    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: będa wyższe emerytury!
    Date: Fri, 09 Apr 2021 19:01:26 +0200

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > IMO trzecia. Pierwsza rok temu, druga w listopadzie, trzecia od lutego
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/pl

    "Druga" w listopadzie była kontynuacją pierwszej. Żeby mieć drugą falę,
    trzeba mieć spadek po pierwszej - i to najlepiej nie taki lekki
    i nietrwały, spowodowany lekkim zwiększeniem ograniczeń. Ani nie taki na
    papierze, bo jest potrzebny politykom. Albo np. wynikający ze zmian
    w sposobie testowania.

    Natomiast w niektórych krajach przypuszczalnie to jest trzecia fala.

    Pierwsza i druga "fala" była po prostu monotonicznym wzrostem, bo:
    - nie było szczepionek
    - zakażeniu uległa niewielka część populacji
    - ograniczenia "się nie przyjęły" specjalnie skutecznie.

    W czasie wakacji część ludzi wyjechała (raczej niezbyt wielka) i nie
    było szkoły, później szkoła wróciła - stąd niewielkie wahania
    w szybkości wzrostu. Ale mówienie o fali to przesada - wystarczy
    spojrzeć na wykres zgonów.

    > Ale akurat Covid nie usmierca tak szybko, wiec taki chory sie raczej
    > doczeka, chocby mial czekac 12h na karetke.

    Niekoniecznie, wielu chorych czeka do "ostatniej chwili" (znając realia,
    i ew. nie chcąc zajmować miejsca, jeśli nie jest to niezbędne). Taki
    chory (co jest potwierdzone doświadczalnie) nie wytrzyma kilku godzin.

    > Co prawda ostatnio lekarze alarmuja, ze trafiaja do nich ludzie w
    > bardzo ciezkim stanie, i nie wiadomo - za dlugo (pare dni) lekcewazyli
    > w domu pierwsze objawy, czy jakas szybka mutacja sie pojawila.

    Oni po prostu postępowali zgodnie z zaleceniami.

    > O ile wiem tak nie ma.
    > Czesc szpitali przemianowali na "jednoimienne" czyli tylko Covid, ale
    > reszta przyjmuje innych.

    Moja żona jest lekarzem i pracuje w szpitalu. Nie wiem jak
    np. we Wrocławiu, ale tu w Warszawie...

    > Klopot moze byc z tymi, co maja dwie choroby - np zawal serca i covid,

    Kłopot jest w każdym przypadku. Tacy jak napisałeś, to stoją nad grobem.
    --
    Krzysztof Hałasa