  • 21. Data: 2010-10-05 14:06:53
    Temat: Re: Rząd potwierdził docelową inflację do 3,5%
    Od: dziegiec <d...@g...com>

    On 4 Paź, 23:53, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > BTW dopalaczy -- ciekawe, że aż trzeba było takich wypadków, aby ludziom
    > zaświtało, że dopalacze trzeba uznać za środki zabijające ludzi. :)

    Wydaje Ci się, że media epatują dopalaczami bo coś się nagle ostatnio
    w temacie zmieniło?
    Odważna hipoteza. Ja stawiam na to, że zabrakło tematów zastępczych.

  • 22. Data: 2010-10-05 14:10:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "totus" i8elt1$3rn$...@i...gazeta.pl

    > Myślę, że inflacja pomyliła Ci się z kursem walut

    I z kursem ropy naftowej. :)

    A co z chlebem, mięsem, mlekiem?
    Z kursem krowim? :)

    Koszt paliwa na stacji zależy głownie od popytu i od podaży.
    Wbrew obiegowym opiniom nie zależy tylko od kursu walut.

    Dowód:

    -- w Białymstoku niecałe 3 złote
    -- w tym samym czasie (nie tego samego dnia, ale w te same wakacje)
    w Augustowie 4.20 do 4.40

    W Augustowie tak drastycznie inne są kursy walut? :)

    To samo mówią na stacjach benzynowych -- cenę kształtują rolnicy
    (wbrew pozorom kupującym nie tylko ,,czerwone'' paliwo) i wakacjusze. :)

    Oczywiście kurs walut i cena ropy na świcie tez mają swój wkład, ale
    zauważ, że dolce taniały w stosunku do złotówek w ostatnim roku, nie drożały. :)

    3.5%..

    > Co do chleba to popatrz sobie na ceny kontraktów na pszenicę. Zobacz jaka
    > jest definicja inflacji oraz metodologia jej liczenia i nie kpij sam z siebie.

    Ty kpisz sam z siebie -- zobacz, że dolar taniał w złotówkach w tym roku.
    Od sierpnia 2008 roku drożał, ale później (właśnie w ubiegłym roku) taniał.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2010-10-05 14:35:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i8fbk7$mj8$...@i...gazeta.pl...

    > -- w Białymstoku niecałe 3 złote
    > -- w tym samym czasie (nie tego samego dnia, ale w te same wakacje)
    > w Augustowie 4.20 do 4.40

    Oczywiście niecałe 4 złote. Za pomyłkę przepraszam.
    Miało być 3 z groszami, poprawiłem na niecałe (bo 3 z groszami
    może sugerować 3 z kilkoma groszami, a było prawie 4 złote) ale
    nie zmieniłem 3 na 4.

    + -- w Białymstoku niecałe 4 złote
    > -- w tym samym czasie (nie tego samego dnia, ale w te same wakacje)
    > w Augustowie 4.20 do 4.40

    To 10% rożónicy. :) (9% -- zalezy od sposobu liczenia)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2010-10-05 21:53:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Endriu" i8f1r8$ag7$...@u...news.interia.pl

    > Kiedyś Anatol (który osatni jakoś się nie odzywa) zapodał link do takiej ładnej
    strony NBP:
    > http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/statystyka/pieniezna_
    i_bankowa/m3.html

    > W której widnieje ładna kolumna pod nazwą "Pieniądz gotówkowy w obiegu (poza kasami
    banków)"
    > Jak skomentujesz drogi totusie (z małej litery), że od stycznia 2005 ilość
    pięniadza w obiegu niemal się PODWOIŁA z 50 mld do
    > niemal 100 mld?.

    A cena ,,metra kwadratowego pod dachem'' też wzrosła mniej więcej dwukrotnie w tym
    czasie. :)

    W roku 2000 w ciągu 40 dni wydałem 40 tysięcy złotych -- można uznać, że to było
    liczenie ,,reprezentatywnej natury'' dla tamtego roku. :) Ale choć wtedy opływałem
    w szmal, nie uważam, że teraz łan tałzen złoty jest więcej warty niż wtedy -- wręcz
    odwrotnie! :) Pamiętam, że 10 lat temu tysiąc złotych coś znaczył, podczas gdy dziś
    jest IMO warty ze trzy razy mniej niż wtedy, choć teraz żyję znacznie biedniej. :)

    Owszem -- za pralkę gdzieś około roku 1997 dałem 2 tałzeny, podczas gdy dzisiaj
    taka (takiej wielkości, tej samej liczbie obrotowej, ;) o takim samym ,,wsadzie''
    niedewizowym -- pieniędzy nie piorę, bo ich mam za mało i nie brudzę ich, gdyż
    jestem oszczędny) pralka kosztuje 2 razy mniej złotówek, ale taki spadek cen
    chyba ma się nijak do inflacji czy deflacji...

