  • Data: 2020-07-27 23:44:21
    Temat: Re: trzymajcie się za portfele
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Olin" 1...@4...net

    > Zapewne masz rację. Kiedy budżet się zawali i nie będzie z czego dokładać

    ,,Budżet nie jest z gumy'' -- ja powiedział premier MMorawiecki
    przed ~2 laty, gdy nie mógł wyciągnąć z tegoż budżetu aż ;) 3 mld
    pln na skrajnie niepełnosprawnych rodaków. Niespełna 2 lata później
    tenże sam premier znalazł w tymże niegumowym budżecie polskim ponad
    100 razy więcej na różnego rodzaju tarcze... Ile łącznie forsy poświęci
    ów premier na ,,walkę'' przeciw pandemii -- nie wiem, ale liczyć trzeba
    to nie pojedynczymi procentami rocznego budżetu, lecz wielokrotnościami
    rocznego budżetu polskiego...

    > do Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, starsi zauważą braki w portfelach.
    > Obecnie co roku do FUS idzie ~50 mld zł, a po obniżeniu wieku emerytalnego
    > mniej raczej nie będzie.

    ZUS nie może zawalić się -- jest przecież poborcą podatkowym w Polsce!
    (czymkolwiek tutaj jest owa 'Polska')

    -=-

    > "Przez stulecia Kościół święty był ofiarą prześladowań, z wolna
    > pomnażających szeregi bohaterów, którzy wiarę chrześcijańską pieczętowali
    > własną krwią; ale dzisiaj piekło wspiera straszniejszy jeszcze oręż przeciw
    > Kościołowi, zdradliwy, banalny i szkodliwy: złowrogą maszynę drukarską."
    > przedmowa do Indeksu Ksiąg Zakazanych z 1564 roku

    Teraz ta maszyna skutecznie walczy z pandemią jak potrafi...
    (bez względu na to, czy określenie 'walka z' oznaczać ma
    'zwalczanie' czy 'wspieranie', bo raczej 'zwalczając',
    musiałaby owa maszyna 'walczyć przeciwko', nie 'walczyć z'...)

    W razie jakichkolwiek problemów ,,okołobudżetowych'' owa ;)
    maszyna przywędruje z pomocą... ;)

    -=-

    Już co najmniej jeden raz zauważyłem, że pieczątka ma coś wspólnego
    z drukarską maszyną Gutenberga -- jedno i drugie (drugie to rusycyzm,
    jakby kto zapytał) podobnie odciska wydruki... Tedy ;) święci do
    krwawego pieczętowania chrześcijańskiej wiary używali piekielnej
    maszyny drukarskiej małego formatu?...

    Wracając do rusycyzmu 'drugi' -- Rosjanie też (jak rzymscy katolicy)
    szczycą się wyznawaniem wiary chrześcijańskiej. 'Rosjanie' i 'rzymscy
    katolicy', albowiem 'rzymski katolicyzm' jest religią powszechna, zaś
    'Rosjanie' mają rosyjską/moskiewską Cerkiew prawosławną -- autokefaliczną...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rosyjski_Kościół_Prawo
    sławny

    Nie tylko Gutenberg podpadł Kościołowi rzymskiemu -- na zamku
    w Wartburgu Martin Luther tłumaczył to i owo na niemiecki...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Marcin_Luter

    Inny Marcin Luter (tym razem King) zwalczał kolejne ,,świętości''...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther_King

    Ci (Gutenberg, Martin Luther, Martin Luther King) ludzie walczyli
    bez dosłownych armii/wojsk -- przeciwko podobnym ,,świętościom''
    AHitlera musiano użyć prawdziwych wojsk i milionów ludzi...

    -=-

    Tak czy siak obecnie (co najmniej od dziesięcioleci) rzymski Kościół
    szczyci się tłumaczeniem Pisma Świętego na setki (czy tysiące?) języków...

    -=-

    Ile razy Kościół opowiada o prześladowaniach w latach PRL -- zauważam,
    że gdy przeciętny Polak bez stosownych zezwoleń nie mógł mieć maszyny
    do pisania, rzymskokatolicki Kościół w Polsce miał swe własne drukarnie...
    ZTCW zwykli obywatele PRL, chcąc mieć własną maszynę do pisania, musieli
    nieźle argumentować swe życzenie i składać w stosownych miejscach (może
    na milicji?) odciski czcionek, by ,,w razie czego'' władza wiedziała,
    kogo szukać...

    --