eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankipinpad i reklamacje › Re: pinpad i reklamacje
  • Data: 2004-12-22 17:34:01
    Temat: Re: pinpad i reklamacje
    Od: mlody_book <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Marcin Sz. napisał(a):
    > Mam pytanie, jak to jest z autoryzacją transkakcji kartą przy użyciu
    > pinpadu w sklepie.
    > Na p.b.b. można się spotkać z twierdzeniem, że bank nie odpowiada za
    > nic, jeśli ktoś przechyci w PIN i ukradnie/zeskanuje kartę. Czy to jest
    > zgodne z aktualnym stanem prawnym, w tym z ustawą o elektronicznych
    > intstrumentach płatniczych?
    > Pozwolę sobie przekleić:
    >
    > Art. 28 par. 5 rzeczonej ustawy:
    >
    > Posiadacza nie obciążają operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli karta
    > płatnicza
    > została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i elektronicznej
    > identyfikacji
    > posiadacza lub bez złożenia przez niego własnoręcznego podpisu na
    > dokumencie
    > obciążeniowym. *Użycie kodu identyfikacyjnego nie wystarcza do obciążenia
    > posiadacza zakwestionowaną przez niego operacją*, chyba że został złożony
    > bezpieczny podpis elektroniczny zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 18
    > września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz. 1450 oraz z
    > 2002 r. Nr 153, poz. 1271).
    Klient kwestionuje, a bank albo uzna, albo nie i tak naprawdę wszystko
    zależy od 'widzimisię' pracowników banku. Znam z doświadczenia sytuacje,
    w których bank uznawał, że PIN był 'przechwycony' i zwracał klientowi
    całość reklamowanej kwoty, a nie powyżej 150 EUR jak stanowi ustawa o
    elektronicznych instrumentach płatniczych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1