  • Data: 2020-08-08 12:56:02
    Temat: Re: Przelew z data przyszla - które banki kiedy obciazaja?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 8 sierpnia 2020 09:32:22 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Kilka przelewów ustawionych na dzień przypadający akurat w niedzielę (no powiedzmy
    standardowy 10. dzień miesiąca).
    > Skoro niedziela, to ustawowo termin płatności przesuwa się na poniedziałek.
    > A wiele banków taki przelew z data przyszła przypadająca na niedzielę zrobi już w
    piątek, niektóre w sobotę.
    > Jak tu żyć i jak z którym bankiem?
    > Wariant: nie niedziela, lecz święto.

    A jeszcze wariant "sobota"...
    Bo niedziela to święto.

    Ogólnie RTFM - czyli regulamin, napisane wyraźnie.

    Hmm, i opisz jeszcze dokładniej przypadek, gdy taki przelew ustawiony na niedzielę
    wykonał się w sobotę, bo to jest dopiero ciekawostka.
    Obstawiam, że wewnętrzny, inaczej byłby to jakiś cud.

    A jakiś bank zrobił Ci "ustawowo" w poniedziałek?

    "Ustawowo" zaś, OIDP, płatność podatku dokonuje się w chwili obciążenia rachunku
    źródłowego, co (być może) wszystkie (a na pewno niektóre) banki wykonują też w święta
    i inne dni wolne od pracy (czy też "nierobocze").

    Mnie wkurza co innego - niemożność zlecenia przelewu ekspresowego z datą przyszłą - a
    przybajmniej w santanderze, bo tylko tam, z racji darmowości, korzystam.