    From: "jb" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Rzeczoznawca vs hipoteczny
    Date: Thu, 26 Jun 2008 16:43:36 +0200

    > Witam,
    > będzie u mnie rzeczoznawca i "musi" odpowiednio wycenić dom, bym mógł
    > wziąc
    > satysfakcjonujący mnie kredyt hipo. Szkopuł jest w tym, że ceny w okolicy
    > są
    > porównywalne do wyceny jaka mnie interesuje, ale boję się, że zabraknie mi
    > jakiejś tam kwoty do potrzebnej wyceny. Czy macie jakies doświadczenie w
    > tym
    > względzie? Oprócz słów z banku i mojej intuicji, żebym powiedział na jaką
    > kwotę ma być wycenione, nic do głowy mi nie przychodzi...

    Ja swojemu rzeczoznawcy na wstępie powiedziałem na ile ma wycenić działkę, i
    zapytałem czy się tego podejmie.
    Odpowiedział, że powinno się udać. I do podanej przeze mnie wyceny zabrakło
    tylko 400pln.

    W wielu przypadkach jest w drugą stronę. Klientowi zależy, aby wartość
    takiej nieruchomości była jak najniższa.
    Jest to analiza porównawcza, więc wiele zależy od samego rzeczoznawcy.

    jb