  • Data: 2021-09-12 14:11:35
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-12 o 10:30, cef pisze:

    > Kursy zawsze spadały jak ja miałem wzrost zleceń ze strefy euro.

    Sęk w tym, że mówisz o EUR. Tymczasem reszta kursów to tzw. krosy. Czyli
    na kurs $ ma wpływ kurs EUR i eurodolara.
    Przykładowo: załóżmy, że euro kosztuje 4,50, a eurodolar 1,20. Dolar
    będzie zatem po 3,75.
    Powiedzmy, że euro spadnie do 4,45, ale eurodolar (który ma się nijak do
    PLN) także spadnie do 1,15. Wtedy za dolara zapłacisz 3,87.
    Oto sytuacja, w której za EUR płacisz mniej, ale za $ więcej.

    Nie ma w praktyce sytuacji, iż wszystkie kursy wszystkich walut idą do
    góry/na dół w tych samych proporcjach i tempie.

    Siłę PLN wyraża stosunek do EUR.

    > Nie rozumiem tego, że jest inflacja
    > a euro stoi - i nie chodzi o jakies tam 4-5% o których się mówi.

    A czego tu nie rozumieć? Euroland też ma swoją inflację i pierdylion
    innych czynników wpływających na kurs. Gdyby przewidywanie kursu waluty
    było takie proste i oczywiste - wszyscy bylibyśmy milionerami. ;-)
    Prawie jak w Wenezueli. ;-)

    > Rogalik/bułka w sklepie na rogu obok mnie podrożały w ciągu ostatniego
    > roku z 90 gr na 1,30zł -a ON na stacji paliw rok temu 4,50zł
    > a dziś 5,40zł więc realnie jest to kilkanaście procent
    > a waluta stoi. ???

    No tak, tylko co ma EUR do ropy? Raczej sprawdź cenę ropy naftowej,
    koszty jej transportu i przerobienia, a z walut kurs $, bo to dolarem
    płaci się za ropę.