    BTW... Ciekawe, jak z cenami defloracji. ;)
    Idą w górę czy w dół. ;)

    -=-

    Cena samochodów też chyba poszła w górę. Za dieslowego kompakta w roku
    2000 żądano około 40 czy 50 tałzenów. Teraz ten koszt podwoił się. :)

    Trudno oddzielić inflację od kursowania dewizowego czy ropnego.
    Trudno określić, skąd pochodzi ruch cen -- czasami cena idzie w dół,
    gdyż masowość produkcji na to pozwala, czasami pomagali Chińczycy
    (te dwa czynniki niejako nakładają się -- Chińczyków jest dużo)
    czasami gospodarka coś narzucała, a czasami polityka...

    Meble w ostatnich 10 latach tanieją stale. :)
    Ja oczywiście czekam chwili, aż mi sklepy zaczną dopłacać? :)
    Nie -- po prostu nadal nie mam pieniędzy na zakupienie mebli. :)

    Co do jedzenia... Hipermarkety czynią cuda. :)

    Mleko przez kilka lat taniało -- było to spowodowane rozwojem krów i obór. ;)
    Od około dwóch lat mleko drożeje. I to jest już na pewno inflacja -- na dodatek
    hamowana mocno konkurencją. :)

    Chleb drożeje, mięs i wędliny drożeją...

    Gaz niby też drożeje, ale ponoć to efekt polityki.
    Podobnież z energią elektryczną czy z wywozem śmieci.

    Na nasze sprawy nakłada się i gospodarka innych krajów, i polityka tychże. :)

    --
    ^ 750 . . nw 25 27 . .04 749 ^c 440
    . 438
    | 740 . .1213 . . 2021 .iy . 739 F|l 430 .
    . 427
    | 730 11 15 en24 26 29 październik729 E|i 420 29 . 02
    05 417
    P|l 720 wrzesień'10 16 1819 i 28 30 02 719 V|t 410 28 01
    04 406
    E|/ 710 17 22mk 01 03 05 709 |r 400wrze
    03 403
    F|m 700 10 14 au 699 1|y 390sień
    30październik391

  • 25. Data: 2010-10-06 10:36:54
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    walter wrote:

    > Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > btw dopalaczy to fajne alibi
    > jak młody powie w szpitalu że przyćpał to znaczy że posiadał narkotyki, a
    > to interes prokuratora
    > a jak powie, że dopalaczem - to już nie
    > mamy wiec same zatrucia dopalaczami i nic narkotykami

    Każda prohibicja to głupota. Nie likwiduje skutków, nie likwiduje przyczyn,
    powoduje tylko olbrzymie koszty osobowe i ekonomiczne. Biurokratom się
    zdaje, ze jak napiszą coś na papierze, to tym zmienią rzeczywistość.
    Spodziewać się od człowieka, który handluje po to by zarabiać, by za darmo
    wychowywał moje dziecko z narażeniem własnego interesu ekonomicznego jest
    mało mądre i nie zdaje egzaminu. Ja po handlarzu alkoholem nie spodziewam
    się by wychowywał moje dziecko w abstynencji. Mam taką propozycje by do
    konstytucji RP wpisać, że powodzie w Polsce są zakazane. Każda powódź w
    Polsce będzie niezgodna z konstytucją. Będą możliwe wszelkie konsekwencje
    włącznie z pozbawieniem obywatelstwa. Trzeba czymś twardym walnąć się w
    głowę by po tej pustocie się echo rozeszło.

  • 26. Data: 2010-10-06 10:55:14
    Od: reik <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-06 12:36, totus pisze:
> [...]
    > mało mądre i nie zdaje egzaminu. Ja po handlarzu alkoholem nie spodziewam
    > się by wychowywał moje dziecko w abstynencji.

    W szczególność od handlarza alkoholem wymaga się by nie sprzedawał
    alkoholu nieletnim. I przestrzeganiem tego przepisu ma pomagać rodzicom
    w wychowywaniu ich dzieci.

    R.

