  • Data: 2002-01-24 14:07:15
    Temat: Re: karty z chip w PL
    Od: "Jacek Olbrys" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy to znaczy ze w polszcze sie chipy nie przyjely i trzeba je
    > promowac w bardziej zacofanych krajach? ;-))

    Jak na moj gust - to sie nie przyjely. Chyba sie zgodzimy, bez polemiki, ze
    jesli tylko jeden bank, w ograniczonym zreszta zakresie, zdecydowal sie na
    kontynuacje wydawania karty po zakonczeniu pilota, to o sukcesie nie moze
    byc mowy. Ale z naszej terminalowej strony, polski projekt jest poki co
    zamkniety, wiec korporacja przerzuca sily w inne rejony:)

    Natomiast

    > Mowisz oczywiscie o TVRe generowanym w chipie, bo ten terminalowy to
    > raczej jeszcze nic nie wie o transakcji ;-)

    Hmmmm TVR - w karcie?!?!?!? TVR=_ TERMINAL_ Verification Result. Kazdy bit
    tego rejestru to pewna operacja i jej rezultat - wykonana przez _terminal_ -
    w odroznieniu od CVR - _CARD_ Verification Result - gdzie na podobnej
    zasadzie biciki ustawia sobie karta - ale inne biciki, bo i inne operacje
    wykonuje karta.

    > Ale przeciez nie musza (nie chce mi sie grzebac, ale w chipie nie
    > musisz miec wcale drugiej sciezki - nawet ekwiwalentu). O tym co tam
    > jest mowia pewne tagi, ale ze sie wlasnie ratuje po czesciowym padzie
    > dysku to nie moge sie na nie powolac.

    Musi byc - otagowana jest chyba numerkiem 57 (track 2) i numerkami 9F1F i
    9F20 (discretionary data sciezek 1 i 2). Specyfikacja VIS 1.3.2 zezwala aby
    nie bylo discr. data dla sciezki 1, natomiast dane sciezki 2 sa ciagle
    Mandatory (polecam dodatek A1 do specyfikacji VIS 1.3.2)

    > To akurat dotyczy chyba kazdego przypadku PINa - ciekawia mnie wtedy
    > pozycje w niektorych TOiP pewnych bankow - 'odzyskanie pinu' ;-)

    Mysle, ze HSM jest w stanie wygenerowac nowy _on-line_ PIN - w koncu ma
    kopie 2 sciezki z wartosciami PVV.

    > I chcialbym troche popolimeryzowac z tym 'niemoznoscia weryfikacji
    > pinu przez bank' - nie pamietam a sprawdzic nie moge, ale mam wrazenie
    > ze karta moze zazadac online i wtedy do banku idzie
    > m.in. pinblok. Sugerujesz ze nie jest on sprawdzany?

    Oczywiscie, ze jest - nie jest to jednak uzaleznione od on-line, tylko od
    wzmiankowanej juz listy CVM. Teoretycznie jednak oba piny nie maja ze soba
    nic wspolnego i moga byc rozne. Generalnie jednak polecam odpowiedni
    rozdzial ze specyfikacji VIS 1.3.2 rozwodzacy sie nad ta materia np. 14.6.4

    > Siem nie zgadzam nieco.
    >
    > Transakcje robi karta - terminal nie moze od niej zadac. Terminal
    > sugerowac stopien ryzyka.

    I tu znowu rozdzial 2.4.5 EMV Card - opis komendy Generate AC. Terminal zada
    w tej komendzie typ kryptogramu. Karta moze to zmienic, ale jesli terminal
    zada on-line, to karta nie moze chciec off-line. Jesli terminal zazada AAC -
    to karta _musi_ odpowiedziec z AAC, jesli zazada ARQC - musi odpowiedziec
    ARQC lub AAC, jesli zazada TC - ma najwieksza swobode:)))
    Obie czesci aplikacji (Terminal i Card) dokonuja tego (wyboru sposobu
    przeprowadzenia transakcji) poprzez analize TVR'a i zestawienie wartosci
    tego rejestru ze swoimi maskami Action Codes (odpowiednio Terminal i Card).
    Daje nam to mozliwosc podjecia decyzji jednoczesnie ze strony issuera (Card)
    oraz ze strony acquirera (Terminal) - w zaleznosci od specyficznych wymagan
    obu stron - ale zawsze wybierana jest metoda bardziej rygorystyczna.

    > To ma byc kryptografia? ;-)

    DES??? Oczywiscie:)))))) ciagle podstawa systemow bankowych. W EMV potrzebny
    do:
    1. generacji i sprawdzania kryptogramow transakcji,
    2. MACowania komend post-issuance (skryptowych),
    3. autentykowania issuera.

    > Mam nadzieje ze szykuje sie dluzsza dyskusja.

    Ja tez, ale chyba na tym cierpia wzmiankowane juz projekty...
    Jacek