    From: Trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: USA nie zbankrutują
    Date: Sat, 3 Jun 2023 10:07:00 +0200

    > Parzą *na* kacapów... Jechać 'na' kogoś... :)
    > To nasze 'na'... Kontrowersyjne 'na Ukrainie'?...
    > MZ coś w tym jest -- w obu wypadach jest jakoś
    > podobne 'na' nie tylko literalnie...

    Pytanie trochę filozoficzne - jak może żebrak zarzucać komuś że kola
    jego poszóstnej karocy są pozłacane złotem niskiej próby,bo ktoś tam ma
    podobno lepsze i czy to w ogóle jest poważne? Śmieją się z ruskiego
    przemysłu lotniczego, tymczasem nas kapitan Wrona musi dzwonić i budzić
    po nocy  konstruktora Boeinga z pytaniem jak się awaryjnie wysuwa
    podwozie w jego samolocie..

    > Ukraińcy wg mnie chcą osłabiania Rosji: sankcjami, sprzętem,
    > wywiadem, zezwoleniem atakowania rosyjskiego terytorium...

    > Toż o tym piszę -- Rosjanie są silni! Ewentualna ofensywa
    > Ukraińska może być kosztowna, czego Ukraina chce uniknąć.
    >
    > Pozostawienie obecnych granic jest niby ocaleniem ukraińskiej
    > suwerenności, ale za 10 lat historia powtórzy się -- tyle
    > tylko, że wówczas Rosja może być zbyt silna...

    Na moje oko nie mieli okazji wykazać swojej pełnej mocy.  To to trochę
    taka zabawa w wojnę a nie prawdziwa agresja.
    Ukraina już bezpowrotnie utraciła swoją suwerenność. Nie sądzisz chyba
    że jak już zakończy się wojna z Rosja to Ukraina wróci do swojego status
    quo sprzed majdanu?

    > Dronami? -- chyba żartujesz. Małe drony leciały z Ukrainy setki
    > km? ;) Na dachu byli ludzie zanim dron spadł na ów dach?...
    > Jaki sens w atakowaniu samego Kremla?

    Wszystko jedno, jutro mogą się przedrzeć takie z bombami albo z jakimś
    innym paskudztwem na pokładzie, które to paskudztwo podobno już mają w
    posiadaniu.

    > -=-
    >
    > Rosjanie przegrywają nie na Ukrainie -- lecz w bilateraliach ;)
    > moskiewsko-pekińskich...
    >
    > -=-

    > Hitler widział -- dlatego uderzył wkrótce na Rosję...
    > (bagatelizowanie Rosji jest makabrycznym błędem!)
    > Hitler widział rosyjską niemoc, Bonaparte widział,
    > nierzadko Polacy widzieli...
    >
    > Finowie przegrali -- to chyba oczywiste, ale dzielnie walczyli.

    Podobna sytuacja w Powstaniu Warszawskim. A ja się pytam - po co tak
    właściwie się prowadzi wojny, aby pięknie w wierszach opisywać swoje
    bohaterskie porażki i przedstawiać ja jako swojego rodzaju zwycięstwo?

    > Chyba nie.

    > Nawet po części -- co z tego, że Amerykanie trzymali Kabul?

    Sowieci wybudowali tam niezłą infrastrukturę i oni z niej korzystali.

    > Właśnie z tego należałoby wyleczyć Rosjan!
    > Walczą o Rosję -- jak pszczoła o ul i królową!

    Od lat nie widzę w świecie bardziej pokojowo nastawionego kraju na
    świecie niż Rosja. Wszystko co robi służy obronie własnej przed
    autentycznymi agresorami współczesnego świata.