  • 27. Data: 2010-10-06 10:59:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "totus" i8hjir$3d4$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > włącznie z pozbawieniem obywatelstwa. Trzeba czymś twardym walnąć się w
    > głowę by po tej pustocie się echo rozeszło.

    Więc może by tak zalegalizować mordowanie ludzi w ogóle? :)
    Po co nam ta prohibicja? :)

    -=-

    Wychowanie swoją drogą (bez wychowania ani rusz) a sankcje swoją. :)
    Właśnie sankcje są elementem wychowania. Nie rozwiążą problemu bez
    wychowania, ale i wychowania nie będzie bez sankcji!

    Poza wychowaniem musi iść zrzeczenie się ciągnięcia zysków,
    a teraz i państwo ciągnie zyski z tego interesu, i ,,Kośćiół'' ciągnie
    zyski. Zyski z papierosów (tytoni w ogóle) z alkoholu, z dopalaczy
    (i po części z narkotyków) oraz z innego typu zabijania ludzi...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2010-10-06 11:00:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "reik" i8hkj2$81e$...@n...onet.pl

    > W szczególność od handlarza alkoholem wymaga się by nie sprzedawał alkoholu
    nieletnim. I przestrzeganiem tego przepisu ma pomagać
    > rodzicom w wychowywaniu ich dzieci.

    Teoretycznie wymaga się. Z praktyką różnie bywa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2010-10-06 11:04:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "walter" i8hhud$up2$...@n...onet.pl

> [...]
    interes prokuratora
    > a jak powie, że dopalaczem - to już nie
    > mamy wiec same zatrucia dopalaczami i nic narkotykami

    Chyba o to chodziło, aby dopalaczami (wkładanymi do klasera) jakoś zalegalizować
    narkotyki.

    Tusk kolejny raz ma u mnie plusy -- za to, że sam nie ,,wkłada do klasera'',
    ale zabiera się za walkę z dopalaczami chyba poważnie. Szkoda, że dopiero na
    interwencję ,,dzieci Hitlera'', ale lepiej późno niż wcale. :)

    Najwyraźniej nie tylko gospodarcza granica będzie przemieszczała
    się z Niemiec na wschód Europy, ale i kulturalna granica. :)

    Może któregoś razu Erika, jako już szefowa całych ;) Niemiec, nakaże
    wojowanie z cieciami, którym się miesza w głowach. Może dożyję czasu,
    gdy adwokat nie będzie trząsł się ze strachu przed cieciem-mordercami
    a cieć-morderca zasiądzie na ławie oskarżonych...

    -- Staniesz przed sądem za swoje bluźnierstwa.
    -- Mam nadzieję, że mnie szybko posadzą. ;)

    Na razie polityka Jana Pawła II zbiera obfite żniwo zniszczenia moralności.
    Właściciel 100 (stu) punktów sprzedaży dopalaczy nazywa mordowanie ludzi
    ,,prowadzeniem działalności gospodarczej''.

    Wolno mi mieć mieszkanie, ale nie wolno mi w nim mieszkać!!!
    Mieszkanie ma czekać lepszych czasów. Niemiec weźmie je, na kominie umieści
    nasadę kominową (za 100 złotych) i będzie w nim mieszkał. Ja nie mogę
    umieścić takiej nasady -- z przyczyn politycznych!!!

    Aby było jaśniej -- raz jeszcze przypomnę, że problemem nie są pieniądze,
    ale zezwolenie na instalację nasad na MOICH kominach - wiodących od mojego
    mieszkania do ,,nieba'' bez zahaczania o mieszkania innych osób. Mieszkanie
    jest moje (mam na to ,,akt notarialny'') i moje całe kominy należą do tegoż
    właśnie mieszkania, nie są jakoś uwspólnione. Wspólny jest dostęp do wylotów
    kominów.

    Nasady nie są niebezpieczne, nie są ,,nowatorskie'' (nie ja je produkuję, nie
    ja je wymyślam itd.) ale są skuteczne. Kominiarz by zarobił na montażu, producent
    by za robił na produkcji, sprzedawca by za robił na sprzedaży, ja miałbym świeże
    powietrze i mniejsze trudności ze swoimi kolanami i ze swoimi płucami...

    Tymczasem poprawienie (doprowadzenie kominów do prawidłowej pracy) jest ZABRONION W
    POLSCE!!!!

