  • Data: 2022-11-01 08:53:32
    Temat: Re: Re:"Konto za zero" PKO BP
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po 30 latach nie pamiętam -- niewiele pozostało.
    >
    >  - oczywiście była PeKaO
    >    pamiętam nazwę Łódzki Bank Rozwoju
    >  - Polski Bank Inwestycyjny wyłoniony ;) z NBP
    >    a później wchłonięty przez Kredyt Bank
    >  - Kredyt Bank na ul. Mickiewicza zajął dawny basen
    >  - Bank Wschodni (powiązany z białostocką Ekonomią)

    > Razem chyba już 7, ale też wiele innych, których nie chcę pamiętać...

    Pobieżne sprawdzenie w google dowodzi, że trochę koloryzujesz.
    Swój pierwszy ror otwierałem w 1989 roku a te wymienione banki to
    powstawały kilka lat później (Polski Bank Inwestycyjny 1993, Kredyt Bank
    1990). Poza tym jakoś niespecjalnie
    chętnie banki - te istniejące wtedy- prowadziły rachunki dla osób
    fizycznych a z drugiej strony powierzenie pieniędzy komukolwiek w
    tamtych czasach, to było jednak ryzyko
    i nie szukało się w jakichś niszowych, wysyp banków był dopiero potem (i
    zasyp).
    Tak więc pozwól, że stwierdzenie, że był spory wybór uznam za nieco
    przesadzone.
    We Wrocławiu w latach 1989-1991 to był wybór pomiędzy PKO BP, PeKaO, BZ,
    WBK
    i może jeszcze jakieś spółdzielcze kasy
    tak więc istniejących banków, to ledwo by się kilka dało naliczyć a
    sensowną ofertę ROR to miały może 2 albo 3. (w Żubrze miałem wczesniej w
    1987 rachunek walutowy)