    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: USA nie zbankrutują
    Date: Fri, 2 Jun 2023 21:00:38 +0200

    W dniu 2 cze 2023 o 12:45, J.F pisze:

    > Amerykanie chcą osłabienia Rosji. Więc są to bardzo zbieżne interesy.

    Amerykanie chcą osłabienia Rosji ukraińskim wysiłkiem, ale nie
    chcą załamania Rosji, bo załamana Rosja stałaby się częścią
    Chin, gdzie przeniosłaby mongolską zarazę.

    Ukraińcy chcą osłabienia Rosji rzeczywistymi sankcjami i lepszym
    sprzętem -- nie chcą iść na rzeź pod Tokmakiem...

    > Ale przeciez nie muszą być mięsem armatnim - mogą sie grzecznie
    > poddać, albo ustalic nowe granice ... i jak myslisz - czy to im
    > odpowiada ?

    Mogli przed wojną zgodzić się na rozbiory Ukrainy.
    Włożyli wysiłek -- chcą mieć korzyści.

    -=-

    Amerykanie chcą Rosji w charakterze przeciwwagi Chin a sąsiadów
    (Bałtów, Finów, Polaków i Rumunów) Rosji -- w charakterze
    przeciwwagi Rosji...

    My mamy temperować Rosję -- temperującą Chiny...
    (temperować -- powstrzymywać, hamować, osłabiać...)

    -=-

    Ja chcę mordu na mongolskiej myśli pożerającej Moskali -- oczyszczenia
    Moskwy z wpływów Mongołów Złotej Ordy. Najgorszym rozwiązaniem byłby
    upadek Moskwy wprost w przyjazne ;) ramiona Pekinu i zarażenie Mandżurów
    mongolskim myśleniem... Niekontrolowany rozpad Rosji jest raczej
    nieprawdopodobny -- zdruzgotana Rosja nie rozpadnie się, nie zapadnie
    się w sobie, lecz stanie się wasalem Pekinu, zarażając Chińczyków swym
    okołowojennym nastawieniem...

    Na razie Pekin nie chce użycia termojądrowej broni -- Rosja chce
    a Prigożyn pokazał plany Rosji... ,,Zapomniał'', że Amerykanie
    mogą mieć ukrytą w swych podziemnych skrytkach lepszą broń niż
    Rosjanie i po ewentualnym kataklizmie (ze sto lat po) mogą
    wygrać Amerykanie...

    -=-

    Ukraińcy mogli od razu darować sobie ziemie, które nigdy nie należały do
    RON. Włożyli trud, zapłacili zniszczeniami i krwią -- nie chcą wygrać na
    niby, ale i nie chcą iść na pewną śmierć... Rosjanie umocnili Tokmak
    (i szeroko rozumianą okolicę) -- ukraińska ofensywa może być tak sobie
    opłacalna...

    Wg mnie Rosja musi sporo stracić -- by w przyszłości nie powtórzyła...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'