    Swoją drogą -- taniej wypłacić odszkodowania mordercom (sprzedawcom dopalaczy) niż
    grzebać i leczyć ofiary narkotyków. Jednak Olewnik pokazuje -- zapłacenie okupu
    niewiele daje, gdyż morderca pozostaje mordercą. Po otrzymaniu odszkodowań
    sprzedawcy dopalaczy rozwiną inne ,,działalności gospodarcze''.

    Państwo polskie wraz z polską częścią Kościoła rzymskokatolickiego przez ćwierć wieku
    prowadzi wojnę ze mną, nazywając mnie dzieciobójcą (dzień dobry księdzu Łazewskiemu
    i księdzu Koszewnikowi -- obaj byli swego czasu duszpasterzami akademickimi w
    Białymstoku
    i to oni właśnie w mojej obecności oskarżyli mnie o rzekome dzieciobójstwo, opierając
    się o rewelacje, zgodnie z którymi depresja jest karą Bożą za dzieciobójstwo) podczas
    gdy ze sprzedawców śmiercionośnych ,,eksponatów kolekcjonerskich'' i państwo czerpie
    zyski, i duchowni czerpią zyski, a ja nigdy nie byłem ani zwolennikiem aborcji, ani
    jej sympatykiem, ani nikogo nie namawiałem do aborcji (wszędzie u mnie w tym poście
    aborcji w sensie zabijania nienarodzonych ludzi) ani nie zmuszałem nikogo do aborcji,
    ani nie przyczyniłem się świadomie do niczyjej aborcji...

    Ja jestem stale truty wyziewami z kominów.
    Nie wolno mi jednak pozwolić na walkę z nieuczciwymi administratorami -- w imię
    Boga!!!

    -=-

    Nie wiem, czy każdy z Was wie o tym, że plantatorzy tytoniu
    w Polsce dostają dopłaty rządowe/państwowe do swej działalności!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2010-10-06 12:57:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Werbiński" 4ca9d364$0$21005$6...@n...neostrada.pl

    > Czyli celem jest inflacja od 1,5% do 3,5%.

    -- Ceny paliw na stacjach beznyznowych...

    -- Myli pani inflację z kursem walut.

    -- A ceny nieruchomości? W moim mieście cena...

    -- Sama pani sobie przeczy! Skoro ceny paliw idą
    w górę, ludzie muszą przenosić się do miast,
    aby zaoszczędzić na paliwie.

    -- Ale na wsi ceny nieruchomości idą w górę
    jeszcze szybciej niż w mieście...

    -- Skoro ludzie zjeżdżają do miasta, w mieście
    robi się tłoczno i smrodliwie, dlatego ludzie
    szukają odpoczynku i wytchnienia na wsi, co
    podwyższa ceny nieruchomości na wsi, ale
    z inflacja to nie ma nic wspólnego!!!

    -- Ceny mięsa też idą w górę niezależnie od inflacji?

    -- Oczywiście! Są spowodowane podwyższeniem standardów
    hodowli zwierząt.

    -- Aha... Z mlekiem tak samo?

    -- Podobnie.

    -- A ceny marchwi czy pietruszki?

    -- Sama pani zauważyła, że cena ziemi rośnie.
    Ponadto powódź zniszczyła zbiory.

    -- Oczywiście cena chleba to też pochodna powodzi?

    -- Jak najbardziej!

    -- Ale powodzi w roku 2009 nie było, a chleb wtedy już drożał.

    -- Pani uważa, że skutki powodzi można odczuć tylko w roku
    zaistnienia tej powodzi?

    -- A koszty eksploatacji mieszkań?

    -- To polityczna sprawa, nie ma tu wpływu inflacji.
    Na przykład ceny wywozu śmieci dyktowane są administracyjnie.

    -- Ale to nie tylko ceny wywozu śmieci...

    -- Ludzie chcą żyć na coraz wyższym poziomie, Sama pani widzi,
    jak rośnie poziom remontowania mieszkalnych bloków.

    -- Poziom wyrażany kosztami.

    -- No tak.

    -- A poziom jakościowy?

    -- Nie rozmawiamy o brakoróbstwie, ale o inflacji.
    Proszę, aby pani nie odbiegała od tematu.

    -- A cena gazu i elektryczności?...

    -- Nasze sieci energetyczne są wyeksploatowane, więc
    energetycy muszą szukać środków (i zewnętrzy) na
    przebudowę tychże. Wpływu inflacji tu nie ma.

    -- A gaz?...

    -- Sama pani widzi, co Rosjanie kombinują! Nawet
    naszych prezydentów zestrzelili! To straszni ludzie!

    -- Aha...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'