  • Data: 2015-01-16 13:07:27
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 16 Jan 2015 01:46:19 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > () Jeśli zaś wzrost kursu franka ostudzi zapały kolejnych
    > kredytobiorców frankowych -- cena zakupu pójdzie w górę.

    NIE MA kolejnych kredytobiorców frankowych i nie będzie. Chyba, że
    zarabiasz w CHF i przekonasz jakiś bank do udzielenia takiego kredytu, ale
    to przypadek pomijalny,

    > Mnie zaś chodziło o to, że mieszkania drożej nabyte będą drożej
    > wyceniane na zasadzie: ,,drogo przyszło -- drogo poszło''.

    To będą niesprzedawalne latami, chyba że to będą jakieś wyjątkowo
    atrakcyjne oferty.

    > Mnie chodziło tylko o to, że ludzie potrafią nie docenić tanio nabytego dobra.
    > (zaś drogo nabyte -- będą przeceniali, czyli wyceniali zbyt wysoko)

    Zapoznaj się z cenami na rynku wtórnym. 10-20 lat temu raczej nie były to
    dobra zbyt drogo nabyte, co nie przeszkadza wystawiać ich w kosmicznych
    cenach z lat 2008-9.

    > Zauważ, że piszę o zwyżce ceny przed roztrząsaniem okoloupadłościowym.
    > Założyłem, że frankowcy nie zbankrutują i za kilkanaście (czy
    > kilkadziesiąt) lat będą niechętnie spuszczali z tonu.

    Wtedy ich sytuacja będzie się niewiele różnić od tych, co spłacili kredyty
    w PLN. I jedni i drudzy zapłacili czapkę pieniędzy odsetek, co nie ma zbyt
    dużego związku z aktualną wartością min. 30-letniej nieruchomości.

    > Pisząc o wzroście cen mieszkań, nie zakładałem jeszcze
    > masowego bankrutowania. Teraz także uważam takie masowe
    > bankrutowanie za nieprawdopodobne. IMO raczej frankowcy
    > zrezygnują z kolejnego Samsunga Galaxy SL ;) niż z mieszkania.
    > Ale być może głęboko tkwię w błędzie.

    Nie tkwisz, ludzie zacisną pasa, ale kredyt będą spłacać. Są też badania,
    które to pokazują.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl