    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Spotkanie w OF
    Date: Mon, 25 Jun 2012 23:06:32 +0200

    > RobercieS, mimo całej sympatii, ale weź nie pierdol tych banialuków na pl.b.b, bo
    tu takich jeleni co
    > to łykają nie ma. To jest kilkadziesiąt tysięcy umoczone i nie do odzyskania,
    szczegóły na:

    > http://wrobieni.org

    oki, pytacie co to jest (któryś raz) to odpowiadam, żebyście bez sensu
    doradców z OF nie odwiedzali...

    9% "jak na lokacie" czyli de facto 7,29% jak ktoś spełni warunki
    ustawowe, a jak nie to ma 5,90% netto (przez 10 lat), czy to mało?

    żeby nie było, że wszyscy są wrobieni, w sieci można znaleźć też takie
    głosy:
    http://samcik.blox.pl/2012/02/Superoferta-Gwarantuja
    -7-29-rocznie-przez-10-lat.html

    ps
    miałem IKE w Multibanku (założyłem w 2004 r., bo postanowiłem sobie na
    "starość" coś tam oszczędzić) i przeniosłem do GNB gdzie mi dali warunki
    jak wyżej, teraz mam na IKE sporą kwotę z ciekawym oprocentowaniem (5,9%
    netto jak wypłacę teraz, 9% to bełkot marketingowy - ale to wszyscy już
    na pbb wiedzą) i traktuję to jako konto, z którego zawsze mogę wypłacić
    kasę (wiecie jak działa IKE), na ww. koncie mam zagwarantowane
    oprocentowanie przez 10 lat, jak mi dadzą gdzieś więcej to znowu
    przeniosę (transfer jest gratis)

    do tego "odkładam" po 200 zł/m-c, nie interesuje mnie czy ta kasa coś
    zarobi, zakładam, że będzie to 0% (po odjęciu jakiś tam kosztów) czyli
    za to, że NIC na tym nie zarabiam w zamian od znacznie większej kwoty
    mam lepsze odsetki niż dostałbym gdziekolwiek indziej....
    policzyłem sobie, że i tak lepiej na tym wyjdę niż ciągłe szukanie lokat
    na 6,3 czy 6,4% brutto, od których od razu potrącą mi podatek ;-/

    na IKE limit rośnie z każdym rokiem, a ile będzie warta moja 200 zł
    składka za 3, 5, 7 czy 10 lat?

    ps2
    i nie porównujcie IKE do jakiś śmiesznych struktur, na których się
    przecież zarobić nie da ;-/ współczuję tym, którzy dali się wkręcić w
    takie "cudowne" rozwiązania finansowe!

    --
    pozdrawiam
    RobertS