    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przelewy zagraniczne
    Date: Wed, 31 Mar 2004 14:10:38 GMT

    In article <c4eip3$rs0$1@news.onet.pl>, k...@k...onet.pl says...
    > Witam,
    >
    > Ostatnio bylem zmuszony wykonac dwa przelewy do USA za towary- zakup dla
    > spolki z o.o.. Trwalo to ok 5 dni. Pytam dlaczego tak dlugo? Uzywaja swift-a
    > jak wiekszosc bankow.. Bank PeKaO SA. Jak to wyglada w innych bankach? Czy
    > ktos z Panstwa ma lepsze doswiadczenia? Dzwonilem z interwencja i
    > powiedzieli mi, ze banki maja na to do 6 dni roboczych.
    >
    > KG

    Niestety ...... tak bywa... kwestia tego z jakiego banku slesz i do
    jakiego idzie. Aby przelew mogl byc zaksiegowany w banku docelowym bank
    z ktorego ida pieniadze musi miec w tym banku rachunek nostro ..... a
    jesli takowego w tym banku nie ma, musi sie posilkowac posrednikiem
    (albo nawet i kilkoma) Z oczywistych powodow twoj bank nie ma rachunkow
    w KAZDYM banku na swiecie a tylko w kilku. O ile sie nie myle to
    dodatkowo takie przelewy u kazdego posrednika dokonywane sa racznie.

    Ja sle w druga strone (USA->PL). Udalo mi sie znalezc sciezke na
    wysylanie SWIFTem, tak aby pieniadze dochodzily w ciagy 16 godzin.

    AP