  • Data: 2020-04-15 17:02:18
    Temat: Re: Stopy procentowe znowu w dół
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 16:07:34 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > An-225.

    "Więc co z tym 125?"
    "No 126 panie władzo..." (126 czy co innego powiedział? czy to był paragraf KK lub
    KW?)

    > Za wikipedią:
    > Empty weight: 285,000 kg (628,317 lb)
    > Max takeoff weight: 640,000 kg (1,410,958 lb)
    >
    > Tyle że jak zatankuje "pod korek":
    > Fuel capacity: more than 300,000 kg (661,000 lb)[55]
    > to łatwo policzyć ile mniej-więcej payloadu może wtedy zabrać.

    Polska wiki bardziej zaokrągla - masa własna 200t, użyteczna (to pomyliłem, to nie
    jest MTOW, tylko masa załogi - w tym wypadku raczej pomijalna, nawet jak chłopy na
    schwał ;) - plus paliwa plus ładunku) 400t.
    Więc w angielskiej wersji nieco zgrubiał - i choć MTOW większa, to użyteczna tylo
    355t.

    Zasięg podają 15400km z max. paliwa - do Chin dalej jest?
    A przecież miał międzylądowanie z tankowaniem.
    Z 200t ładunku podają 4000km.

    Coś te liczby się dobrze zgadzają z różnymi wersjami opowieści.
    A może on miał zabrać 460m^3 ładunku - a komuś się pomyliło, że m^3 zawsze waży tonę
    (może przypomniał mu się ten dziecinny kawał - co jest cięższe, kilogram ołowiu czy
    kilogram pierza?) - a że to maseczki i kombinezony, to wyszło tylko 80t?