    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank - zablokowany dostęp
    Date: Mon, 8 Jun 2020 15:35:19 +0200

    > Ale to bez znaczenia, bo nie używamy tych samych haseł w różnych
    > miejscach :-)

    Kto nie używa ten nie używa :)

    W tej gałęzi wątku twierdzę, że powinniśmy móc używać tych samych haseł.
    Jeśli komputery mogą nam to załatwić to powinno to (dla ogólnego
    bezpieczeństwa) być tak zrobione. Najlepiej 'od zawsze'.
    Nie widzę uzasadnienia dlaczego nie jest.

    Chyba, że jest jakiś problem powodujący, że tak tego nie można
    zorganizować, ale na razie nie spotkałem takiej informacji (przekonującej).

    Moje założenie, że hasło jest hashowane w komputerze użytkownika, chyba
    wzięło się z lektury tej jednej książki. Z niej chyba wynikało, że tak
    to musi być i ja to przyjąłem jako pewnik.

    Pamiętam opisywany tam przykład błędu w oprogramowaniu. Ktoś prawidłowo
    wydłużył i posolił hasło, ale aby użytkownik nie musiał czekać około 1s
    aby się dowiedzieć, że się pomylił w haśle to programista zrobił sobie
    tabelkę CRC32 haseł użytkowników i najpierw sprawdzał to CRC.
    W ciągu sekundy (na zwykłym PC) daje się wydłużyć hasło o około 20
    bitów, a tym zabiegiem skrócił je o 32 bity.
    P.G.