    From: Arkadiusz 'nare' Kindziuk <n...@e...earth.net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [mBank] TERAZ!!!!
    Date: Thu, 17 Jan 2008 11:11:51 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 17 Jan 2008 01:08:33 +0000 (UTC), Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał(a):

    > Ja rozumiem, że działają emocję i się wcale nie dziwię - tylko możemy
    > przecież dopuścić taką hipotezę iż mimo całej niedoskonałości i tej
    > przysłowiowej "chciwości" banków w tej konkretnej sytuacji zwyczajnie
    > zawinił system

    System który zawinił, dobre ;). To że Visa dała ciała jest
    ortogonalne od tego że mbank
    * ma spore luki w sprawdzaniu poprawności, spójności zewnętrznych
    danych jakie dostaje (niepoprawne dane z visy wrzucił do systemu)
    * ma kiepski monitoring i procedury awaryjne (czas potrzebny na
    stwierdzenie co się stało (pierwsze tłumaczenia mlini), czas
    potrzebny na decyzje o awaryjnym anulowaniu transakcji)

    W większości innych banków albo odrzucili niepoprawne dane albo
    procedury awaryjne zadziałały na tyle szybko i dobrze, że nie
    mają wk* klientów.

    --
    Arkadiusz Kindziuk
    "Zasady zmieniają się całkowicie.