  • 1. Data: 2022-07-06 09:57:16
    Temat: Re: Szaleństwo dyskontów
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Jul 2022 18:42:58 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > Biedronka:
    > Chałwa o 168%

    Co znaczy "Chałwa"?
    Taka prawdziwa, z Bułgarii, Turcjii, Iranu ?

    > Mleko o 22%
    > -&-
    > Lidl
    > Jogurt o 65%
    >
    > -&-
    >
    > Czy dyskonty nie wiedzą, że inflacja maleje?!

    A kiedy podniesli poprzednio ceny?

    > Trzeba słuchać AGlapińskiego!
    > Co to za samowola?!
    > Podnoszą ceny, choć rząd postanowił inaczej!

    A ktos im doplaci?

    Jak ziarno podrozało, i gaz podrożał, to co się dziwic, ze chleb
    podrożał.

    > Przed kilkoma miesiącami za litr mleka UHT 3.2% płaciłem 1.19 PLN.

    Dobrze pamietasz? Moze jakas promocja była?
    Ja za zwykłe mleko pamietam raczej ponad 2 zl.
    Dzis juz 3.

    > Pancerna pięść Kaczyńskiego (250 Abramsów) może być przydatną w
    > szturmach, których na nadchodzącej wojnie może zabraknąć,
    > albowiem zasięg czołgowej armaty jest porównywalny z zasięgiem
    > snajperskiego karabinu, zaś haubice mogą celnie strzelać na
    > dziesiątki kilometrów (bliżej stu niż dziesięciu)

    Blizej 30.
    A "celnie" to w przyblizeniu.

    > a rakiety mają
    > zasięg setek i tysięcy tysięcy kilometrów...

    Ale to kosztuje.

    > Polska produkuje Kraby -- szybko i tanio...

    A gdzie tam - nietanio, nieszybko, i chyba wszytko na licencji :-(

    > Przeciwpancerne Javeliny mają zasięg pięciu kilometrów. Są
    > skuteczne, choć: małe, ciche, lekkie, zimne... Niełatwo je
    > wypatrzyć z oddali...
    >
    > Czołgi są duże, nierzadko gorące, potrzebują paliwa... Rosjanie

    Krab tez potrzebuje paliwa.

    > nie będą celowali w konkretnego Abramsa, lecz w jego
    > zaopatrzenie... Będą strzelali na ogromną powierzchnię! Abramsa
    > nie przebiją, ale pozbawia zaopatrzenia...

    To trafią w pole. Na polu zboże rosnie, albo krowa sie pasie,
    wiec mleko podrozeje :-)

    > Czołgowe szarże mogą mieć imponujący wygląd, ale w strzelectwie
    > ważne są sensory (i drony, i wścibskie babcie przekazujące
    > koordynaty) i dalekosiężna artyleria precyzyjna...

    Dobrze piszesz - ale to tez drogie.

    > Uczono mnie, że ostatnią konną bitwę stoczono pod Komarowem a
    > ostatnią pancerną -- gdzieś w Korei... ;) Czołgi są nadal ważnym
    > elementem, ale coraz słabiej sobie radzą...

    Jak widac.
    Ciekawe, jak sobie Abramsy bedą radzily.

    J.

  • 2. Data: 2022-07-06 15:26:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1h1seqzqf0gxa$.c6vpnx2rykud$....@4...net

    To była moja Omyłka...

    > Co znaczy "Chałwa"?
    > Taka prawdziwa, z Bułgarii, Turcjii, Iranu ?

    Z Biedronki -- toż wyraźnie piszę! ;)
    Z ziarna sezamu, co to otwiera się przed czterdziestym Alibabą...
    [więc chyba z Chin, nie z Persji...
    z Persji to chyba latające dywany, zwane dronami...]

    > A kiedy podniesli poprzednio ceny?

    Nie wiem.

    > A ktos im doplaci?

    Pan im dopłaci, pani im dopłaci, ja im dopłacę -- każdy
    dopłaci podatkami AGlapińskiemu, MMorawieckiemu i innym,
    którym się po prostu należy...

    > Jak ziarno podrozało, i gaz podrożał, to co się dziwic, ze chleb podrożał.

    Za nieposłuszeństwo grozić powinny kary!
    Przykładowo -- popiwki, czyli podatki od ponadnormatywnych zysków...

