  • Data: 2020-10-08 15:42:21
    Temat: Re: karta wielowalutowa
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 8 października 2020 15:00:39 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

    > tylko czy na karcie można mieć jednocześnie kilka różnych walut?
    > do przetestowania

    No przecież sam napisałeś, że "wielowalutowa".
    Taka sama jak w revolut, IKA, żubrze, citku a nawet mBąku - można się jedynie
    licytować, ile dany bank/fintech pozwala obsługiwać walut bezpośrednio, a ile
    pośrednio - i właśnie ile bierze za obsługę "pośrednią" i czy można tego uniknąć.

    Dla przykładu IKA - możesz mieć konta teraz w ponad 20 walutach - i do wszystkich
    jest jedna karta.
    Jeśli kwota transakcji kartą jest mniejsza lub równa saldu rachunku w tej walucie, to
    po prostu schodzi z tego rachunku.
    Jeśli kwota jest większa, to sprawdzane jest saldo rachunku w euro - jeśli suma
    transakcji przeliczona po kursie MC jest <= salda rachunku w euro, to obciążany jest
    rachunek w euro (tylko i wyłącznie w euro, całą kwotą, a nie np. że tyle, ile masz na
    koncie w walucie, to idzie całość, a tylko reszta z konta euro) z przeliczeniem po
    kursie MC.
    Jeśli brakuje na koncie w euro, to sprawdzane jest saldo rachunku w PLN - jeśli suma
    transakcji przeliczona po kursie nie wiem jakim jest <= salda rachunku w PLN, to
    obciążany jest rachunek w PLN - ale po kursie aliora (7,5%, a nawet nie wiem, czy nie
    9%).
    A dopiero jak nie ma ani na koncie w walucie, ani euro, ani PLN (osobno, a nie w
    sumie na tych kontach), to jest odmowa.

    I niestety nie ma możliwości wyłączenia próby obciążenia rachunku w euro (to pół
    biedy, bo MC bierze tylko 0,2% i można mając tylko euro płacić w dowolnej walucie
    świata z kosztem 0,2%) ani próby obciążenia rachunku w PLN (to już bardzo źle, bo
    naraża na koszty w przypadku traktowania kantoru jak zwykłego konta w PLN).

    > są tacy, jak na revolucie potrafią tyle trzymać, bo uciekają przed
    > komornikiem

    No to cinkciarz dla nich lepszy, bo w rewolwerze chyba nie trzeba "doładowywać
    karty".