  • Data: 2002-02-03 04:35:01
    Temat: Re: numer SSN
    Od: AP <c...@e...dyndns.org> szukaj wiadomości tego autora

    In article <0...@p...pl>, p...@h...pl says...
    > (..)
    > (..)
    >
    > A nie wystarczy:
    > "w związku z planowanym otwarciem rachunku bankowego i koniecznością
    > odprowadzania stosownych podatków"?
    > Może nie trzeba wymyślać jakichś dziwnych uzasadnień?

    Nie..... uzyskanie przychodu jedynie z odestek nie powoduje
    koniecznosci skladania zeznania podatkowego w USA. Zeznanie
    podatkowe skladasz we wlasnym kraju. Z publikacji nr 1516 IRS
    (tamtejszy fiskus)
    http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/p1915.pdf

    wyraznie wynika ze TIn moze byc wydany osobie nie bedacej
    rezydentem JEDYNIE w wypadku kiedy osoba ta musi zlozyc zeznanie
    podatkowe nr 1040, 1040A, 1040EZ, 1040NR lub 1040NR EZ.
    W przypadku osiagniecia dochodow jedynie z odsetek bankowych nie
    jestes zobowiazany do skladania tych zeznan podatkowcyh (w
    skocie sa to roczne zeznania od dochodow osobistych) gdyz bylby
    to twoj jedyny przychod ktory mozesz wylaczyc z dochodow jako
    nierezydent (publikacja 519 strona 14)
    http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/p519.pdf

    Reasumujac.... nie wydaje mi sie aby IRS tylko do celow otwarcia
    rachunku bankowego w USA chcial wydac TIN.

    AP