  • Data: 2003-11-13 18:47:40
    Temat: Re: Przelew Multibank=>mBank i na odwrót
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof K"
    > Obiło mi się o uszy i muszę przyznać że to raczej dotyczy operacji
    > miedzynarodowych. Właśnie szukam źródła i znalazłem pośrednie
    > potwierdzenie jedynie tych operacji. Jednak z całą pewnością KIR
    > oferuje oddzielne sesje dla rozliczeń międzyoddziałowych i źródłem tej
    > sprawdzonej już informacji jest jego regulamin. To nie świadczy
    > oczywiście o obowiązku ale, o ile pamiętam, przez KIR wędrują jakieś
    > raporty dla NBP. To że dotyczą operacji międzybankowych to nie ulega
    > wątpliwości ale czy operacji międzyoddziałowych i w jakim czasie?

    AFAIK, KIR nie oferuje rozliczeń międzynarodowych - euroELIKSIR ma być za
    rok.
    Rozlicza przelewy międzyoddziałowe - bo każdy przelew międzybankowy jest też
    międzyoddziałowy.
    Znowu AFAIK: NBP jest potrzebny, bo kwoty rozliczeń po sesjach (ile dany
    bank ma dopłacić albo jemu dopłacą) są rozliczane przez SORBNET - system
    online oparty o konta w NBP.
    Proponuję http://www.ebanki.pl - dawno nie było aktualizacji ale jest tam
    trochę ciekawych rzeczy.

    Bogdan B.