    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: blik Ździsiek und Rysiek
    Date: Tue, 10 Oct 2023 16:48:23 +0200

    On Tue, 10 Oct 2023 16:22:47 +0200, PiteR wrote:
    > in <news:9b377eaa-e12a-408c-a2ba-8e11dcac63e9n@googlegr
    oups.com>

    > Bardzo możliwe ze od razu. Kartą też. Pewne firmy dla mnie nie

    A przelew troche trwa. Wiec powstało pare innych "szybkich płatnosci".

    > istnieją. np Blik cwaniaczek co mi wmusza smartfona albo Znany Lekarz.
    > Telefon moim bogiem, trójkąt na niebie. Choćbym szedł ciemną doliną
    > światło ekraniku wskaze mi droge (z filtrem niebieskim czy bez)
    > Jebać Androida.

    Ale o co chodzi? smartfonów nie lubisz, androida nie lubisz,
    apek bankowych nie lubisz, blika nie lubisz?

    > nie ma sie co przyznawać, takich firemek jak psów.

    > wziąłem cokolwiek byle nie blika a potem stary i bez okularów
    > nie zauważyłem że płatność kartą "tylko dla kuriera"
    >
    > no nic napije się wody to mi przejdzie

    Ale o co chodzi - firma prowadzi sprzedaż wysyłkową, i kart nie
    przyjmuje? Czy "tylko dla kuriera" ?
    Czy chciałes zapłacic kartą przy odbiorze?

    Firm prowadzących sprzedaż detaliczną i nie przyjmujących kart coraz
    mniej. Ale mogą się zdarzać z róznych przyczyn.

    I tu dwie regulacje prawne:
    -przedsiębiorca musi udostępnic płatnosci bezgotówkowe ... chyba,
    ze nie ma kasy fiskalnej

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-obowiazkowe-termi
    nale-platnicze-dla-kogo-wprowadzil-je-polski-lad

    -sprzedawca moze być zwolniony z obowiązku kasy fiskalnej, jesli
    płatność otrzymuje na rachunek bankowy ... ale nie przez karte

    https://www.fakturaxl.pl/zwolnienie-z-kasy-fiskalnej
    -przy-platnosciach-karta
    stan gdzies na 2020r
    Jak mozna przeczytac w pierwszym linku - cos sie zmienia, i terminal
    musi byc zsynchronizowany z kasą. Gdzies w planach jeszcze
    elektroniczny paragon ..

    J.