  • Data: 2021-03-31 02:37:00
    Temat: Re: będa wyższe emerytury!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 60619a03$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > Zle sie wyrazilem - gdyby covid i inne zabil drugie tyle, to gdyby covidu nie
    bylo, to oni by zmarli w kolejnym roku.
    > Ok - to jest zle zalozenie, bo przeciez mogliby jeszcze dlugo zyc, tym niemniej co
    roku iles tam umiera.

    Wojenny dylemat:
    - podczas wojny zginęło 100 ludzi:
    - 20 miało przed sobą 60 lat
    - 20 miało przed sobą 60 minut życia
    - 60 miało przed sobą...

    Ale statystyki nie ujmują:
    - iluś zostało kalekami, przez co umarło z głodu, po tuż wojnie
    - iluś zmarło tuż po wojnie w efekcie niedoczekania przybycia
    kartek pogotowia, które nie dotarły, gdyż podczas wojny
    zniszczono drogi dojazdowe
    itd...

    Trochę jestem zmęczony, więc nie mogę ,,zebrać myśli''...
    [zbieram je zwykle ze sznurka, gdzie schną po wypraniu...]

    > My tez chcemy, ale nam szczepionek dostarczaja za malo :-)

    W banku są bankstery -- w USA kto jest?
    Ogólnie na Zachodzie -- kto jest? Jakie -stery?

    Bandziory -- spod lady sprzedają! Jak za komuny!
    Tylu ludzi wykształconych w Najjaśniejszej Rzeczpospolitej,
    tyle forsy lanej firmom farmaceutycznym (także ,,bratnim'')
    ale (rzecz jasna?!) gdy przywędruje co do czego -- trzeba
    cierpliwie czekać na to, co skapnie z pańskiego stołu...

    Znów rzeczywistość nie poznała się na szlachetnych Polakach...

    > Izrael dwie dawki podal ledwo polowie na razie.

    Czytałem kilka razy, że zrezygnowali z obostrzeń, bo poszczepili...

    > Ale to na tyle duzo, ze teraz szukaja chetnych na szczepionke, a nie ukladaja
    kolejki.

    W Polsce
    i szukali (nawet spoty reklamowe w TV puszczali),
    i ganili celebrytów dających dobry przykład...

    Mam od jakiegoś czasu fajna zabawkę -- oglądam wyścigi...
    Ścigają się zachorowaNi z dwakroć zaszczepionymi...
    Smartfonowa apka pokazuje...

    > Przy czym - i Izrael i UK nie czekali na zatwierdzenie przez unijna agencje, wiec
    mogli zaczac troche wczesniej, a Izrael to maly
    > kraj - wiec im tam pierwsza probna partia wystarczyla.

    USA to duży kraj, więc szybko szczepi, Izrael jest mały, więc...
    Tylko Polska niezmiennie (; od tysiącleci ;) w złej konstelacji
    geopolitycznej...

    > Maja, nie wiadomo na ile dobre.

    Skuteczne. Czytałem, że Sputnik przeszedł wszelkie
    potrzebne testy unijne... Nie znam się -- nie wiem, jak jest...
    [ale coś w tym przejściu jest, bo sputnik to wędrowiec]

    > No i w tym "swiecie zachodnim" uczestniczymy.

    [jak zwierzęta w ZOO? czy jak chłop feudalny?...]

    > A ponoc szczepimy na jednym z wyzszych unijnych poziomow.

    Tylko efektów brak -- szybciej ludzie chorują niż szczepią
    się drugi raz... (jeśli ktoś zachoruje -- nabędzie odporność
    lepszą niż po szczepionce; niestety niektórzy uodpornią się
    na wszelkie choroby -- znane dziś i nieznane...)

    > Jest tez wersja, ze wraz z mutacja oslabnie,

    Nie pójdzie jedną drogą: niemal wszystkie wirusy w efekcie
    mutacji przestają istnieć; część mutantów rzeczywiście będzie
    słaba; ale część może okazać się trudna w zwalczaniu... Właśnie
    ta część może okazać się zabójcza...

    > albo szczepionka zmniejszy szkodliwosc takze mutacji ...

    Jedyna nadzieja w rozwoju firm farmaceutycznych!
    (prawdziwych -- nie papierowych!)

    > Tez do konca nie wiadomo jak to jest - skutek wirusa, czy zaniedbania/braku wiedzy
    w leczeniu.

    Nie wiem.

    > Poza tym - sportowcem wyczynowym nie bedzie, ale pracowac moze. Chocby w ZUS :-)

    Owszem -- jako orzecznik będzie uzdrawiał z wszelkich chorób!

    > Nie - ci co mieli umrzec na Covid, umra, reszta bedzie odporniejsza,

    Nie samym CoViDem żyje ;) śmierć...

    - Co Cię nie zabije to Cię wzmocni?
    Tedy wydłub sobie oko (lub obetnij jądro) -- wzmocnisz się? ;)

    Organizm osłabiony umiera szybciej/łatwiej/chętniej!...

    > i smiertelnosc wroci do normy ..

    Czym jest owa norma?
    Astma rozwija się -- obniżając wiek, ale medycyna naprawcza
    masowym wstawianiem stentów itp. wydłuża życie... BTW (klarowano
    nam to w Wieńcu -- na koszt ZUSu) medycyna naprawcza naprawia,
    ale nie uzdrawia, więc ludzie żyją dłużej, ale chorują, są
    mniej operatywni i skuteczniej obciążają Fiskusa swym leczeniem...

    --