    > Dobrze pamietasz? Moze jakas promocja była?

    Tak -- ale wówczas promocje były periodyczne a teraz ich nie ma...
    Od tygodni, może nawet miesięcy nie ma promocji na UHT 3.2% w karton zaklęte...

    Przez wiele lat qpowałem tylko promocyjnie -- i raczej dużo piłem...

    > Ja za zwykłe mleko pamietam raczej ponad 2 zl.

    Wiadomo -- Wrocław to kultura, czyli mniej bydła!

    Na Podlasiu bydlaków nie brakuje!

    > Dzis juz 3.

    > Blizej 30.

    Właśnie w ostatnich dniach Ukraińcy celnie strzelali na 70 km.
    (ale może rakietami)

    > A "celnie" to w przyblizeniu.

    Kilka (ze 2?) metrów w poprzek i ze dwa czy trzy razy więcej wzdłuż?...

    > Ale to kosztuje.

    Owszem, ale mniej niż Abramsy.

    > A gdzie tam - nietanio, nieszybko, i chyba wszytko na licencji :-(

    Na licencji -- albowiem Polacy mają papierowe wykształcenie...
    Ponoć haubice są produkowane bardzo szybko -- ale że nie mam
    dostatecznie mocnych źródeł, nie będę ukonkretniał... Zanim
    zamówiony Abrams dojedzie -- kolejne Kraby będą wyprodukowane?

    > Krab tez potrzebuje paliwa.

    Ale sięga swą lufą znacznie dalej...
    Nie szarżuje -- jak czołg, ale cicho podjeżdzą na z góry ;)
    upatrzone stanowisko, skąd strzela i po chwili odjeżdża...

    40 km -- Krab

    Ale niektóre strzelają znacznie dalej niż Kraby!
    (do 70 km -- pociskami z dopalaczami kasującymi chyba zawirowania)

    > To trafią w pole. Na polu zboże rosnie, albo
    > krowa sie pasie, wiec mleko podrozeje :-)

    Tak niedawno Rosjanie celowali w jakieś wojskowe
    obiekty, że trafili prosto w jakieś centrum handlowe...

    > Dobrze piszesz - ale to tez drogie.

    Nawet bardzo drogie (i babcie, i drony, i naboje do
    precyzyjnych haubic) ale znacznie tańsze niż Abramsy...

    > Jak widac.
    > Ciekawe, jak sobie Abramsy bedą radzily.

    Może w ogóle nie będą? Może zostaną ostrzelane Iskanderami, uszkodzone,
    pozbawione zaopatrzenia, po czym -- zniszczone przez Polaków... (by nie
    wpadły w ręce Rosjan)

    -=-

    ZTCW Rosjanie szykują Kalibry na Odessę -- kilkadziesiąt rakiet...
    Obaczym, jak poradzą sobie Abramsy z tym ostrzałem. ;)

    -=-

    Mam nadzieję, że Abramsy są jedynie dymną zasłoną, zaś prawdziwe
    uzbrojenie (przeciwrakietowe choćby) jest skrzętnie ukrywane, by
    w razie czego zaskoczyć Rosjan...

    Abrams:
    - jest za ciężki przeciwko ulicznym demon_strantom
    - za blisko i za nisko strzela

    Wojna to głównie: wywiad, rakietnictwo, podwodna marynarka,
    lotnictwo, obrona plotnicza i prakietowa...

    Po opanowaniu (wyczyszczeniu) terenu trzeba czymś ów teren obsadzić?
    Owszem, ale do tego wystarczą lekkie wozy opancerzone...

    Piechota wspierana czołgami to raczej ;) IIWW...
    Walne ;) bitwy czołgowe? Chyba warto porazić przeciwnika
    z oddali i wejść lekkim, przez co tanim i mobilnym sprzętem...

    Rosjanie mieli setki czołgów pod Kijowem -- wycofali się...
    Teraz ten teren atakują zdalnie artylerią...
    Biden mógłby pośpieszyć się ze szkoleniem Ukraińców -- by Ukraińcy mogli użyć
    HIMARSów...

    -=-

    Koktajle Mołotowa to dzisiaj raczej bajki...
    IMO wojnę rozstrzygnie dalekosiężny ostrzał...
    (wywiad, polityka, gospodarka i artyleria oraz rakiety)

    Kałach dzisiaj zabije tego, kto w nim złoży nadzieję...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,: o ; eneuel@@gmail.com '.0_'

  • 3. Data: 2022-07-06 18:01:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 62c58d78$0$457$6...@n...neostrada.pl

    > ZTCW Rosjanie szykują Kalibry na Odessę -- kilkadziesiąt rakiet...
    > Obaczym, jak poradzą sobie Abramsy z tym ostrzałem. ;)

    Słowo stało się ciałem -- pół godziny temu (; Abramsy ;) zestrzeliły
    rakietę niedaleko Odessy...

    https://liveuamap.com/

    Przypomnijmy -- Odessa to miasto Katarzyny II, Wielkiej Rozpustnicy...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 4. Data: 2022-07-06 23:26:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1h1seqzqf0gxa$.c6vpnx2rykud$....@4...net

    > Blizej 30.
    > A "celnie" to w przyblizeniu.

    https://youtu.be/oJdO-4yuMEs?t=399

    Kraby przestrzeliwują całą Kaliningradzką ob_wódkę... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

  • 5. Data: 2022-07-08 09:47:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Jul 2022 18:01:47 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > rakietę niedaleko Odessy...
    >
    > https://liveuamap.com/
    >
    > Przypomnijmy -- Odessa to miasto Katarzyny II, Wielkiej Rozpustnicy...

    Abramsy rakietę? Malo prawdopodobne, chyba, ze jakims dodatkowym
    uzbrojeniem plot ...
    No i skad Abramsy w Ukrainie ?

    Niby zdarzaly sie pomysly strzelania PPK z lufy, a PPK od biedy moze
    i cel latajacy trafic, ale nie wiem jak to w Abramsie wyglada ...

    J.

  • 6. Data: 2022-07-09 22:50:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel" ta6lov$c08$...@g...aioe.org

    > : Tak -- ale wówczas promocje były periodyczne a teraz ich nie ma...

    > Jedna w Lidlu była -- 2.15 PLN za litr UHT.

    Teraz jest kolejna -- chyba 2.39 PLN

    > Zbyt wiele (kiedyś kupowałem kilkadziesiąt litrów, raz 144 litrów)
    > nie można było kupić...
    > Może dałoby się wyciągnąć kilkanaście...
    > Ale że Lidl chwilowo poza zasięgiem...

    > Remont balkonów trwa...

    Balkony już niemal wyremontowane...
    Może jeszcze tylko dzień, może tydzień, może miesiąc... ;)

    [jasno jest już o 3 nad ranem -- do 9 wieczorem...
    ekipa przybywa około 5; cicho przygotowuje się do roboty;
    o 6 zaczyna rozstawiać rusztowania; wszystkie balkony są
    remontowane naraz: oczyszczenie poręczy; zdarcie starych
    posadzek; naprawa uzbrojeń i okapów; wylanie nowych
    posadzek; malowanie poręczy z rusztowania, bez wchodzenia
    na balkony; o 9 wieczorem zdjęcie rusztowań i odjazd... ;)
    ale to nie u nas... zlecenie ludziom polewania posadzek,
    by lepiej wiązał beton i zabronienie łażenia po posadzkach
    do czas porządnego związania tegoż betonu]

    Ciekawe, czy na czas remontu balkonów nie będzie pobrana
    opłata za garaż?... Ta opłata roczna (33.42 PLN miesięcznie)
    jest wyższa niż roczne OC... Za własny garaż... Z własną
    elektrycznością... (z własnym licznikiem elektryczności,
    za którą trzeba płacić oddzielnie -- dodatkowo...)

    -=-

    Czyli jednak promocje są -- ale nie w Biedronce...

    239/149=1,60402684563758 w ciągu kilku miesięcy 60%

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

  • 7. Data: 2022-07-11 14:58:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Jul 2022 03:50:49 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    >: Abramsy rakietę? Malo prawdopodobne, chyba, ze jakims
    >
    > cudem?...

    Z glownej armaty rakiete trafic ... to imo wiecej niz cud.

    A znalezc Abramsa na Ukrainie to chyba osobny cud.

    Razem dwa cuda :-)

    J.