  • 11. Data: 2011-03-10 09:14:45
    Temat: Re: Rentowność OFE
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    news:1dvnnayizrurj.trpflezmtcbf$.dlg@40tude.net...

    > Masz rację w tym polu palec mi się opsnął i skasowałem sobie formułę.
    > Pozostałe są dobre ale rentownośc spada do 8,1%.
    > Zaraz zamieszczę nową tabelkę.

    Dlaczego się zawziąłeś na wyliczenia teoretyczne i fikcję, a nie napiszesz
    dwóch prostych liczb:

    1) Ile wpłaciłeś na II filar
    2) Ile masz teraz JR x wartość JR

    Policzmy prawdę a nie jakieś toerie do folderu reklamowego

  • 12. Data: 2011-03-10 09:20:32
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 08:50:16 +0000 (UTC), G W napisał(a):

    > mozesz dokonać obliczeń dla następującego przypadku:
    > suma wpłat 1000,
    > czas 10 lat
    > stan koncowy 1230
    >
    > george
    Wychodzi 4,5% wtedy dostaniesz 1228,82
    Obliczyłem to dla 10 wpłat ale ostatnia wpłata jest wpłacana i od razu
    wypłacana więc nie pracuje. Może ci chodzi raczej, że ostatnia (10 ta)
    wpłata jest dokonywana na początek okresu wtedy wychodz 3,8%

  • 13. Data: 2011-03-10 09:21:57
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > Dodatkowo w arkuszu dla OFE który tu podałeś, są dwa błędy.
    >
    > 1) Źle liczysz ilość jednostek
    > 2) nie odliczasz prowizji OFE od wpłaty

    Skippy wg mnie to sorry ale wyglada na to ze ze root tu robi za piewce jakie
    OFE sa dobre (placa mu za to?)
    Wnioskuje tak po tym jak nie potrafi podac dwoch cyfr o ktore go prosisz
    juz chyba w 5 czy 6 poscie.
    Przemek

  • 14. Data: 2011-03-10 09:22:11
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 10:06:17 +0100, skippy napisał(a):

    > Dodatkowo w arkuszu dla OFE który tu podałeś, są dwa błędy.
    >
    > 1) Źle liczysz ilość jednostek
    > 2) nie odliczasz prowizji OFE od wpłaty
    Poptrawiłem błąd, kóry nie miał większego znaczenia i nie liczę prowizji.
    Mogę to zrobić jeśli pragniesz

  • 15. Data: 2011-03-10 09:25:09
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:ila57o$vi7$1@news.onet.pl...

> [...]
    > jakie OFE sa dobre (placa mu za to?)
    > Wnioskuje tak po tym jak nie potrafi podac dwoch cyfr o ktore go prosisz

    udaje że nie widzi tej prośby, a mój analogiczny wpis na blogu otrzymał
    comment "nie na temat"

    :)))))))))))))))))))))))

  • 16. Data: 2011-03-10 09:25:53
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 09:07:02 +0000 (UTC), G W napisał(a):

    > stronie

    > przypadku

    > skąd

    > dodatkowo, skąd założenie że kwota wpłaty do OFE jest przeznaczona w pełni
    > na zakup jednostki, a prowizja rzędu 7% w latach 2000 - 2005 oraz 3,5% teraz
    > to gdzie jest uwzględniona ?
    >
    > anyway, byloby dużo prościej jakbyś wszedł na stronę swojego OFE
    > podsumował wszystkie wpłaty i podał tu stosunek
    > wartosc kapitału / suma wpłat.
    >
    > george
    No ale to błąd tak liczyć. Zgadzasz się czy nie? W ten sposób nie uzyskasz
    faktycznej stopy oprocentowania.

  • 17. Data: 2011-03-10 09:26:18
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > wypłacana więc nie pracuje. Może ci chodzi raczej, że ostatnia (10 ta)
    > wpłata jest dokonywana na początek okresu wtedy wychodz 3,8%

    uff, dzieki, nareszcie
    no wiec 3,8%

    teraz sprawdz tylko swój rejestr w OFE i sam zobacz jak to jest u Ciebie.
    george

  • 18. Data: 2011-03-10 09:27:18
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > No ale to błąd tak liczyć. Zgadzasz się czy nie? W ten sposób nie uzyskasz
    > faktycznej stopy oprocentowania.

    czy się zgadzasz, że prawda jest taka:

    1) Ile wpłaciłeś na II filar
    2) Ile masz teraz JR x wartość JR

    ?

    czy może nie dociera do Ciebie zajebista prostota takiego wyliczenia o które
    proszę nty raz

  • 19. Data: 2011-03-10 09:30:01
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > No ale to błąd tak liczyć. Zgadzasz się czy nie? W ten sposób nie uzyskasz
    > faktycznej stopy oprocentowania.

    że co !??

    gdzie jest błąd w dzieleniu kapitału zgromadzonego / sumę wpłat ?
    No proszę cie...

    george

  • 20. Data: 2011-03-10 09:30:56
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 10:14:45 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    >
    > 1) Ile wpłaciłeś na II filar
    > 2) Ile masz teraz JR x wartość JR
    >
    > Policzmy prawdę a nie jakieś toerie do folderu reklamowego

    Dlatego skippy że takie wyliczenia są po prostu głupie. To tak jakbyś
    chciał porównywać kredyty jeden na 2 lata a drugi na 30 lat. Jeden i drugi
    ma to samo oprocentowanie ale tobie wyjdzie, że 30 letni jest o wiele wiele
    gorszy. Bo przez 30 lat spłacisz to coś wziął 3 krotnie i wyjdzie ci
    stosunek 3:1 . A przez dwa lata spłacisz 20% powyzej kwoty i wyjdzie ci
    stosunek 1.2:1.
    Oba kredyty będą miały to samo oprocentowanie a stosunki spłata/kapitał
    będą się rózniły diametralnie.