  • Data: 2002-02-05 01:42:09
    Temat: Re: numer SSN
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ppinq" <p...@h...pl> writes:

    > BTW zawsze mi się wydawało, że to wszystko działa trochę inaczej.
    > Mianowicie, że jeśli z krajem nierezydenta jest podpisana umowa
    > o unikaniu podwójnego opodatk. to płaci on podatek tylko w Polsce,
    > a u siebie tylko składa deklarację i ewentualnie dopłaca różnicę (jeśli
    > oczywiście w jego kraju obowiązują wyższe stawki).
    > Natomiast jeśli w jego kraju stawki podatku są niższe, to po prostu jego
    > strata i tyle.

    W przypadku sytuacji odwrotnej, tj. Polaka placacego podatek takze
    za granica, istotne sa tylko dochody uzyskane za granica - do okreslenia
    stawki (progi podatkowe). No chyba ze byl zwolniony z podatku za granica
    - wtedy kanal i trzeba zaplacic u nas.

    Mam wrazenie jednak, ze to moze troche zalezec od konkretnego kraju
    (obywatelstwa danej osoby).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator