    Subject: Re: wroclawskie biletomaty
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5f5f1540$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f5f182e$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f5f302f$0$19680$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f5f54bb$0$512$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <c...@g...com>
    <5f6b2a43$0$17361$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5f6b9fa5$0$522$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5f6c3377$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Thu, 24 Sep 2020 22:58:10 +0200

    > Banki typowo nie pokazywały wtedy blokad, ale pokazywały pomniejszone
    > o nie dostępne środki.

    Tak, ale nie było pomniejszonych środków,
    bo musiałem zadbać o odpowiednie saldo
    na koniec miesiąca. Na pewno na początku
    dostępu www w BeZecie - potem już zrezygnowałem z tej pięknej karty.

    > Samo wykonanie - wątpliwe (są pewne różnice związane ze scalakami,
    > jakoś tam skorelowane z typem karty, ale nie chodzi przecież o samo
    > tłoczenie).
    > Były też pewne różnice w procedurach - gdzie można personalizować karty
    > i jakie, to oczywiście wpływa na koszt, ale to nie jest kwestia
    > techniczna.
    >
    > Koszt samego plastiku, nawet w najdroższej wersji, jest obecnie
    > mało istotny. Oczywiście dla inżyniera, bo dla księgowego to jest pewnie
    > ostra herezja.

    Też tak sądzę, że obecnie nie ma to kosztowo znaczenia
    a kiedyś być może zakładano, że obsługa tłoczonej
    jest droższa, bo jakieś właśnie transakcje ręcznie obsługiwane itp
    Dlatego tak trochę po staremu myślałem, że wydawanie obecnie
    zwykłej debetówki jako tłoczonej to nieuzasadnione kosztowo jest.