    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Szaleństwo dyskontów
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 6 Jul 2022 09:57:16 +0200

    On Tue, 5 Jul 2022 18:42:58 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > Biedronka:
    > Chałwa o 168%

    Co znaczy "Chałwa"?
    Taka prawdziwa, z Bułgarii, Turcjii, Iranu ?

    > Mleko o 22%
    > -&-
    > Lidl
    > Jogurt o 65%
    >
    > -&-
    >
    > Czy dyskonty nie wiedzą, że inflacja maleje?!

    A kiedy podniesli poprzednio ceny?

    > Trzeba słuchać AGlapińskiego!
    > Co to za samowola?!
    > Podnoszą ceny, choć rząd postanowił inaczej!

    A ktos im doplaci?

    Jak ziarno podrozało, i gaz podrożał, to co się dziwic, ze chleb
    podrożał.

    > Przed kilkoma miesiącami za litr mleka UHT 3.2% płaciłem 1.19 PLN.

    Dobrze pamietasz? Moze jakas promocja była?
    Ja za zwykłe mleko pamietam raczej ponad 2 zl.
    Dzis juz 3.

    > Pancerna pięść Kaczyńskiego (250 Abramsów) może być przydatną w
    > szturmach, których na nadchodzącej wojnie może zabraknąć,
    > albowiem zasięg czołgowej armaty jest porównywalny z zasięgiem
    > snajperskiego karabinu, zaś haubice mogą celnie strzelać na
    > dziesiątki kilometrów (bliżej stu niż dziesięciu)

    Blizej 30.
    A "celnie" to w przyblizeniu.

    > a rakiety mają
    > zasięg setek i tysięcy tysięcy kilometrów...

    Ale to kosztuje.

    > Polska produkuje Kraby -- szybko i tanio...

    A gdzie tam - nietanio, nieszybko, i chyba wszytko na licencji :-(

    > Przeciwpancerne Javeliny mają zasięg pięciu kilometrów. Są
    > skuteczne, choć: małe, ciche, lekkie, zimne... Niełatwo je
    > wypatrzyć z oddali...
    >
    > Czołgi są duże, nierzadko gorące, potrzebują paliwa... Rosjanie

    Krab tez potrzebuje paliwa.

    > nie będą celowali w konkretnego Abramsa, lecz w jego
    > zaopatrzenie... Będą strzelali na ogromną powierzchnię! Abramsa
    > nie przebiją, ale pozbawia zaopatrzenia...

    To trafią w pole. Na polu zboże rosnie, albo krowa sie pasie,
    wiec mleko podrozeje :-)

    > Czołgowe szarże mogą mieć imponujący wygląd, ale w strzelectwie
    > ważne są sensory (i drony, i wścibskie babcie przekazujące
    > koordynaty) i dalekosiężna artyleria precyzyjna...

    Dobrze piszesz - ale to tez drogie.

    > Uczono mnie, że ostatnią konną bitwę stoczono pod Komarowem a
    > ostatnią pancerną -- gdzieś w Korei... ;) Czołgi są nadal ważnym
    > elementem, ale coraz słabiej sobie radzą...

    Jak widac.
    Ciekawe, jak sobie Abramsy bedą radzily.

    J.