  • Data: 2015-01-16 12:25:39
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.01.2015 11:35, J.F. pisze:

    > w 2009 to chf stal juz wysoko i nie znasz problemu :)

    No, uruchomiony miałem w styczniu, czyli było niezbyt wysoko - dopiero
    dochodziło do 3.

    > Jakbys tak kredyt wzial w 2008 przy kursie 2 zl i rata byla 1500, a pol
    > roku pozniej wzrosla do 2700, to bys nie byl zadowolony.

    Ja spadł do 2 to akurat miałem przewalutowanie na złotówki.

    Generalnie miałem już 3 przewalutowania - miałem we frankach w 2007 jak
    był około 2,70, potem przerzuciłem na złotówki jak był po około 2,00, a
    potem przenosiłem do innego banku (z dobraniem paru złotych) z
    przewalutowaniem jak mijał 2,90.

    > Pozniej co prawda troche spadlo i rata mogla skakac miedzy 2200 a 2800
    > ... a teraz przekroczyla 3000, a mialo byc 1500 :-(

    Cóż, w tym złotówkowym przed podwyższeniem sumy kredytu miałem ratę
    około 800zł. Przy obecnym kursie miałbym jakieś 630zł, ale wziąłem
    wakacje a jak się oprocentowanie mi w kwietniu uaktualni, to powinienem
    mieć jakieś 550-560zł. Przed wczorajszym skokiem wychodziło jakieś 520zł.

    > Jesli ktos jednak nie wpadl w ten minimalny kurs, i bral np w 2007 przy
    > kursie 2.8, potem rata spadla do 1100, potem skoczyla do 2000, potem
    > troche spadla i skakala, ale do wczoraj ciagle taniej jak w PLN.

    Cóż, jak pisałem - jakbym wtedy dostał złotówkowy na dzisiejszych
    warunkach i WIBOR byłby dzisiejszy, do dopiero teraz raty by mi się
    mniej-więcej wyrównały. Bieżące - a nie w sumie.

    > z drugiej strony - czy po 2008 nie skoczyly stopy procentowe i rata
    > kredytu zlotowkowego sie nie zwiekszyla ?

    Już wcześniej była dość wysoka. W styczniu 2008 money.pl podaje mi WIBOR
    3M na poziomie 5.65%. Dopiero od lutego 2009 zaczął zauważalnie spadać.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić