  • Data: 2002-01-24 11:25:55
    Temat: Re: karty z chip w PL
    Od: "Jacek Olbrys" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam po dluzszej przerwie - ale wlasnie mam dwa projekty EMV i troszke
    pomarudzilem w roznych egzotycznych zakatkach globu:)))

    > PIN na chipie jest generalnie onffline, acz by tak bylo musi byc
    > spelnionych muchos warunkow - generalnie TVR o tym
    decyduje.

    To miala byc podstawowa zaleta EMV - off-line PIN. Decyduje o tym na pewno
    nie TVR, ale CVM+dodatkowo mozliwosci terminala do wykonywania sprawdzen
    opisanych w CVM. Nie bez znaczenia jest tez bit 5, 1 bajtu AIP. Natomiast
    TVR zbiera tylko dane o tym, co w czasie transakcji zostalo zrobione i z
    jakim skutkiem.

    > Szczerze powiem ze nie do konca wiem jak wyglada obsluga paska w
    > przypadku karty hybrydowej, tzn. jakie informacje sa dublowane ze
    > strony banku, ale podejrzewam ze dla banku sa to niejako dwie karty o
    > tych samych numerach.

    Nie zapominaj, ze w danych na chipie sa powtorzone 1 i 2 sciezka - natomiast
    moga byc powtorzone bez PVV. Teoretycznie bank nie powinien znac PINu do
    chipa i nie powinien miec mozliwosci jakiejkolwiek jego weryfikacji. Z
    punktu widzenia systemu to ta sama karta, dla ktorej zdefiniowana jest
    wiecej niz jedna metoda weryfikacji klienta.

    > Widzisz, masz troche racji, tylko ze nie cala. W przypadku karty
    > chipowej obsluge ryzyka robi nie pinpad i nie terminal, ale wlasnie
    > chip.

    Nie badz taki pozwol terminalowi na przeprowadzenie wlasnego Terminal Risk
    Managmentu - przynajmniej w zakresie floor limitow. VISA przeniosla cale
    Velocity Checking do karty, ale zdaje sie, ze u Europaya troche tez w tej
    materii ma do powiedzenia terminal.

    > Tzn. terminal przekazuje pewne informacje n/t ryzyka transakcji (tvr)
    > i jeszcze pare innych parametrow, ale cala reszte robi karta! I ona
    > zwraca rozne ARQC czy inne AAC do terminala. Jesli karta zada online -
    > to terminal zestawia, jesli razem z misiem (klientem) zamyka
    > transakcje offline - to terminal moze sobie tylko wynik zapisac.

    Nie do konca tak - wybierana jest bardziej rygorystyczna metoda. Do
    generacji pierwszego kryptogramu terminal musi poinformaowac karte czego
    zada (TC, AAC, ARQC), a robi to rzeczywiscie na podstawie anlizy TVR (ale
    robi to terminal!!!) i porownania z maskami Terminal Action Codes.

    > O ile dobrze pamietam ceny to 30zl za karte DDA, jakies nascie (12) za
    > SDA i pojedyncze zlotowki za paskowana.
    Mysle, ze paski w hurcie kosztuja max fafdziesiat groszy.

    > E tam, przeciez na chipie prawie nie masz kryptografi ;-)
    >
    > Oczywiscie mowie o SDA.

    A stary dobry DES - na karcie jest kilka DESowych kluczy issuera,
    zdywersyfikowanych numerem seryjnym karty. Jakos trzeba obsluzyc secure
    messaging i generacje wzmiankowanych juz kryptogramow:)

    Pozdrawiam
    Jacek