  • Data: 2015-01-18 22:35:21
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-18 o 22:09, RobertS pisze:
    > ale przepisy mówią, że z każdego tego rodzaju produktu (PSO, struktury
    > lub podobne ryzykowne)
    > każdy klient ma prawo w ciągu 30 dni zrezygnować BEZ przyczyny (nie bo
    > nie) i BEZ jakichkolwiek kosztów

    No to Ci powiem, jak to obeszli... Wpisali sobie, że przy likwidacji
    konta musisz oddać promocyjne oprocentowanie lokaty. I teraz masz
    wybór... likwidujesz wszystko i masz koszty, bo nie dadzą Ci
    oprocentowania lokaty (zerwanie) albo kisisz się jedyne 30 miesięcy od
    podpisania umowy. Pytałem czy można zamknąć ten bałagan - owszem, ale
    odsetek za okres trzymania nie będzie.

    > co w takim wypadku robisz:
    > podpisujesz "w ciemno" ww. dokument, bo nie masz szansy się z nim
    > dokładnie zapoznać na miejscu i....masz 30 dni, aby przeczytać,
    > zrozumieć, zapytać
    > jak coś nie gra to wracasz i składasz rezygnację
    >
    > nadal mało?

    Fakt, w zależności od wielkości lokaty to "tylko" kilkaset złotych.

    > opcja druga:
    > nie podpisujesz tylko zabierasz papiery do domu, analizujesz i jak
    > stwierdzisz, że produkt jest ok to wracasz do banku, pośrednika, TU i
    > wtedy finalizujesz transakcję

    Fakt, tu tylko kilkadziesiąt złotych kosztów czasu, dotarcia do banku
    (placówek jakby coraz mniej) itd.

    > na koniec dopiero podpisujesz dokument (każdy klient teraz MUSI!)
    > mówiący o tym, że "zapoznałem się i ZROZUMIAŁEM, warunki ubezpieczenia,
    > regulamin UFK oraz TOiP w dniu x"
    >
    > nawet jak podpisujesz wniosek o założenie lokaty trzeba potwierdzić
    > zapoznanie się z regulaminem oraz toip

    OK. A czy nie prościej by było, gdyby bank był uczciwy?

    Czasami trudno się domyśleć, że aby mieć lokatę trzeba mieć też konto.
    Lokata na pół roku, konto na 2,5 roku. Bardzo drogie (10zł/mc), chyba,
    że weźmiesz też kartę... i nią wydasz 300zł/mc. Tak oto aby mieć jeden
    produkt (reklamowany, nagłaśniany), musisz mieć kilka innych, a wręcz
    jeszcze uwiązać się na lata... Oczywiście wszelkie istotne kwestie
    pracownik banku pominął milczeniem ;-)

    --
    Pozdrawiam