iso8859-2 a raz w utf-8,
    jedynie zawsze masz encoding 8bit.

  • 14. Data: 2024-03-03 17:42:42
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Ale czy nie po to jest usenet, by dzielić się przemyśleniami?
    > Inna sprawa, że oczywiście możesz nie chcieć albo nie móc.

    ( "W q" w gnusie pozwoliło przeczytać)

    One nie są skrystalizowane, a jestem zbyt leniwy, żeby próbować. :)

    [...]
    > Gdyby chodziło o względy bezpieczeństwa to włączyliby od razu wszystkim.

    Niby czemu? Mogą się bać, ze ta zmian może coś zepsuć, więc wolą
    stopniowo. Bezpieczeństwo to jest ryzyko. Mogli je właśnie tak sobie
    skalkulować.

    [...]
    > Ale to nie jest żadna nowa funkcjonalność.
    > Inna konfiguracja tej samej funkcjonalności - owszem.

    Czepiasz się słówek. Było "jakieś" zachowanie systemu, teraz będzie
    "jakieś inne" zachowanie systemu. Niech więc będzie 'zmiana'

    KJ
    PS. u Ciebie jest:
    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---
    mam wrażenie, że to logging-data to chmurka (i to ono psuje). Więc może to chmurka
    zepsuła?

  • 15. Data: 2024-03-04 10:12:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 2 Mar 2024 22:14:15 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

    > Czy wszystkie banki tak mają, że aktualizacja firefoxa to już jest nowe
    > urządzenie?

    Możesz do listy dopisać Inteligo.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 16. Data: 2024-03-04 19:26:54
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    On Mon, 4 Mar 2024, Olin wrote:

    > Możesz do listy dopisać Inteligo.

    Tyle że w inteligo w ogóle nie trzeba "zaufywać" urządzenia.
    Specjalnie sprawdziłem - i mały zaskok, bo się troszkę zmieniło,
    pojawia się od razu ekran "zaufywania", wcześniej był chyba
    jeszcze jeden dodatkowy krok - ale nadal można dać "anuluj"
    i wchodzisz bez żadnego SMSa.

    Inna sprawa, żę inteligo podobno niedługo będzie można już skreślić
    z każdej listy :(

  • 17. Data: 2024-03-06 12:35:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Mar 2024 22:14:15 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > Czy wszystkie banki tak mają, że aktualizacja firefoxa to już jest nowe
    > urządzenie?

    Chyba wszystkie, a co najmniej kilka.
    Czegos temu FF brakuje, jakiegos stałego identyfikatora?

    Czy np można użyć cookie, ale banki sprawdzają jeszcze nazwe
    przeglądarki ... a ta się zmienia w FF ..

    J.

  • 18. Data: 2024-04-05 02:56:20
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 lut 2024 o 14:41, Dawid Rutkowski pisze:

    > "Od prawie", bo obecnie każą przepisywać SMS tak circa raz na 3 miesiące,

    Może wiesz, co uczynić, by nie wpisywać SMS podczas logowania do
    epacjenta? https://pacjent.gov.pl

    - znalezienie adresu strony
    - kasacja wirtualnego asystenta
    - zaloguj się
    - zaloguj się na IKP
    - wpisz SMS

    Kilkadziesiąt lat temu nie lubiono zbędnych liter, tedy skracano
    różnymi metodami... Teraz ludzie lubują się w nadmiarowym klikaniu,
    więc zamykają masę okienek -- polityka prywatności, ciasteczka,
    reklamy, podpowiedzi...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s