  • Data: 2022-01-21 18:17:27
    Temat: Re: oddaliście w życiu kasę? [ot]
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21 sty 2022 o 14:17, _Master_ pisze:

    > Aby nie oddawać należy najpierw NIE ZABIERAĆ ;-)

    Ileż to razy słyszałem podczas oddawania?!

    Ci, którym zwracałem ich dobytek, nierzadko uważali, że mogłem nie
    zabierać -- wówczas by wzięli z miejsca, w którym zostawili...
    Nawet spotkałem się z porównaniem do roweru:
    - Jak zobaczysz rower stojący przed sklepem -- też zabierzesz
    i będziesz szukał właściciela? Samochód też tak zabierzesz?
    Takim właśnie podziękowaniem czasami kończy się oddawanie...

    -=-

    Z telefonem problemu wielkiego nie ma -- zwracasz telefon...
    Gorzej z portfelem wypchanym forsą -- możesz zostać oskarżony
    o zwrócenie tylko części tego, co znalazłeś na ulicy...

    -=-

    Ale bywały też podziękowania połączone z chęcią wynagrodzenia,
    z którego rezygnowałem...

    -=-

    Mnie wielokrotnie zwrócono plastyk -- pracownik stacji benzynowej
    odnalazł nr mego telefonu (nie był to obecny Mój Eneuel) i zadzwonił,
    zanim spostrzegłem brak plastyku... Innym razem sąsiadka poinformowała
    mnie o znalezieniu mego plastyku... Parę razy zostawiłem w sklepie
    i zwracali mi ochroniarze...

    Ani razu nie wpadłem na pomysł podziękowania typu:
    - Celowo tam zostawiłem...
    Zawsze dziękowałem i do tej pory (nawet po kilkudziesięciu latach)
    błogosławię tych, którzy mi zwrócili moje dobra, zgubione przeze
    mnie... Pracownik stacji uznał nawet swój błąd -- trochę absurdalnie...
    Powiedział chyba coś na kształt -- ,,wziąłem i zapomniałem o oddaniu''
    i chciał mnie przeprosić...

    -=-

    Zdecydowanie przyznaję Ci rację -- nie zabierzesz (choćby
    z ulicy), więc nie będziesz oddawał...

    --