  • Data: 2002-01-24 13:07:25
    Temat: Re: karty z chip w PL
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, Jan 24, 2002 at 12:25:55PM +0100, Jacek Olbrys wrote:

    > Witam po dluzszej przerwie - ale wlasnie mam dwa projekty EMV i troszke
    > pomarudzilem w roznych egzotycznych zakatkach globu:)))

    Witamy speca ;-)

    Czy to znaczy ze w polszcze sie chipy nie przyjely i trzeba je
    promowac w bardziej zacofanych krajach? ;-))

    > To miala byc podstawowa zaleta EMV - off-line PIN. Decyduje o tym na pewno
    > nie TVR, ale CVM+dodatkowo mozliwosci terminala do wykonywania sprawdzen
    > opisanych w CVM. Nie bez znaczenia jest tez bit 5, 1 bajtu AIP. Natomiast
    > TVR zbiera tylko dane o tym, co w czasie transakcji zostalo zrobione i z
    > jakim skutkiem.

    Mowisz oczywiscie o TVRe generowanym w chipie, bo ten terminalowy to
    raczej jeszcze nic nie wie o transakcji ;-)

    > Nie zapominaj, ze w danych na chipie sa powtorzone 1 i 2 sciezka - natomiast

    Ale przeciez nie musza (nie chce mi sie grzebac, ale w chipie nie
    musisz miec wcale drugiej sciezki - nawet ekwiwalentu). O tym co tam
    jest mowia pewne tagi, ale ze sie wlasnie ratuje po czesciowym padzie
    dysku to nie moge sie na nie powolac.

    > moga byc powtorzone bez PVV. Teoretycznie bank nie powinien znac PINu do
    > chipa i nie powinien miec mozliwosci jakiejkolwiek jego weryfikacji. Z

    To akurat dotyczy chyba kazdego przypadku PINa - ciekawia mnie wtedy
    pozycje w niektorych TOiP pewnych bankow - 'odzyskanie pinu' ;-)

    I chcialbym troche popolimeryzowac z tym 'niemoznoscia weryfikacji
    pinu przez bank' - nie pamietam a sprawdzic nie moge, ale mam wrazenie
    ze karta moze zazadac online i wtedy do banku idzie
    m.in. pinblok. Sugerujesz ze nie jest on sprawdzany?

    > punktu widzenia systemu to ta sama karta, dla ktorej zdefiniowana jest
    > wiecej niz jedna metoda weryfikacji klienta.

    No niby fakt.

    > Nie badz taki pozwol terminalowi na przeprowadzenie wlasnego Terminal Risk
    > Managmentu - przynajmniej w zakresie floor limitow. VISA przeniosla cale
    > Velocity Checking do karty, ale zdaje sie, ze u Europaya troche tez w tej
    > materii ma do powiedzenia terminal.

    Ale terminal tylko wystawia co mu sie nie podoba, jakien ev. on line
    reason code, ale np. wymuszenie online robi karta. I teoretycznie
    karta moze byc tak zrobiona ze nawet wtedy online nie pojdzie ;-)

    > Nie do konca tak - wybierana jest bardziej rygorystyczna metoda. Do
    > generacji pierwszego kryptogramu terminal musi poinformaowac karte czego
    > zada (TC, AAC, ARQC), a robi to rzeczywiscie na podstawie anlizy TVR (ale
    > robi to terminal!!!) i porownania z maskami Terminal Action Codes.

    Siem nie zgadzam nieco.

    Transakcje robi karta - terminal nie moze od niej zadac. Terminal
    sugerowac stopien ryzyka.

    > A stary dobry DES - na karcie jest kilka DESowych kluczy issuera,
    > zdywersyfikowanych numerem seryjnym karty. Jakos trzeba obsluzyc secure
    > messaging i generacje wzmiankowanych juz kryptogramow:)

    To ma byc kryptografia? ;-)

    Mam nadzieje ze szykuje sie dluzsza dyskusja.

    --

    --w