  • Data: 2015-01-16 09:32:41
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Problemem kredytobiorców frankowych nie jest sam kurs.

    Otóż duża grupa biorąca taki kredyt miała wtedy taki tok myślenia: gdy
    wezmę kredyt w PLN to mogę kupić mieszkanie za 400 tys zł (przykład) i
    będę mieć ratę 2000 zł (strzelam), ale gdy wezmę ten kredyt we frankach
    - to przy racie 2000 zł mogę kupić mieszkanie za 500 tys zł (albo i
    drożej). I teraz dla tych ludzi zaczynają się schody. Bo wykorzystali do
    maksimum "zdolność kredytową".

    Co innego takie podejście: kupuję mieszkanie za 400 tys i w PLN rata
    będzie 2000 (stać mnie) ale w CHF - tylko 1500. Biorę w CHF i faktycznie
    oszczędzam te 500 zł miesięcznie. Dla nich ruchy walutowe to tylko
    "dogonienie" raty w PLN, które nie rujnują budżetu domowego.

    --
    MN