eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankieCRM w BRE BankuRe: eCRM w BRE Banku
  • Data: 2002-03-06 10:23:45
    Temat: Re: eCRM w BRE Banku
    Od: "AMRA" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > taki news dostalem :

    Ja pogrzebalem dalej:
    ze strony firmy - autora systemu:

    System eCRM w BRE Bank SA
    Luty, 2002


    Firma AMG.net zrealizowała pierwsze w Polsce wdrożenie systemu eCRM w
    instytucji finansowej - dla BRE Bank SA.

    Zakończona została pierwsza faza wdrożenia kompleksowego rozwiązania eCRM w
    oparciu o platformę ATG Dynamo Customer Management Suite w obszarze
    bankowości detalicznej BRE Banku. System eCRM pozwala bankowi zarządzać
    wiedzą o klientach, a także prowadzić spersonalizowane działania
    marketingowe i obsługę użytkowników portalu Multiport oraz klientów mBanku,
    Multibanku i IzzyBanku, wspomagając budowę relacji z klientami poprzez
    elektroniczne kanały kontaktu.

    Firma AMG.net, jako główny wykonawca projektu, dostarczyła BRE Bankowi
    usługi konsultingowe z zakresu tworzenia rozwiązań eCRM oraz portali
    internetowych, przeprowadziła analizę funkcjonalną i techniczną,
    zaprojektowała i wdrożyła serwisy internetowe w oparciu o platformę ATG
    Dynamo.

    W 2000 r. BRE Bank zdecydował się na rozpoczęcie obsługi klientów
    indywidualnych, tworząc mBank, pierwszy w pełni wirtualny bank na polskim
    rynku. W ciągu roku, mBank osiągnął pozycję lidera wśród banków
    elektronicznych - zaufało mu już ponad 160 tys. klientów, deponując na
    kontach ponad 1 mld złotych. Po tym spektakularnym sukcesie mBanku, BRE Bank
    konsekwentnie poszerza swoją obecność w sektorze nowoczesnej bankowości
    detalicznej, uruchamiając kolejne przedsięwzięcia - Multibank, IzzyBank i
    Multiport.

    MultiBank to bank udostępniający klientom różne drogi kontaktu: telefon,
    Internet i oddział, który w przypadku Multibanku ma służyć przede wszystkim
    do uzyskania porady, a nie realizacji transakcji. IzzyBank to bank dla ludzi
    młodych, w wieku od 13 lat, który ma pomagać im w stawianiu pierwszych
    kroków w świecie "dorosłych" finansów. Multiport jest portalem finansowym,
    który jako pierwszy w Polsce udostępnia narzędzia agregacji finansowej -
    pozwalające na zebranie w jednym miejscu aktualnej informacji o stanie kont
    prowadzonych przez różne banki elektroniczne.

    Dla osiągnięcia synergii w ramach całej oferty detalicznej BRE Banku,
    kluczowa była możliwość spojrzenia na klienta w spójny sposób i zaoferowania
    mu komplementarnych produktów z oferty mBanku, MultiBanku, a docelowo
    również innych spółek w grupie BRE (fundusz inwestycyjny, dom maklerski,
    fundusz emerytalny). Postanowiono w tym celu stworzyć pojedynczy,
    ujednolicony profil klienta dla wszystkich serwisów internetowych, w którym
    znajdowałyby się zarówno dane deklarowane przez klienta jak i zbierane w
    trakcie wizyty.

    Tak zdefiniowane wymagania BRE Banku stały się podstawą zarekomendowania
    przez AMG.net platformy eCRM ATG Dynamo. Na podstawie rekomendacji, BRE Bank
    podjął decyzję o wyborze platformy jako narzędzia wspierającego wszystkie
    inicjatywy internetowe. W oparciu o ATG Dynamo wdrożony został przez AMG.net
    portal Multiport, serwisy MultiBanku i IzzyBanku, wkrótce dołączy do nich
    nowy serwis mBanku. ATG Dynamo pozwala na zbieranie informacji o kliencie
    począwszy od jego pierwszego kontaktu z ofertą banku. Już w momencie
    obejrzenia przez użytkownika internetowej reklamy BRE Banku w zewnętrznym
    serwisie, zakładany jest jego anonimowy profil w systemie eCRM, w którym
    zbierane są dalsze informacje o kolejnych kontaktach z reklamą, wizytach na
    stronach i sposobie poruszania się po nich. Gdy użytkownik dokonuje
    rejestracji w Multiporcie lub IzzyBanku, dane z profilu anonimowego
    kopiowane są do indywidualnego profilu użytkownika.

    Na podstawie informacji zawartych w profilu użytkownika następuje
    personalizacja zawartości serwisów, zarówno wobec użytkowników anonimowych
    (Multibank) jak i zarejestrowanych (IzzyBank, Multiport). Personalizacja
    może bazować na decyzjach użytkownika, tak jak w przypadku wyboru wskaźników
    finansowych lub ulubionych artykułów w Multiporcie, albo być sterowana przez
    system - prezentacja artykułów dopasowanych tematycznie do zidentyfikowanych
    uprzednio zainteresowań użytkownika.

    BRE Bank aktywnie stosuje również mechanizm scenariuszy biznesowych,
    zaawansowaną funkcjonalność platformy ATG w zakresie zarządzania relacjami z
    klientami. Scenariusze są zaaranżowaną według pewnego schematu serią
    interakcji z użytkownikiem serwisu, pozwalają śledzić i antycypować jego
    działania oraz odpowiednio na nie reagować. Scenariusze biznesowe są
    stosowane przez BRE Bank do śledzenia zachowań użytkownika, zarządzania
    bannerowymi kampaniami promocyjnymi i prowadzenia działań marketingowych w
    formie spersonalizowanych kampanii e-mailowych.

    Na potrzeby zarządzania treścią w rozbudowanych serwisach internetowych BRE
    Banku, firma AMG.net wdrożyła własny pakiet content management - DynaXML 2.0
    J2EE Edition, w pełni zintegrowany z ATG Dynamo. System umożliwia
    zarządzanie rolami użytkowników i procesem redagowania treści, udostępnia
    również graficzny edytor pozwalający formatować artykuły bez znajomości
    języka HTML. Treść redagowana przy pomocy DynaXML trafia do repozytorium
    treści ATG Dynamo, które zarządza jej publikacją.

    "Wierzymy w potencjał kanałów elektronicznych w budowaniu relacji z naszymi
    klientami i liczymy, że system ATG Dynamo rzeczywiście wspomoże nas w tym
    zakresie. Za działaniami polegającymi na interakcjach z klientami muszą
    jednak stać ludzie. To oni są w stanie tworzyć strategię komunikacji, czy
    też kampanie promocyjne - system eCRM jedynie pomaga je realizować.
    Kluczowym motywem wyboru ATG Dynamo był sposób w jaki ta platforma pozwala
    nam zarządzać personalizacją portalu czy scenariuszami biznesowymi." -
    powiedział Paweł Kucharski, kierownik projektu po stronie BRE Banku.

    Już w tej chwili realizacja projektu przynosi BRE Bankowi wymierne korzyści.
    Wdrożona platforma eCRM stała się informatycznym spoiwem działań Banku w
    sferze komunikacji i kontaktu z klientami indywidualnymi. Dzięki aktywnym
    działaniom komunikacyjnym ze strony banku, klient będzie otrzymywał
    dopasowane do jego oczekiwań propozycje oferty. Powinno to zwiększyć wygodę
    korzystania z oferty banku i wpłynąć na poziom satysfakcji klientów.

    "Współpracując z BRE Bankiem od 2000 r. obserwujemy konsekwentne budowanie
    przez BRE silnej pozycji w dziedzinie bankowości detalicznej. Nowoczesne
    kanały dostępu i technologia informatyczna są traktowane jako sposób
    odróżnienia się od konkurencji i wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom
    klientów. Decyzja o realizacji strategii eCRM również odzwierciedla to
    podejście. Jako firma oferująca doradztwo w zakresie nowoczesnych
    technologii cieszymy się, że mamy okazję współpracować z bankiem, który jest
    postrzegany jako lider technologiczny." - powiedział Artur Urbański,
    dyrektor ds. rozwiązań internetowych AMG.net.

    Współpraca BRE Banku i AMG.net jest kontynuowana. Firma AMG.net prowadzi
    wsparcie wdrożonych rozwiązań i przygotowuje wprowadzenie dodatkowej
    funkcjonalności działających serwisów.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1