eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot za wadliwy towar płacony kartą › Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
  • Data: 2004-01-16 16:54:04
    Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl> writes:

    > Tu bym się raczej nie zgodził. Żadne domyślne prawo nie może zmusić
    > sprzedawcy do ponoszenia dodatkowych kosztów z powodu widzimisię
    > klienta.

    Oczywiscie ze nie. Co innego wadliwy towar.

    > Bo jeśli klient zapłacił kartą, a żąda gotówki, to równie
    > dobrze mógłby żądać zwrotu w złocie albo w dolarach (oczywiście
    > przesadzam :) ).

    Nie tyle przesadzasz co piszesz od rzeczy. Gotowka, w odroznieniu od
    zlota i dolarow, jest prawnym srodkiem platniczym w Polsce.

    > IMO każda operacja anulowania transakcji jest domyślnie
    > dopuszczalna, jeśli nie rodzi dodatkowych kosztów po którejś ze stron.

    Oczywiscie. Wiec niech sprzedawca anuluje transakcje i nie zawraca glowy
    jakas karta, jest do tego zbedna.
    Nie moze? No coz, to jego problem.

    > Zwłaszcza że zwrot w postaci cofnięcia transakcji i przelania pieniędzy
    > w to samo miejsce, z którego zostały pobrane jest operacją logiczną i
    > nie związaną z żadnymi szykanami, czy to fiannsowymi, czy
    > organizacyjnymi.

    Z ta jedyna wada, ze jest operacja niemozliwa do wykonania. Natomiast
    uznanie karty to juz inna sprawa i wymaga od klienta spelnienia warunkow,
    ktorych nie ma on zadnego obowiazku spelniac (zwlaszcza jesli wiazaloby
    sie to z koniecznoscia jezdzenia do sklepu innej osoby itp).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1